Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Po sukcesie minivanów - C4 Picasso i Grand C4 Picasso, Citroen kontynuuje rozwój przestronnych samochodów w luksusowym vanie C8.

C8 przeszło zmiany stylu wewnętrznego i zewnętrznego, które dynamizują nowoczesną sylwetkę samochodu i dodatkowo podkreślają przestronność i elegancję wnętrza.

Gama C8 została jednocześnie wzbogacona, w zależności od kraju, o nowy silnik wysokoprężny HDi 173 KM DIN (125 kW lub 170 KM CEE) z filtrem cząstek stałych (FAP), współpracujący z mechaniczną, 6-przełożeniową skrzynią biegów. W 2008 roku ten silnik będzie też dostępny na niektórych rynkach z automatyczną, 6-przełożeniową skrzynią biegów.

Ta wersja uzupełnia gamę silników, która obejmuje silnik benzynowy 2.0i 16V o mocy 143 KM współpracujący z mechaniczną 5-przełożeniową skrzynią biegów lub z automatyczną 4-przełożeniową skrzynią biegów, oraz dwa silniki wysokoprężne, HDi 120 KM i HDi 138 KM FAP z mechaniczną, 6-przełożeniową skrzynią biegów.

Oferowany już w modelach C5 i C6 silnik HDi 173 FAP wieńczy gamę czterocylindrowych silników HDi Citroena. Dzięki wprowadzonym innowacjom (podwójny, równoległy, sekwencyjny system turbo i nowe układy spalania i wtrysku) silnik wyróżnia się osiągami, zapewniając maksymalny moment obrotowy 370 Nm już od prędkości obrotowej 1500 o/m. Aby w pełni wykorzystać te nowatorskie rozwiązania, został również odpowiednio zmodernizowany układ jezdny i hamulcowy.

Równolegle do wprowadzenia tego silnika nowe elementy wyposażenia, zwiększające komfort i wspomaganie kierowania, uzupełniły i tak już bogatą gamę C8.

C8 wyróżnia się dynamicznym i wyrażającym moc stylem. Nowe elementy stylizacji podkreślają przynależności modelu do samochodów klasy wyższej oraz potwierdzają pozycję Citroena w segmencie dużych vanów.

Z przodu C8 ma unowocześnione, duże logo umieszczone w środkowej części osłony chłodnicy o bardziej sprężystym kształcie, której formę wyznaczają chromowane listwy. Zewnętrzna, bardziej wyrazista linia okalająca osłonę łączy się płynnie z pokrywą silnika i reflektorami, które podkreślają dbałość o jakość wykończenia.

Wrażenie wysokiej jakości potęgują również chromowane klamki drzwi i lakierowane osłony karoserii, podkreślone chromowaną listwą, zarówno z przodu jak i z tyłu.

Tak jak z przodu, logo umieszczone z tyłu samochodu jest teraz większe, jednoznacznie dowodząc przynależności C8 do gamy Citroena. Światła cofania są przezroczyste.

Zmiany wprowadzone we wnętrzu C8 harmonijnie współgrają z modernizacją stylu zewnętrznego, akcentując luksusowy charakter samochodu i tworząc atmosferę elegancji na najwyższym poziomie.

Wszystkie elementy obudowy drzwi, kierownica, wykładzina, dywaniki, jak również górna część bryły deski rozdzielczej są w kolorze czarnym. Ponadto, powierzchnia najważniejszych części kontaktowych (schowki w przednich drzwiach, uchwyt schowka centralnego, pokrętła klimatyzacji...) została poddana specjalnej obróbce, aby była przyjemna w dotyku. Na luksusowy wygląd kabiny wpływają również błyszczące, chromowane klamki drzwi, dźwignia zmiany biegów oraz regulatory nawiewu.

Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2,82 m C8 spełnia oczekiwania klientów luksusowych vanów, którzy przywiązują największą wagę do przestronności.
Fotele doskonale ilustrują możliwości przekształcania wnętrza oferowane przez C8, a jednocześnie zapewniają indywidualny komfort wszystkim pasażerom niezależnie od zajmowanego miejsca. W samochodzie może podróżować do ośmiu osób w trzech rzędach. Adaptowalne rozwiązanie foteli umożliwia dostosowanie do potrzeb pojemności bagażnika od 225 dm3 do 2948 dm3. Znaczna pojemność bagażnika w połączeniu z minimalną odległością między nadkolami, wynoszącą 1153 mm, i wysokością wewnętrzną zapewniają praktyczną eksploatację samochodu.

Wnętrze jest łatwo dostępne dzięki elektrycznie przesuwanym drzwiom bocznym, które ułatwiają wsiadanie niezależnie od otoczenia, nawet w sytuacji, gdy samochód jest zaparkowany w pobliżu ściany lub między dwoma innymi pojazdami.

Źródło: Citroen

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej