Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Wczoraj (19.01.2011r.) w scenerii łódzkiej Manufaktury i hotelu Andel's miała miejsce polska premiera najnowszego Citroena. Jest nim druga generacja C4.



Citroen C4 dostępny jest w polskich salonach z pięcioma jednostkami napędowymi. Wysokoprężne silniki to 1,6 HDI o mocy 90 i 110 KM oraz najmocniejszy dysponujący mocą 150 KM. Oprócz "ropniaków" klient do wyboru ma dwa, silniki benzynowe 1,4 VTi i 1,6 VTi o odpowiednio mocach: 90 i 120 KM. Już podstawowy silnik 1.4 VTi o mocy 95KM oferuje kierowcy niezłe osiągi. Pierwszą setkę osiąga po około 12.3 sekundach i maksymalnie rozpędza się do 178km/h zużywając przy tym średnio 6.1 litra benzyny bezołowiowej. Najoszczędniejsze w palecie silników są oczywiście diesle, które potrafią spalać średnio tylko 4.2 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Oprócz, zwykłych silników francuska marka po raz pierwszy w swojej gamie wprowadza technologię mikro-hybrydy "e-HDI". Model C4 charakteryzuje się nowoczesnym systemem Start&Stop, obniżoną emisją spalin, ekologicznymi oponami oraz specjalnie zmienioną na potrzeby tego auta skrzynią biegów. To wszystko dostępne jest z wysokoprężną jednostką 1,6 e-HDI o mocy 110 KM

Auto w porównaniu z poprzednią generacją urosło z każdej strony. Teraz C4 mierzy ponad 4,3 m a jego szerokość wynosi około 1,8 m zaś wysokość waha się od 1,490 do 1,502 m w zależności od wielkości kół. Nowa generacja kompaktowego auta Citroena posiada największą przestrzeń bagażową o powierzchni 380 litrów. We wnętrzu zmieniło się praktycznie wszystko. Nowe są analogowe zegary, z możliwością zmiany ich podświetlenia i tła. Nowa również jest deska rozdzielcza, która zupełnie nie przypomina tej z poprzedniej generacji. Jest ergonomiczna i intuicyjna w obsłudze. Jakość wykonania nie budzi żadnych zastrzeżeń a materiały są miłe w dotyku.

Nowe C4 oferowane jest w trzech wersjach wyposażeniowych: Attraction, Seduction i Exclusive. Ceny najnowszego Citroena rozpoczynają się od 49 800 zł (cena promocyjna) za wersję Attraction z benzynowym silnikiem 1.4VTi 95 KM. Najdroższą odmianą jest 2.0 HDI 150 KM Exclusive i jest to wydatek 84 300 zł (również jest to cena promocyjna)









Tekst+fot: Artur Ławnik
Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej