Śledź nas na:     

Marka:
Wróć



...Potężny..., ...po prostu czołg... to tylko dwa z wielu określeń jakie pasują do dziś opisywanego samochodu. Oczywiście nie mam na myśli jakiegoś wozu pancernego tylko typowego amerykańskiego krążownika szos jakim bez wątpienia jest muskularny Chrysler 300C.

Opis

Życiorys
Premiera topowego modelu Chryslera którym jest 300C nastąpiła w 2003roku w Nowym Yorku. Jednak wtedy jeszcze nosił miano prototypu. Niespełna rok później model ten trafił do salonów sprzedaży. Obecnie dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych (sedan oraz kombi). Pod maską mamy do wybory potężne i paliwożerne jednostki benzynowe (od 3.5V6 do 6.1 V8 HEMI) oraz jednego diesla 3.0CRD. My postanowiliśmy sprawdzić najoszczędniejszą ale również najmocniejszą jednostkę wysokoprężną o mocy 218KM.

Wzbudza zainteresowanie
Podczas moich jazd zacząłem się zastanawiać co w tym aucie jest takiego, że przyciąga wszystkie spojrzenia przechodniów i innych użytkowników dróg. Na pewno związane jest to z tym, że wszystko w tym aucie jest potężne. Patrząc z przodu pierwsze co rzuca się w oczy to ogromnej wielkości, chromowana atrapa, duże reflektory oraz lampy przeciwmgielne. A to wszystko przy szerokości nadwozia 1881mm. Linia boczna charakteryzuje się niskim (1483mm) trzybryłowym nadwoziem o długiej masce, niewielkim (wizualnie) przedziałem pasażerskim oraz tyłem stosunkowo krótkim i ściętym. Ale nie martwmy się, że tył nie pasuje do reszty ponieważ i tam mamy do czynienia z wielkimi kloszami lamp oraz sporej wielkości dwiema owalnymi końcówkami wydechu. Po prostu w tym aucie wszystko jest ogromne!




Luksus po Amerykańsku
Wsiądźmy do testowanego amerykańskiego krążownika. A tutaj możemy się pławić w luksusowym wnętrzu. Wszystkie fotele pokryte są dobrej jakości skórą. Przednie siedzenia są dobrze wyprofilowane i zapewniają komfortowe podróżowanie, a dla osób marznących w zimie jest opcja podgrzewanego siedziska. Fotel kierowcy jak i pasażera posiada elektroniczną regulację z możliwością zapamiętania dwóch ustawień. Podróżując na tylnej kanapie możemy się poczuć kimś bardzo ważnym np. VIPem. Jest wygodnie i komfortowo. Niezależnie czy jesteśmy bardzo wysocy każdy znajdzie komfort i wygodę.



Deska rozdzielcza jest ergonomiczna i czytelna mimo, że zaprojektowana typowo w stylu amerykańskim.



Plastiki wykorzystane w 300C w pierwszej chwili wydają się dobrej jakości, lecz po bliższym poznaniu sporo tracą. A szkoda....
Komfort podróżowania umilać nam będzie rewelacyjny system audio sygnowany przez firmę Boston Acoustic. Składa się on z radia CD (ze zmieniarką na 6 płyt ), 7 głośników oraz subwoofera. Dla melomanów jest to prawdziwa gratka.
Duże auto a bez wątpienia do takiego zalicza się 300C musi mieć sporej wielkości bagażnik. I nie pomylimy się bo tutaj mamy aż 504 litry przestrzeni bagażowej.



2987, 218, 510, 7.6, 230
Przyszła pora zajrzeć pod maskę wielkości Fiata 126p. Po jej otwarciu ujrzymy potężną 3 litrową V6 o mocy 218KM i bardzo dużym momencie obrotowym równym 510Nm.



Takie parametry zapewniają ważącemu 1835kg kolosowi bardzo dobre osiągi. Pierwszą setkę ujrzymy na prędkościomierzu po 7.6 sekundach, zaś maksymalnie rozpędzimy się do 230km/h.
Silnik został spięty z przestarzałą jak na dzisiejsze czasy 5 stopniową automatyczną skrzynią biegów. Jednak jak to mówią stare może być jare i charakterystyka zmiany przełożeń dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy co wpływa korzystnie na spalanie. Krótko mówiąc jeśli traktujesz pedał gazu delikatnie można uzyskać spalanie rzędu 7.5litra. Jeśli jednak masz ciężką stopę to przygotuj się na ubytek 12-13 litrów z 71 litrowego baku. Nam podczas całego testu po każdych 100km jazdy średnio znikało ze zbiornika 9.0 litrów. Co trzeba uznać za dobry wynik zważywszy na nasz styl jazdy.
Europa to specyficzny i wybredny rynek motoryzacyjny. Dlatego też firma Chrysler postanowiła, że specjalnie dla potrzeb burżuazji europejskiej skonstruuje odpowiednie zawieszenie. I muszę przyznać, ze w 100% udało im się to zrealizować. Auto pewnie się prowadzi, reaguje na nasze ruchy kierownicą a zarazem zapewnia bardzo duży komfort podróżowania. Nic dodać nic ująć.

Chcesz go mieć?
Chrysler 300 C 3.0CRD jest bardzo ciekawą propozycją dla osób którym nie przeszkadzają ciągłe spojrzenia innych ludzi. Po prostu nikt nie przejdzie obojętnie obok tego samochodu. Więc jak ktoś nie lubi zwracać na Siebie uwagi to radzę nie kupować tego auta! Drugą ważną rzeczą jest posiadanie stosunkowo grubego portfela. Jeśli spełniasz wyżej wymienione warunki to bez wahania kupuj ten samochód.
Ja niestety nie spełniam tego drugiego warunku, więc pozostaną mi tylko miłe wspomnienia i fotografie po przygodzie z tym wyjątkowym i pięknym autem.

Plusy
- Cena w porównaniu z konkurencją
- Ciekawa i budząca zachwyt stylistyka
- Przestronne wnętrze
- Osiągi

Minusy
- Jakość plastików

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 2987ccm (turbo diesel Common Rail z intercoolerem)
Moc: 218KM przy 3800obr./min
Moment obr.: 510Nm przy 1600-2800obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowy automat
Napęd: tylny
0-100km/h: 7.6 sek.
Vmaks: 230km/h
Zużycie paliwa: 10.8/6.6/8.1 [11.5/7.0/9.0 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 71 litrów
Wymiary: 4999/1881/1483 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1835kg
Ładowność: 550kg
Pojemność bagażnika: 504 l
Ilość miejsc: 5

Wyposażenie: ABS, BAS (system wspomagający siłę hamowania), ESP, system EVBP-elektroniczny system rozłożenia siły hamowania, zmieniarka płyt CD na 6 sztuk, zawieszenie europejskie, wspomaganie kierownicy, wewnętrzne lusterko wsteczne z automatycznym ściemnianiem, szyby fotochromatyczne, system reakcji powypadkowej ARS - włącza oświetlenie wewnętrzne oraz odblokowuje zamki drzwi, system kontroli trakcji dla całego zakresu prędkości, system elektronicznego sterowania przepustnicą ETC, sterowanie radiem w kole kierownicy, tempomat, reflektory ksenonowe, radio AM/FM z RDS, CD, MP3, pełno wymiarowe wielostopniowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, oddzielny nawiew powietrza na tył, kurtyny boczne obejmujące kierowcę i pasażera oraz pasażerów skrajnych miejsc z tyłu, koło kierownicy pokryte skórą łączoną z imitacją skorupy żółwiej, komputer pokładowy, felgi aluminiowe 18x7,5 cala, polerowane, opony P225/60 R18, elektrycznie regulowana kolumna kierownicza w 2 płaszczyznach z pamięcią ustawień, elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele przednie, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, z automatycznym ściemnianiem, elektrycznie otwierane szyby, przednie z funkcją otwierania /zamykania po jednym przyciśnięciu, dźwignia zmiany biegów w skórze, dwie pamięci ustawienia fotela kierowcy, czujnik deszczu, bezpieczna kolumna kierownicy - pochłaniająca energię uderzenia, automatyczne ustawianie lusterek bocznych na dół przy biegu wstecznym, automatyczna regulacja reflektorów w zależności od obciążenia, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa z czujnikami podczerwieni i elektrostatycznym filtrem przeciwpyłkowym, czujniki parkowania itp.
Dodatkowe wyposażenie koło kierownicy pokryte drewnem "kalifornijski orzech włoski" łączonym ze skórą, oraz dźwignia zmiany biegów wykończona drewnem "kalifornijski orzech włoski" (+2100zł), system nagłośnienia Boston Acoustic-7 głośników oraz subwoofer, wzmacniacz 380 W (+1800zł), nawigacja satelitarna (+14800zł), skórzane pokrycie siedziska i oparcia, podgrzewanie przednich foteli (+10200zł), lakier metalik (+3400zł).

Cena: 184.400zł [wersja podstawowa] 216.700zł. [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Artur Ł.
(Zdjęcia): autor oraz Marcin Ł.


(!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia z Auto Testy zastrzeżone!)

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej