Cztery lata po rynkowym debiucie, marka Dacia spełnia wszystkie obietnice. Grupa Renault sprzedała na całym świecie ponad milion samochodów marki Logan, Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-up i Sandero.
Grupa Renault, wprowadzając w 2004 roku program modelu Logan, wyprzedziła światowe rynki samochodowe. Program, który powstał z myślą o gospodarkach o dużym potencjale rozwojowym, znacznie wzmocnił obecność Renault poza Europą i umożliwił Grupie wejście na nowe rynki, takie jak Indie czy Iran. Pod koniec 2007 roku 35% sprzedaży Grupy dokonywane było poza Europą, co stanowi wzrost z 22,8% w 2004 roku.
W ciągu ostatnich czterech lat samochody zbudowane na platformie Logana pojawiły się w 59 krajach. Niektóre z tych krajów, szczególnie Rosja, Indie, Iran i Brazylia, dysponują ogromnym potencjałem.
Od połowy 2005 roku Logan jest z sukcesem produkowany i sprzedawany w Rosji. Ponad 150 000 egzemplarzy tego pojazdu znalazło tam nabywców, co oznacza, że jest to najlepiej sprzedający się zagraniczny sedan.
W Iranie, pomimo późniejszego niż oczekiwane rozpoczęcia produkcji, Logan również odnosi sukcesy od dnia swojej premiery, a w pierwszym tygodniu sprzedaży w 2007 roku zamówiło go ponad 80 000 klientów.
Rok po rozpoczęciu przyjmowania zamówień w Indiach, Logan został liderem (w segmencie C) dzięki całkowitej sprzedaży 27 603 pojazdów.
W Brazylii Grupa sprzedała 37 220 egzemplarzy Logana, który zadebiutował rok temu, i Sandero, wprowadzonego na rynek w lutym 2008 roku. W kwietniu oba modele stanowiły 67% sprzedaży Renault Brasil, która wzrosła w ubiegłym roku o 78,6%.
Logan szybko odniósł sukces poza pierwotnymi rynkami docelowymi. Za jego ogromną popularnością na wszystkich rynkach, w tym na dojrzałych rynkach zachodnioeuropejskich, stoi doskonały stosunek wartości do ceny oraz pozycjonowanie jako jedna z najtańszych opcji transportu. W bieżącym roku Dacia zyskała miano jednej z najlepiej sprzedających się marek we Francji.
Źródło: Dacia