Drugą połowę sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata WRC 2008 rozpoczyna Rajd Finlandii, w latach 1954-96 nazywany Rajdem Tysiąca Jezior i przejmujący tradycje jeszcze dawniejszego „Wielkiego Wyścigu Jyväskylä”.
W dziewiątej rundzie sezonu, w terenie, w którym najważniejsi rywale występują w roli gospodarzy, zespół Citroën Total wystawia dwa C4 WRC z załogami Dani Sordo/Marc Martí i Sébastien Loeb/Daniel Elena. Oprócz nich dwoma prywatnymi Citroënami C4 WRC wystartują Conrad Rautenbach i David Senior oraz Estończycy Urmo Aava i Kuldar Sikk, także czujący się na fińskich trasach jak w domu. Przygotowaniem ich samochodów zajmuje się zespół PH-Sport, wspomagany przez techników z Citroën Sport Technologies.
Po trwającej 6 tygodni przerwie śródsezonowej zawodnicy trafiają na jeden z najtrudniejszych rajdów w kalendarzu WRC. Mają do pokonania 342,08 km jazdy na czas, podzielonej na 24 odcinki specjalne, z których aż 12 przejeżdżanych jest tylko raz. Tegoroczne oesy obejmują ponad 80 km tras nowych, nie znanych zawodnikom z poprzednich edycji, dlatego nie wystarczy poprzestać na skopiowaniu notatek z ubiegłego roku. Przejazdy zapoznawcze będą miały wielkie znaczenie.
Tym razem na trasie rajdu będzie mniej słynnych hopek, legendarnego elementu dawnego Rajdu 1000 Jezior, jednak inne cechy sprawiają, że niezwykle trudno jest nauczyć się skutecznej jazdy po fińskich oesach. Potrzeba wielu startów, by poznać ich wszystkie tajniki.
Źródło: Citroen