Nowa generacja Citroena C3 po raz pierwszy publicznie zostanie zaprezentowana na tegorocznej wystawie samochodowej IAA we Frankfurcie. Po niej, mniej więcej od listopada rozpocznie się sprzedaż modelu na poszczególnych rynkach Starego Kontynentu.
Do Polski nowy Citroen C3 trafi wiosną przyszłego roku. Citroen opublikował właśnie pierwsze zdjęcia nowego modelu wraz z garścią informacji. Na więcej trzeba będzie poczekać do rozpoczynających się we wrześniu frankfurckich targów motoryzacyjnych.
Citroen C3 ceniony był między innymi za wyjątkową przestronność wnętrza w porównaniu do rozmiarów zewnętrznych auta. I taki ma być też jego następca, czyli małe, miejskie auto, które jednak z powodzeniem może pełnić funkcję samochodu rodzinnego.
Pod względem rozmiarów zewnętrznych Citroen C3 urósł, jak zresztą cała konkurencja. Jest dłuższy o 9 cm (3,94 m) i szerszy o 4,5 cm (1,71 m). Dzięki temu pasażerowie wewnątrz docenią zwłaszcza zwiększoną przestrzeń na nogi. Do tego nowe C3 ma mieć podobnych rozmiarów, jak obecnie, bagażnik (ok. 300 litrów) i sporą liczbę użytecznych schowków w kabinie. Choć pod względem wizualnym druga generacja C3 nie odbiega jakoś od swojego poprzednika (wciąż zachowanych zostało dużo krągłości), to jednak będzie nawiązywać pod wieloma względami do innych nowych modeli z gamy. Cechą charakterystyczną auta będzie przede wszystkim dużych rozmiarów panoramiczna przednia szyba, zachodząca daleko na dach, tak że kierowca i przedni pasażer będą mogli niemal zobaczyć niebo bezpośrednio nad swoimi głowami (widoczność do góry została zwiększona do 80 stopni). Rozwiązanie to w połączeniu z cienkimi słupkami przednimi zapewnia bardzo dobrą widoczność. Jeśli chodzi o dostępne jednostki napędowe, to niewiele jeszcze wiemy. Jedyne, co zdradził francuski producent, to iż ma być przede wszystkim ekologicznie. Już od początku sprzedaży w ofercie znajdzie się oszczędna, 90-konna jednostka wysokoprężna HDi, której emisja CO2 wynosi zaledwie 99 g/km. W późniejszym czasie do gamy silników mają dołączyć jeszcze bardziej ekologiczne diesle, które wraz z nowym systemem start&stop zapewnią emisję dwutlenku węgla na poziomie 95 a nawet 90 g/km. Z kolei wśród jednostek benzynowych na pierwszy plan wysuwa się nowa generacja trzycylindrowych silników o emisji CO2 poniżej 100 g/km.
Źródło: Citroen