Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


Dzisiejszy artykuł będzie poświęcony, najmniejszemu SUV-owi, pochodzącego ze stajni BMW. Jest nim model X3, z dwulitrową, wysokoprężną jednostką napędową, o mocy 177KM.

Opis

Zgrabny SUV
BMW X3 stylistycznie jest bardzo zgrabnym autem typu SUV, o agresywnych liniach nadwozia. Nie ma możliwości pomylenia tego samochodu z konkurencją. Z przodu charakterystycznym elementem są nerki, będącymi atrapą silnika. Dzięki temu, marka BMW jest rozpoznawalna na całym świecie. Kolejnym charakterystycznym znakiem X3 są reflektory, przypominające agresywne, kocie spojrzenie. Linia boczna ukazuje typowego przedstawiciela segmentu SUV. Długa maska, przechodząca w pochyloną szybę i sporych rozmiarów przestrzeń pasażerką. Tył to przede wszystkim diodowe światła, o niesymetrycznym kształcie kloszy. BMW X3 wzbudza zachwyt głównie wśród płci przeciwnej. No, cóż Panie lubią tego typu samochody.

Luksus w pełnym calu
Wnętrze wita nas powiewem świeżości i luksusu. Jest wykończone z najwyższej jakości materiałów oraz plastików. Miłym zaskoczeniem jest beżowy kolor tapicerki, połączony z czarnymi plastikami. Bardzo miła w dotyku jest wykładzina podłogowa, po której najlepiej poruszać się boso. Takie dodatki ożywiają wnętrze i powodują, że nie mamy ochoty w ogóle z niego wysiadać. Jak już, zostaniemy w środku, BMW oferuje nam przestronne wnętrze, ale tylko dla czwórki dorosłych osób. Przednie fotele są po prostu genialne w każdym calu. Mocno wyprofilowane, posiadają bardzo szeroki zakres regulacji. Istnieje, nawet możliwość wydłużenia siedziska dzięki ruchomej końcówce fotela. Miejsca jest sporo i nawet wysoka osoba znajdzie go wystarczająco dużo. Tylna kanapa, przez swoje wyprofilowanie przeznaczona jest dla dwójki pasażerów. Ani na nogi, ani nad głowami nie zabraknie miejsca nikomu. Jedynym mankamentem jest sporej wielkości próg, który osobom niskim utrudnia wsiadanie do naszego BMW X3.
Spójrzmy teraz na deskę rozdzielczą. Konsola środkowa to przede wszystkim chowany monitor od komputera pokładowego, radia i nawigacji. Niżej usytuowano spore ilości przycisków, obsługujące radio oraz klimatyzację. Początkowo, wszystko wydaje się trudne w obsłudze. Jednak po kilku chwilach zapoznania się z nimi, nie mamy problemów z ich intuicyjnym użytkowaniem. Jest jednak małe ale... a mianowicie: ustawienie parametrów w nawigacji jest trudne i z czasem może mocno zdenerwować kierowcę. Zegary są niezbyt dużych rozmiarów, ale czytelne i przejrzyste a w dodatku miło dla oka podświetlone na pomarańczowy kolor. Całe wnętrze podświetlone jest w tonacji pomarańczowej. Jest to bardzo miłe dla oka i nie męczące podróżujących w X3-ce. Naszą podróż umilać będzie ogromnej wielkości panoramiczny szyberdach.
Na koniec pora zajrzeć do bagażnika. A tam, żal cokolwiek wkładać aby nie pobrudzić mięciutkiej i jasnej tapicerki. Do dyspozycji mamy 480 litrów całkowicie płaskiej podłogi. Jednak, jak ktoś potrzebuje więcej przestrzeni z łatwością składa tylną kanapę i uzyskuje aż 1560 litrów!
Krótko mówiąc, wnętrze oferuje wystarczająco dużo przestrzeni dla czwórki pasażerów i sporej ilości bagażu a podróż odbywa się w luksusowych warunkach, niczym w limuzynie.

Dynamicznie i oszczędnie
Długa maska kryje pod sobą turbodoładowaną jednostkę dieslowską, o pojemności dwóch litrów i mocy 177 koni mechanicznych. Do naszej dyspozycji oddano również 350Nm momentu obrotowego, który dostępny jest już od 1750 do 3000obr./min. Silnik został połączony z sześciobiegową, automatyczną skrzynią biegów, która posiada trzy tryby pracy (pełen automat, sport i manualno-sekwencyjny). Takie parametry pozwalają, według producenta na osiągnięcie pierwszej setki w 9.2 sekundy i maksymalnie rozpędzić X3-kę do około 205km/h. A jak jest w rzeczywistości? Rozpędzenie prawie 1800 kilogramowego BMW do pierwszych stu kilometrów zajmuje około 9.0 sekund, zaś maksymalne osiągi X3-ki to 210km/h. Wyniki powinny każdego zadowolić, nawet tych lubiącąch dynamiczne podróżowanie. Elastyczność stoi na bardzo wysokim poziomie i niezależnie przy jakiej prędkości i w jakiej będziemy sytuacji samochód bardzo ochoczo przyśpiesza już od najniższych obrotów. Skrzynia biegów pracuje płynnie i bez żadnych szarpnięć zmienia przełożenia. Moc przekazywana jest automatycznie na cztery koła. Jednak pamiętajmy, że mimo przynależności auta do segmentu SUV, musimy zapomnieć o poruszaniu się w trudniejszym terenie. Samochód najlepiej czuje się na asfalcie i ewentualnie na szutrowych, polnych drogach.
Układ kierowniczy, jak przystało na BMW jest prawie idealny. Reaguje na każde rozkazy, które kierowca wydaje podczas prowadzenia. Podobnie jest z zawieszeniem, które zestrojono tak, że auto prowadzi się po prostu "jak po sznurku", a przy tym zapewnia komfort dla wszystkich pasażerów. Podczas jazdy po zakrętach nie odczujemy żadnych przechyłów nadwozia i nie ma znaczenia ile wskazuje nasz licznik.
Już od dawna wśród posiadaczy BMW panuje stwierdzenie, że "Będziesz Miał Wydatki". Jak się okazuje w dzisiejszych czasach jest to już tylko stereotyp, mając na przykładzie testowy egzemplarz X3. Dieslowska jednostka napędowa jest niesamowicie oszczędna! Przy takich osiągach podczas całego testu auto spalało średnio 6.9 litrów oleju napędowego. W mieście zużycie oscyluje w granicach 8.5 litra na każde 100 kilometrów. Dzięki tak niewielkiemu spalaniu, na 67 litrowym baku przejedziemy bez tankowania około 971 kilometrów.
Podsumowując: dwulitrowy silnik zapewnia dobrą elastyczność w każdej sytuacji, lecz przy bardzo umiarkowanym zużyciu paliwa.

Bogate wyposażenie musi dużo kosztować
BMW X3 jest bardzo ciekawą propozycją dla osób ceniących sobie prestiż, luksus i zupełnie nie zwracających uwagi, na koszty zakupu. Prezentowana dziś X3 w wersji standardowej, to wydatek rzędu 155.000zł. Za dodatkowe 59.762zł możemy doposażyć je tak, jak w wersji testowanej m.in. o panoramiczny szklany szyberdach, skórzano-materiałową tapicerkę, nawigację satelitarną z wysuwanym monitorem itd. W zamian staniemy się posiadaczem przestronnego i bogato wyposażonego samochodu z dynamicznym, ale oszczędnym, wysokoprężnym silnikiem. I czego chcieć więcej? Tylko konta bankowego z dużą ilością pieniędzy...

Plusy
+ Dynamiczny i oszczędny silnik
+ Przestronne wnętrze
+ Prestiż

Minusy
- Cena

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1995ccm turbodiesel (Common Rail)
Moc: 177KM przy 4000obr./min
Moment obr.: 350Nm przy 1750-3000obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa automatyczna
Napęd: 4x4
0-100km/h: 9.2sek. (9.0sek. własne pomiary)
Vmaks: 205km/h (210km/h własne pomiary)
Zużycie paliwa: 8.3/5.8/6.7 [8.5/6.1/6.9 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 67litrów
Teoretyczny zasięg: 971 kilometrów
Wymiary: 4569/1853/1674 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1750kg
Ładowność: 515kg
Pojemność bagażnika: 480/[1560] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

Wyposażenie: wersja 2.0d Automat

Cena: 155.000zł. [wersja 2.0d Automat] 214.762zł. [wersja testowana]

AUTOR (Tekst+Zdjęcia): Artur Ławnik

Serdeczne podziękowania dla Ani za pomoc w realizacji sesji zdjęciowej

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej