Po raz kolejny BMW wyznacza standardy w segmentach wyczynowych aut sportowo-aktywnych SAV oraz sportowo-aktywnych SAC. Udowadnia to nowymi X5 M oraz X6 M.
Nowe BMW X5 M i X6 M to połączenie ekskluzywności, trwałości oraz zwinności znanych z aut z serii X oraz sportowej i wyczynowej osobowości charakterystycznej dla samochodów BMW z literką M. Sportowe zacięcie najlepiej widać w osiągach obydwu modeli. Rozpędzenie od 0 do 100 km/h zajmuje im zaledwie 4,2 s, a prędkość maksymalna jaką osiągają to 250 km/h.
Pod maski X5 M i X6 M trafią nowe, specjalnie opracowane silniki w technologii TwinPower Turbo z parą dwu ślimakowych turbosprężarek, kolektorem wydechowym krzyżowym wobec cylindrów, systemem zmiennych wzniosów zaworowych VALVETRONIC oraz bezpośrednim wtryskiem HDPI. Są to najmocniejsze silniki jakie kiedykolwiek BMW zdecydowało się zamontować do aut z napędem 4x4. Silniki to V8 o pojemności 4,4 litra z mocą 575 KM osiąganą w zakresie 6000-6500 obr/min. Wspierać je będzie standardowa ośmiostopniowa automatyczna skrzynia Steptronic.
Sportowe zacięcie emanuje nie tylko spod maski, ale także z budowy BMW. Wyraziste formy, ogromne wloty powietrza w przednim pasie, kurtyny powietrzne w przednim zderzaku oraz boczne wstawki z logiem M. Tył zdobić będzie typowy 4-wylotowy wydech od M, a także dostępny w X6 M tylny spojler. Dodatkowym smaczkiem są typowe dla sportowej stylistyki BMW 20-calowe alufelgi z logiem M bądź 21-calowe kute felgi M.
We wnętrzu znajdziemy oczywiście starannie przemyślane połączenie sportowych cech z ekskluzywnymi materiałami i doskonałym wykończeniem. W środku X5 M i X6 M odnajdziemy zestaw zegarów M, sportową kierownicę M z aluminiowymi łopatkami do zmiany biegów i lewarkiem zmiany przełożeń M, sportowe fotele M, a także Head-Up obejmujący wskaźnik biegów, obrotomierz i świetlny sygnał zmiany biegów.
Źródło: BMW