Przez wiele lat istnienia na rynku, Citroen wspierał sportowców. Wśród nich był m.in. Robert Korzeniowski, uważany za ikonę polskiego sportu. Ponadto był także partnerem Kingi Baranowskiej oraz Tomasza Cichockiego, ludzi charakteryzujących się niezrównaną siłą woli oraz kochających wyzwania i ekstremalne warunki.
Za granicą ambasadorem marki Citroen został Peter Sagan, kolarz, który na swoim koncie ma wiele sukcesów na arenie międzynarodowej. Do tego elitarnego grona dołączył także Rafała Majka. Jest to 24 letni kolarz, którego charakteryzuje duża ambicja, talent oraz fakt, że kariera dopiero otwiera przed nim swoje drzwi.
Współpraca z Rafałem jest częścią strategii biznesowej, realizowanej z powodzeniem na rynkach, na których Citroën jest obecny. Wynika ona z systemu wartości marki. Od lat poszukujemy i z sukcesem współpracujemy z osobami wytrwałymi, energicznymi, które nie boją się stawiać przed sobą ambitnych celów i konsekwentnie je realizują. Jestem przekonany, że Rafał Majka jest właśnie taką osobą - powiedział Jacek Trojanowski, dyrektor generalny Citroën Polska.
W 2013 roku nabierała tempa, jednak wcześniej poważna kontuzja uniemożliwiła młodemu kolarzowi wzięcie udziału w Giro d'Italia, który zaraz po Tour de France jest największym kolarskim wyścigiem na świecie. Jednak już w tym roku Majka ma za sobą pierwsze sukcesy, które odnosi w duńskiej drużynie. Do nich możemy zaliczyć m.in. żółtą koszulkę lidera na czterech etapach w Tour de Pologne, drugie miejsce w wyścigu Mediolan-Turyn oraz miejsce w pierwszej dziesiątce w Giro d'Italia. Jednak Rafał Majka nadal odczuwa niedosyt.
19 listopada rozpoczynam zgrupowanie. W kolejnym sezonie moim celem jest start w Tour de Pologne i zajęcie miejsca na podium oraz pierwsza piątka w Giro d'Italia. Chcę dać z siebie wszystko i pokonać swoje bariery. Pamiętam kontuzję i ciężki dla mnie czas, w którym nie mogłem trenować, ale bez wyznaczania sobie ambitnych celów nie sięgnę po zwycięstwo.
Wsparcie od Citroena dla Rafała Majki podczas jazdy na rowerze to jednak nie wszystko. Otrzymał on także od francuskiego producenta dwa samochody linii DS, która uznawana jest za symbol technologii oraz kreatywności Citroena. Modele DS3 oraz DS5 to styl, elegancja, wyrafinowanie oraz czysta przyjemność z jazdy. Podarowane dla młodego sportowcy auta zostały oczywiście "zdjęte" z najwyższej półki wyposażeniowej, aby mógł w nich odpoczywać prowadząc je z treningu do domu.
Citroen modelem DS5, zobrazował swoje innowacyjne podejście do klasy Premium. Uwodzi ona nie tylko swoim wyglądem czy wyposażeniem, ale także właściwościami jezdnymi oraz komfortem. Będąc posiadaczem takiego auta możemy być pewni, że każda podróż stanie się wyjątkowym doświadczeniem.
Damian Goś