Po dość zaskakujących planach Chevroleta o wycofaniu się z Europy przyszły kolejne informacje wyjaśniające strategię GM w Europie
O planach wycofania marki Chevrolet ze Starego Kontynentu dowiedzieliśmy się na początku grudnia 2013 roku. Zgodnie z nimi do końca przyszłego roku nastąpi zakończenie sprzedaży większości modeli, ale oczywiście pozostanie wsparcie serwisowe, a części zamienne do wszystkich modeli będzie można bez problemu dostać do 2025 roku włącznie.
To posunięcie nie jest "poddaniem się", a jedynie usystematyzowaniem posiadanej przez GM floty oferowanej w Europie. Na rynku pozostanie Opel (Vauxhall w Wielkiej Brytanii), a w segmencie premium dołączy do niego marka Cadillac. W zasadzie należy napisać powróci, bo przecież nie będzie to pierwszy debiut Cadillaca po tej stronie Atlantyku.
Według wstępnych zapowiedzi dostępna ma być pełna gama samochodów tej marki. Wątpliwe, by tak było w rzeczywistości, bowiem zainteresowanie choćby ogromnym Escalade będzie marginalne. Trzon sprzedaży będą stanowiły nowe sedany ATS i CTS oraz SUV o nazwie SRX. W niektórych salonach Cadillaca może panować mały miszmasz, gdyż obok aut tej marki będą sprzedawane Chevrolety, których GM nie chce zabierać Europie. Nadal będzie więc można kupić Camaro i Corvette Stingray.
Data rozpoczęcia działalności Cadillaca w poszczególnych krajach Europy nie jest jeszcze znana.
Źródło: http://moto.pl