Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


Citroen, już od kilku lat odnosi sukcesy w rajdach samochodowych na Mistrzostwach Świata. Prym wiedzie model C4 WRC, lecz w klasie junior króluje C2 S1600. Właśnie ten model, tylko w wersji "cywilnej" trafił w moje ręce. Zapraszam do wrażeń z jazdy Citroenem C2 VTR z benzynowym silnikiem 1.4i o mocy 75KM.

Opis

Mały sportowiec
Stylistycznie, Citroen C2 jest małym agresywnym, i sportowym autkiem. Zadziorny przód składa się z wyłupiastych, dużych świateł połączonych ze sporych rozmiarów atrapą chłodnicy i nowym logo marki Citroen. Linia boczna ukazuje ponad 3.6 metrowy samochód o niesymetrycznych kształtach, które widać patrząc na tylne szyby. Bok zdobi dyskretny napis VTR. Z tyłu, wzrok przykuwa sporych rozmiarów spojler nad tylną szybą i obłe lampy świateł. Bardzo ciekawym rozwiązaniem i rzadko spotykanym w tej klasie aut jest sposób otwierania bagażnika. Klapa podzielona jest na dwie części. Jedna, z nich unoszona jest z szybą do góry a dolna część otwierana identycznie, jak w pickupie.

Ocena stylistyki: 4

2+2
Nie ma co ukrywać, że wnętrze C2 przeznaczone jest dla dwójki dorosłych osób i dzieci. Z przodu miejsca jest pod dostatkiem nawet dla bardzo wysokich osób. Fotele są wygodnie wyprofilowane i mają bardzo dobre trzymanie boczne. Z tyłu są dwa oddzielne fotele, które polecam głównie dzieciom, bo jest tam niewielka ilość miejsca na nogi. Owszem, na krótkie dystansy mogą służyć nawet dorosłym osobom.
Spójrzmy na deskę rozdzielczą. Konsola środkowa, można powiedzieć składa się z trzech części. Na samej górze znajduje się wyświetlacz obsługujący radio i komputer pokładowy, niżej znajduje się radio MP3. Na samym dole usytuowano centrum dowodzenia automatyczną klimatyzacją, która jest bardzo prosta w obsłudze. Zegary to połączenie analogowego obrotomierza i cyfrowego prędkościomierza. Wszystko jest przejrzyste i czytelne o każdej porze dnia.
Materiały, które zostały wykorzystane do obszycia foteli są bardzo dobrej jakości i nie budzą żadnych zastrzeżeń. Podobnie jest z plastikami, są dobrze spasowane i miłe w dotyku, a co najważniejsze nic nie trzeszczy ani nie puka.
Kończąc opisywanie wnętrza pora wspomnieć o bagażniku, do którego dostęp opisałem wyżej. Oferuje 199 litrów przestrzeni bagażowej, którą możemy powiększyć do 879 litrów.

Ocena wnętrza: 4

VTR, czyli 1.4i o mocy 75KM
Prezentowany dziś Citroen C2 został wyposażony w benzynowy silnik o pojemności 1.4 litra i mocy 75KM. Taka moc, ważącemu 987 kg autu, zapewnia nawet niezłe osiągi. Pierwszą setkę osiągamy po 12.2 sekundach i maksymalnie C2 możemy rozpędzić do 170km/h. Napęd przekazywany jest na przednie koła za pośrednictwem 5-cio stopniowej, manualnej skrzyni biegów o krótkich, lecz dobrze dobranych przełożeniach. Elastyczność, mimo tylko 118Nm jest wystarczająca i zapewnia w miarę pewne wyprzedzanie innych pojazdów, pod warunkiem utrzymywania silnika na obrotach rzędu 3300-3500obr./min. Wtedy mamy pewność, że nigdy nie zaskoczy nas, brak przyśpieszenia.
Układ kierowniczy działa na dwa różne sposoby. Pierwszy wspomaga kierowcę podczas parkowania. Wtedy kierownica chodzi bardzo delikatnie i żadne manewry nie są trudne. Drugi sposób, daje o sobie znaki podczas szybszej jazdy. Elektroniczne wspomaganie kierownicy usztywnia się, dając dla kierowcy poczucie podróżowania niczym prawdziwym samochodem sportowym. Zawieszenie zestrojono stosunkowo twardo, ale nie zapomniano o komforcie pasażerów. Przy małym rozstawie kół, osoby podróżujące Citroenem C2 mają uczucie podróżowania czteroosobowym gokartem, niemniej jednak wielkim plusem zawieszenia jest pewne prowadzenie auta w każdych warunkach. Nawet przy autostradowych prędkościach C2 prowadzi się pewnie i bezpiecznie.
Kończąc moją przygodę z małym Citroenem C2 muszę wspomnieć o spalaniu. Zbiornik 41 litrowy starcza na 650 kilometrów, a że jest to możliwe, dzięki niewielkiemu średniemu spalaniu, które podczas testu oscylowało w graniach 6.3 litrów benzyny bezołowiowej na każde 100 kilometrów. W mieście, również nie jest źle, bo zużycie wzrasta do 8.5 litrów. Jest to bardzo dobry wynik, zważywszy na benzynowy silnik.

Ocena silnika: 4

Prawie sportowiec
Citroen C2 jest bardzo ciekawą propozycją dla młodej, aktywnej osoby lubiącej mały, zwinny samochód o sportowych aspiracjach. Niestety, aby stać się posiadaczem testowanego C2VTR musimy posiadać aż 55 000 zł. W zamian dostajemy bogato wyposażone auto z benzynowym silnikiem 1.4 i mocy 75KM, które potrafi zaskoczyć niejedną osobę.

Ocena końcowa: 4

Plusy
+ Ciekawa stylistyka nadwozia
+ Spalanie
+ Dobrze zestrojone zawieszenie
+ Wykorzystane materiały we wnętrzu auta

Minusy
- Cena
- Mało miejsca z tyłu

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1360ccm benzynowy
Moc: 75KM przy 5400obr./min
Moment obr.: 118Nm przy 3300obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 12.2 sek.
Vmaks: 169 km/h
Zużycie paliwa: 8.3/4.9/6.1 [8.5/5.1/6.3 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 41 litrów
Teoretyczny zasięg: 650 kilometrów
Wymiary: 3666/1659/1461 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 987 kg
Ładowność: 378 kg
Pojemność bagażnika: 199/[879] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 3/4

Wyposażenie: wersja VTR

Cena: 53 800 zł [wersja VTR] 55 000 zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst+Zdjęcia): Artur Ławnik

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej