Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


Dwa lata temu do salonów zawitała całkowicie nowa wersja najbardziej popularnego i znanego modelu marki Chrysler czyli Grand Voyager. Właśnie ten model odmianę z wysokoprężnym silnikiem 2,8 CRD o mocy 163 KM niedawno trafił do naszej redakcji.

Opis

Życiorys
Pierwszy Voyager powstał w 1983 roku i od tamtej pory jest najbardziej znanym modelem marki Chrysler. Kolejna generacja modelu zadebiutowała w 2001 roku, którą pod koniec 2004 poddano drobnym zmianom odmładzającym całe nadwozie. W 2007 roku, pokazano światu, prezentowane w dzisiejszym artykule najnowsze wcielenie Grand Voyagera.

Powrót do kantów
Najnowsze wcielenie Grand Voyagera powróciło do kanciastych kształtów, prawie takich samych, jak w pierwszym modelu z 1983 roku. Z przodu, spoglądają na nas sporych rozmiarów światła, przypominające swoim wyglądem te z 300C, które połączono z chromowaną atrapą silnika również o dużych rozmiarach. Linia boczna ukazuje ponad pięciometrowe nadwozie o typowym vanowatym kształcie z elektrycznie odsuwanymi drzwiami. Voyager osadzony jest na siedemnastocalowych alufelgach z oponami o rozmiarze 225/65. Z tyłu widzimy, kwadratowe kształty lamp, oraz elektronicznie unoszoną i opuszczaną, olbrzymich rozmiarów klapę.

Ocena stylistyki: 4+

Biuro na kółkach
Zupełnie nowe wnętrze w niczym nie przypomina poprzedniego chyba, że w aranżacji wnętrza. Spójrzmy na nową deskę rozdzielczą. Konsola środkowa składa się z umiejscowionego ekranu radia połączonego z dokładną nawigacją Polski i nie tylko. Niżej znajduje się charakterystyczny dla modeli Chryslera, stylowy zegarek przypominający ten z lat 60-tych. Na samym dole usytuowano centrum dowodzenia automatyczną, trzystrefową klimatyzacją. Zegary już od dawna się nie zmieniają i mają ten sam styl co w poprzedniej odmianie. Są stylowe i miło dla oka podświetlone na zielony kolor. Najciekawszą zmianą jest nowe miejsce lewarka skrzyni biegów, które teraz znajduje się tuż, obok zegarów. Między fotelami mamy wielofunkcyjny schowek, do którego można włożyć najpotrzebniejsze, podręczne rzeczy.
A jak ma się sytuacja z fotelami? Do dyspozycji mamy cztery pełnowymiarowe fotele, plus trzyosobowa kanapa. Przednie i tylne fotele zapewniają bardzo dobry i wysoki komfort podróżowania. W dodatku drugi rząd można odwrócić o 180 stopni i między nimi a kanapą, zamontować podręczny stolik. Dzięki temu, wnętrze można przekształcić w podręczne biuro na kołach. Pasażerom siedzącym z tyłu podróż umilać będą dwa 8 calowe monitory obsługujące odtwarzacz DVD. Bez problemu pasażerowie zapakują swoje bagaże do 915 litrowego bagażnika, który w dowolnej chwili można powiększyć nawet do 4071 litrów składając dwa rzędy miejsc.
Na koniec pora wspomnieć o jakości wykonania wnętrza. Skórzana tapicerka jest bardzo dobrej jakości i łatwa do utrzymania w czystości. Trochę gorzej jest z plastikami, które owszem są bardzo dobrze spasowane, ale według mnie są zbyt twarde w dotyku.

Ocena wnętrza: 5

Niby ten sam, ale mocniejszy
Najnowszy Grand Voyager pod maską posiada dobrze znany silnik wysokoprężny o pojemności 2,8 litrów. Jednak producent postanowił zwiększyć moc tej jednostki o 13 KM i teraz jednostka ta osiąga równo 163 KM. Dzięki temu, ważące 2100 kilogramów auto, do pierwszej setki rozpędza się w niecałe 13 sekund. Maksymalnie możemy podróżować Grand Voyagerem z prędkością oscylującą w granicach 190 km/h. Napęd przekazywany jest na przednie koła, za pośrednictwem, nowej sześciobiegowej, automatycznej skrzyni biegów. Automat, bardzo dobrze dobiera potrzebne w danej chwili przełożenia i bez zbędnych szarpnięć zmienia je. Elastyczność stoi na niezłym poziomie, dzięki dobrej skrzyni biegów i sporemu momentowi obrotowemu (360 Nm), który dostępny jest w szerokim zakresie obrotów. Podobnie jest z kulturą pracy silnika, który dzięki technologii Common Rail w niczym nie przypomina "klekotów" z przed 10 lat. Teraz silnik pracuje cicho i miło dla ucha.
Układ kierowniczy mimo typowo amerykańskiego stylu w polskich realiach sprawuje się dobrze. Kierownica chodzi lekko, a polecenia wydane przez kierowcę wykonywane są niemalże natychmiastowo.
Zawieszenie zestrojone jest stosunkowo miękko, co na pewno zapewnia komfortowe i wygodne podróżowanie nawet po wyboistych drogach, jednak czasem potrafi spłatać figla podczas szybszej jazdy w ostrych zakrętach. Wtedy mamy wrażenie mocnych przechyłów nadwozia Voyagera. Nie wpływa to na bezpieczeństwo podróżowania, ale czasem może wystraszyć pasażerów i kierowcę.
Potężny samochód, jakim bez wątpienia jest Chrysler Grand Voyager nie musi oznaczać dużych kosztów podróżowania. I właśnie ten model udowadnia, że nowoczesne wysokoprężne jednostki napędowe, zadowalają się niewielką ilością paliwa. Prezentowany dziś Voyager w mieście potrzebuje około 13,3 litra oleju napędowego na trasie zaś, zużycie spada nawet do 7,8 litrów. Podczas całego testu, średnie spalanie oscylowało w granicach 9,8 litrów, dzięki temu na pełnym 76 litrowym baku, mamy możliwość przejechania nawet do 780 kilometrów.

Ocena silnika: 5-

Rodzinne auto
Prezentowany dziś Grand Voyager jest bardzo ciekawą propozycją dla rodziny lubiącej wygodne i komfortowe podróżowanie. Za około 250 tysięcy złotych (zależy od kursu EURO) dostajemy siedmioosobowe auto w pełni wyposażone z dynamicznym i oszczędnym silnikiem wysokoprężnym 2,8 o mocy 163 KM.

Ocena końcowa: 4+

Plusy
+ Dynamiczny i oszczędny silnik
+ Spore możliwości aranżacji wnętrza
+ Przestronne wnętrze
+ Dużych rozmiarów bagażnik

Minusy
- Zbyt miękkie zawieszenie
- Twarde w dotyku plastiki

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 2768 ccm turbodiesel Common Rail
Moc: 163 KM przy 3800 obr./min
Moment obr.: 360 Nm przy 1600-3000 obr./min
Skrzynia biegów: sześciobiegowa, automatyczna
Napęd: przedni
0-100km/h: 12,8 sek.
Vmaks: 186 km/h
Zużycie paliwa: 12,8/7,3/9,3 [13,3/7,8/9,8 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 76 litrów
Teoretyczny zasięg: 775 kilometrów
Wymiary: 5143/1954/1750 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 2100 kg
Ładowność: 675 kg
Pojemność bagażnika: 915/2370/4071 l [7/5/2 miejsca]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/7

Wyposażenie: wersja Limited Swivel\\n Go

dodatkowe wyposażenie:
system siedzeń SWIVEL\\'N GO - obracane fotele drugiego rzędu, wyjmowany stolik (+ 738 EURO), Pakiet Entertainment - odtwarzacz DVD z pilotem, zestaw słuchawek bezprzewodowych, konsola górna z 8\\" ekranem nad drugim rzędem siedzeń, konsola górna z 8\\" ekranem nad trzecim rzędem siedzeń (+ 4 114 EURO), System multimedialny uconnect gps z nawigacją, 6,5\\" ekranem dotykowym i 30 GB dyskiem twardym, system komunikacji bezprzewodowej uconnect phone, kamera tylna ParkView (+ 1 901 EURO), filtr cząsteczek stałych DPF (+ 1 184 EURO).

Cena: 54 615 EURO [wersja Limited Swivel\\n Go] 62 552 EURO około 256 795 zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst+Zdjęcia): Artur Ławnik

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej