Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

 

Po raz kolejny BMW wyznacza standardy w segmentach wyczynowych aut sportowo-aktywnych SAV oraz sportowo-aktywnych SAC. Udowadnia to nowymi X5 M oraz X6 M.

 

Nowe BMW X5 M i X6 M to połączenie ekskluzywności, trwałości oraz zwinności znanych z aut z serii X oraz sportowej i wyczynowej osobowości charakterystycznej dla samochodów BMW z literką M. Sportowe zacięcie najlepiej widać w osiągach obydwu modeli. Rozpędzenie od 0 do 100 km/h zajmuje im zaledwie 4,2 s, a prędkość maksymalna jaką osiągają to 250 km/h.

 

Pod maski X5 M i X6 M trafią nowe, specjalnie opracowane silniki w technologii TwinPower Turbo z parą dwu ślimakowych turbosprężarek, kolektorem wydechowym krzyżowym wobec cylindrów, systemem zmiennych wzniosów zaworowych VALVETRONIC oraz bezpośrednim wtryskiem HDPI. Są to najmocniejsze silniki jakie kiedykolwiek BMW zdecydowało się zamontować do aut z napędem 4x4. Silniki to V8 o pojemności 4,4 litra z mocą 575 KM osiąganą w zakresie 6000-6500 obr/min. Wspierać je będzie standardowa ośmiostopniowa automatyczna skrzynia Steptronic.

 

Sportowe zacięcie emanuje nie tylko spod maski, ale także z budowy BMW. Wyraziste formy, ogromne wloty powietrza w przednim pasie, kurtyny powietrzne w przednim zderzaku oraz boczne wstawki z logiem M. Tył zdobić będzie typowy 4-wylotowy wydech od M, a także dostępny w X6 M tylny spojler. Dodatkowym smaczkiem są typowe dla sportowej stylistyki BMW 20-calowe alufelgi z logiem M bądź 21-calowe kute felgi M.

 

We wnętrzu znajdziemy oczywiście starannie przemyślane połączenie sportowych cech z ekskluzywnymi materiałami i doskonałym wykończeniem. W środku X5 M i X6 M odnajdziemy zestaw zegarów M, sportową kierownicę M z aluminiowymi łopatkami do zmiany biegów i lewarkiem zmiany przełożeń M, sportowe fotele M, a także Head-Up obejmujący wskaźnik biegów, obrotomierz i świetlny sygnał zmiany biegów.

 

Źródło: BMW

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej