Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 


Witam serdecznie wszystkich czytelników "Auto Testy". Chciałbym dzisiaj zainteresować Państwa swoją skromną osobą, ale najpierw się przedstawię. Nazywam się Chevrolet Epica i zapraszam do krótkiej lektury o mnie. Zacznijmy od wyglądu.

Opis

Najmodniejszy biały kolor
Moje nadwozie zostało ozdobione, bardzo popularnym ostatnio kolorem nadwozia, jakim jest biel. Dzięki temu, czuje na sobie dość liczne spojrzenia na mieście. Jednak nie tylko barwa przyciąga wzrok. Z przodu uśmiecham się do wszystkich łezkowatymi reflektorami dosyć mocno zachodzącymi na moje zgrabne nadkola. Niestety, linię boczną mam nie do końca dopracowaną, a powodem tego są zbyt małej wielkości koła. Pomijając ten fakt ukazuje typowe trzybryłowe nadwozie limuzyny. Z tyłu charakteryzuje się potężnymi, czerwonymi światłami, listwą łączącą obie tylne lampy oraz owalną końcówką układu wydechowego. Nie będę teraz skromny, ale po prostu jestem piękny!

Przestronnie i komfortowo
Zajrzyjcie teraz do mojego wnętrza. Oferuję Państwu bardzo wygodne i komfortowe podróżowanie dla czwórki, a nawet piątki dorosłych osób. Z przodu jak i z tyłu miejsca u mnie jest pod dostatkiem. Tylna kanapa jest wygodna i nieźle wyprofilowana. Podobnie jest z przednimi siedzeniami i mimo, że ludzie narzekają na brak trzymania bocznego to są wygodne nawet podczas dalekich podróży. Mój 480-cio litrowy bagażnik, pomieści torby i walizki moich pasażerów.
Deska rozdzielcza została zaprojektowana tak, aby nie sprawiała moim kierowcom problemów w jej obsłudze. Wszystko jest uporządkowane i wręcz intuicyjne w użytkowaniu. Podobnie jest z zegarami, które są czytelne i przejrzyste w każdych warunkach. I nie ma znaczenia czy jest to dzień, czy podróżujemy w nocy.
Materiały, które są wykorzystane w moim wnętrzu nie budzą u nikogo większych zastrzeżeń. Miłe w dotyku plastiki oraz skórzana tapicerka są wykonane z dobrej jakości materiałów, które bardzo łatwo utrzymać w czystości. Wszystko jest dobrze spasowane i podczas jazdy nic nie trzeszczy ani puka. I tak powinno zawsze być!

Teraz opowiem o swoim sercu, czyli o silniku jaki znajduje się pod moją długą maską.

Rzędowa szóstka
Moim sercem jest rzędowa jednostka napędowa o pojemności 2492ccm i mocy 156KM. Moc ta przenoszona jest na przednią oś za pomocą sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów o bardzo dobrze dobranych przełożeniach do możliwości auta. Niestety do lekkich nie należę bo ważę równo 1500kg i właśnie przez tą wagę przyśpieszenie do pierwszych 100km/h trwa około 9.9 sekundy a maksymalnie rozpędzam się do 209km/h. Nie słyszę aby ktoś narzekał na moją elastyczność, a zawdzięczam to sporemu momentowi obrotowemu, który wynosi 237Nm osiągany przy 4000obr./min. Dzięki temu, niezależnie z jaką prędkością mój kierowca podróżuje wystarczy, że wciśnie pedał gazu i natychmiast przyśpieszam na jego żądanie.
Mój układ kierowniczy bez zarzutu sprawdza się podczas spokojnej, jak i szybszej jazdy, mimo że jestem pełnoprawną limuzyną. Podobnie jest z zawieszeniem, które zapewnia przede wszystkim komfortowe i bardzo wygodne podróżowanie wszystkich pasażerów jadących w moim wnętrzu.
Kończąc moją krótką opowieść o sobie musze wspomnieć o kosztach podróżowania. W mieście do oszczędnych nie należę i potrzebuje, aż 14 litrów benzyny bezołowiowej. Niestety, nie jest to tylko moja przypadłość, bo wszystkich aut wyposażonych w 24 zaworowe silniki benzynowe. Średnio podczas testu tego redaktora spaliłem około 9.5 litra na każde 100km. Takie spalanie umożliwiało na 63 litrach przebyć drogę około 663 kilometrów bez wizyty na stacji paliwowej. Nie jest to dużo, ale zawsze coś!

Dla każdego
Według mnie jestem idealnym samochodem zarówno dla młodej rodziny potrzebującej przestronnego auta z dużym bagażnikiem jak i dla świeżo upieczonego prezesa niezbyt dużej firmy. A, żeby stać się moim właścicielem musicie Państwo posiadać około 100 tysięcy złotych. Sporo? Moim zdaniem nie, ponieważ w zamian dostajecie piękny w pełni wyposażony, komfortowy samochód!

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 2492ccm benzynowy (24 zawory)
Moc: 156KM przy 5800obr./min
Moment obr.: 237Nm przy 4000obr./min
Skrzynia biegów: 6-cio biegowa automatyczna
Napęd: przedni
0-100km/h: 9.9sek.
Vmaks: 209km/h
Zużycie paliwa: 13.8/6.6/9.3 [14.0/6.8/9.5 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 63 litrów
Teoretyczny zasięg: 663 kilometrów
Wymiary: 4805/1810/1450 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1500kg
Ładowność: 485kg
Pojemność bagażnika: 480/[b.d.] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 4/5

Wyposażenie: wersja LT

Cena: 99.950zł. [wersja LT] 101.450zł. [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Artur Ławnik
(Zdjęcia): Marcin Ławnik


Galeria

Chevrolet Epica 2.5 24V 156KM Automat LT

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej