Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 



W ostatnim czasie do naszej redakcji trafiła flagowa limuzyna Citroena, model C6. Wyposażony jest w dieslowską jednostkę napędową V6 o pojemności 2720ccm i mocy 208KM. Czas rozpocząć przygodę z tym niesamowitym, francuskim autem.

Opis

Wyniosła limuzyna
Citroen C6, to najwyższej klasy limuzyna, wystarczy jeden rzut oka na ten samochód, aby dostrzec jego elegancję. Wyniosła, smukła trochę drapieżna, sylwetka(linia nadwozia) od razu przyciąga nasz wzrok, jednak to dopiero początek miłych wrażeń. Ciekawostką może okazać się tylna szyba, która zamiast uwypuklać się na zewnątrz, wygląda jak gdyby zapadała się do środka samochodu. Kierunkowe reflektory ksenonowe dopełniają elegancji i wyrafinowania. Nisko opuszczona linia nadwozia dodaje wzniosłości, przyciągając wzrok i ciekawość a niejednokrotnie nawet i zazdrość, innych kierowców.

Królewskie wnętrze
W środku Citroen C6 jest równie ekskluzywny jak na zewnątrz. Mięciutka skórzana tapicerka zachęca nas, aby zatopić się w pokrytych nią wygodnych fotelach. Prowadzenie Citroena C6 to istna rozkosz dla kierowcy. Czytelny zestaw wskaźników znajduje się na poziomie naszego wzroku, a wyraźny centralny ekran, pozwala skupić się wyłącznie na przyjemności kierowania. Poprawie jakości jazdy, ale również bezpieczeństwa podróży, służy system umożliwiający wyświetlenie najważniejszych informacji dotyczących prędkości, a także niektórych parametrów nawigacji na przedniej szybie. Dzięki czemu unikamy, chaotycznego szukania właściwego zegara po całej desce rozdzielczej. Jako, że Citroen stawia bezpieczeństwo podróżujących na pierwszym miejscu, samochód wyposażony został w alarm niezamierzonego przekraczania linii (AFIL), tempomat, wspomaganie parkowania przodem i tyłem, co trzeba przyznać w samochodach o podobnej wielkości, jak Citroen C6 jest bardzo przydatne. Nowością na rynku motoryzacyjnym jest zastosowanie w modelu C6 elektrycznego hamulca postojowego. Po przejażdżce "za kółkiem" nadszedł czas na zajęcie miejsca pasażera i tu okazuje się, że jazda Citroenem C6, to przyjemność nie tylko dla kierowcy, ale również dla pasażerów, z których każdy może cieszyć się przestronnym wnętrzem. Pomysłowe schowki w bocznych drzwiach, przypominają raczej szuflady w komodzie, niż wyposażenie samochodu co dodaje elegancji, a jednocześnie podnosi estetykę wnętrza. Elektrycznie przesuwane tylne siedzenia, a także klimatyzacja wielostrefowa sprawia, że równie komfortowa może być jazda na tylnych siedzeniach. Kilkuwarstwowe boczne szyby, skutecznie tłumiące hałas z zewnątrz oraz aktywne zawieszenie ze zmienną amortyzacją sprawiają, że Citroen C6 jest doskonałym i komfortowym autem nadającym się na długie podróże.

Dieslowska V6
Pod maską Citroena C6, znajduje się wysokoprężna jednostka dieslowska 2.7 HDI V6 o mocy 208KM. Dzięki tak sporej mocy, pierwszą setkę Citroen uzyskuje po niespełna 9 sekundach i maksymalnie rozpędzimy go do 230km/h. Silnik połączony jest z 6-cio biegową automatyczną skrzynią biegów, która działa bez większych problemów. Czasem tylko zbyt długo zastanawia się jaką operację wykonać. Zredukować czy wrzucić na wyższe przełożenie? Ale to jest przypadłość niejednej automatycznej skrzyni biegów. Połączenie skrzyni biegów i bardzo dużego momentu obrotowego (440Nm) powoduje, że Citroen C6 bardzo ochoczo mknie w każdej sytuacji, niezależnie z jaką prędkością podróżujemy. Układ kierowniczy współpracuje z kierowcą bez jakichkolwiek sprzeciwów.
W Citroenie C6, zastosowano hydropneumatyczne zawieszenie powodujące, że podróżowanie "cytryną" jest niesamowicie komfortowe! Ale do rzeczy. Francuski koncern zamiast sprężyn, zastosował sprężony azot, który w każdej sytuacji tłumi jakiekolwiek, niepożądane drgania zapewniając komfort dla pasażerów. Zastosowanie takiego rozwiązania umożliwia kierowcy regulowanie w dowolnej chwili prześwitu nadwozia. Istnieją cztery ustawienia zawieszenia. Standardowe, zapewniające optymalny komfort podróżowania sportowe, które obniża i utwardza cały układ powodując, że C6 prowadzi się jak pociąg "po szynach" nie nurkując w każdym zakręcie. Istnieje możliwość ręcznego podnoszenia i opuszczania nadwozia, które. umożliwia podróżowanie po nieutwardzonych drogach oraz parkowanie autem przy wysokim krawężniku.
Pora wspomnieć, kilka słów o spalaniu wysokoprężnej jednostki napędowej mającej 208KM. Jak się okazuje, potężny silnik wcale nie musi mieć dużego zapotrzebowania na paliwo. W teście Citroen C6 zużywał średnio 9.2 litra na każde 100 kilometrów. Co przy 72 litrowym baku, daje możliwość przejechania 782 kilometrów bez wizyty pod dystrybutorem. Trochę gorzej sytuacja wygląda w mieście. Flagowa limuzyna Citroena, spala średnio 12.5 litra oleju napędowego.

Dla VIP-ów
Citroen C6 jest bez wątpienia samochodem reprezentacyjnym, który może służyć jako limuzyna dla najważniejszych osób w państwie. Dowodem może być Francja, gdzie prezydent tego kraju odbywa swoje podróże służbowe, właśnie takim autem. Aby poczuć choć odrobinę luksusu musimy wydać na prezentowane auto 260.600zł. W zamian dostajemy w pełni wyposażoną limuzynę, zapewniającą wysoki komfort podróżowania, oraz ciągłe spojrzenia innych użytkowników dróg.

Plusy
+ Przestronne i komfortowe wnętrze
+ Rewelacyjna koncepcja miejsca kierowcy

Minusy
- Ciągłe spojrzenia innych osób nie pozwalające skupić się na jeździe.

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 2720ccm V6 (turbo diesel)
Moc: 208KM przy 4000obr./min
Moment obr.: 440Nm przy 1900obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa automatyczna
Napęd: przedni
0-100km/h: 8.9sek.
Vmaks: 230km/h
Zużycie paliwa: 12.0/6.8/8.7 [12.5/7.3/9.2 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 72 litrów
Teoretyczny zasięg: 782 kilometrów
Wymiary: 4908/1860/1464 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1946kg
Ładowność: 389kg
Pojemność bagażnika: 421/[-] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 4/5

Wyposażenie: wersja Exclusive

Cena: 250.500zł. [wersja Exclusive] 260.600zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Ania Cokalska i Artur Ławnik
(Zdjęcia): Artur Ławnik


Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej