Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Nowa generacja Citroena C3 po raz pierwszy publicznie zostanie zaprezentowana na tegorocznej wystawie samochodowej IAA we Frankfurcie. Po niej, mniej więcej od listopada rozpocznie się sprzedaż modelu na poszczególnych rynkach Starego Kontynentu.

Do Polski nowy Citroen C3 trafi wiosną przyszłego roku. Citroen opublikował właśnie pierwsze zdjęcia nowego modelu wraz z garścią informacji. Na więcej trzeba będzie poczekać do rozpoczynających się we wrześniu frankfurckich targów motoryzacyjnych.

Citroen C3 ceniony był między innymi za wyjątkową przestronność wnętrza w porównaniu do rozmiarów zewnętrznych auta. I taki ma być też jego następca, czyli małe, miejskie auto, które jednak z powodzeniem może pełnić funkcję samochodu rodzinnego.
Pod względem rozmiarów zewnętrznych Citroen C3 urósł, jak zresztą cała konkurencja. Jest dłuższy o 9 cm (3,94 m) i szerszy o 4,5 cm (1,71 m). Dzięki temu pasażerowie wewnątrz docenią zwłaszcza zwiększoną przestrzeń na nogi. Do tego nowe C3 ma mieć podobnych rozmiarów, jak obecnie, bagażnik (ok. 300 litrów) i sporą liczbę użytecznych schowków w kabinie.
Choć pod względem wizualnym druga generacja C3 nie odbiega jakoś od swojego poprzednika (wciąż zachowanych zostało dużo krągłości), to jednak będzie nawiązywać pod wieloma względami do innych nowych modeli z gamy. Cechą charakterystyczną auta będzie przede wszystkim dużych rozmiarów panoramiczna przednia szyba, zachodząca daleko na dach, tak że kierowca i przedni pasażer będą mogli niemal zobaczyć niebo bezpośrednio nad swoimi głowami (widoczność do góry została zwiększona do 80 stopni). Rozwiązanie to w połączeniu z cienkimi słupkami przednimi zapewnia bardzo dobrą widoczność.
Jeśli chodzi o dostępne jednostki napędowe, to niewiele jeszcze wiemy. Jedyne, co zdradził francuski producent, to iż ma być przede wszystkim ekologicznie. Już od początku sprzedaży w ofercie znajdzie się oszczędna, 90-konna jednostka wysokoprężna HDi, której emisja CO2 wynosi zaledwie 99 g/km. W późniejszym czasie do gamy silników mają dołączyć jeszcze bardziej ekologiczne diesle, które wraz z nowym systemem start&stop zapewnią emisję dwutlenku węgla na poziomie 95 a nawet 90 g/km. Z kolei wśród jednostek benzynowych na pierwszy plan wysuwa się nowa generacja trzycylindrowych silników o emisji CO2 poniżej 100 g/km.

 

Źródło: Citroen

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej