Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

W tym roku BMW wprowadzi na rynek model Serii 6 Gran Coupe, który w zamyśle twórców stać się ma groźnym konkurentem dla takich produktów jak Mercedes CLS oraz Audi A7.

Przy typowych dla BMW proporcjach czterodrzwiowe nadwozie prezentuje się nadzwyczaj płasko i sportowo. Proporcje Serii 6 Gran Coupe harmonijnie połączono estetykę z dynamiką, tworząc oryginalną osobowość produktu. Proporcje auta zdominowane są przez długą, mocno wyprofilowaną maskę silnika, szeroki, dodający elegancji rozstaw osi, cofniętą kabinę, a także nowe podejście do stylistyki trójbryłowego nadwozia.

BMW serii 6 Gran Coupe oferuje 4+1 miejsca siedzące. Rozstaw osi większy o 113 mm w porównaniu z Serią 6 Coupe przekłada się na znacząco większą ilość miejsca na nogi pasażerów jadących z tyłu. Kolejne elementy zwiększające funkcjonalność to przelotowy otwór bagażowy oraz składane oparcia tylnych siedzeń, pozwalające na zwiększenie pojemności 460-litrowego bagażnika nawet do 1265 litrów.

Dostępne do Serii 6 Gran Coupe silniki z technologią BMW TwinPower Turbo oferują sportowe zacięcie i niezwykle efektywne wykorzystanie paliwa. Sześciocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy w modelu 640i Gran Coupe osiąga moc 235 kW/320 KM, a sześciocylindrowy, rzędowy silnik wysokoprężny w 640d Gran Coupe uzyskuje maksymalnie 230 kW/313 KM. Ofertę modeli uzupełnia 650i Gran Coupe, napędzane silnikiem V8 o mocy 330 kW/450 KM.

Zastosowana w nowej generacji ośmiocylindrowej jednostki napędowej technologia BMW TwinPower Turbo obejmuje również układ płynnej regulacji skoku zaworów Valvetronic. Wszystkie silniki oferowane będą standardowo w kombinacji z 8-stopniową sportową skrzynią automatyczną. Do redukcji zużycia paliwa przyczyniają się między innymi funkcja Auto Start Stop oraz tryb Eco Pro, który można uaktywnić przełącznikiem właściwości jezdnych.

Do modelu 650i Gran Coupe dostępny będzie również inteligentny system napędu na wszystkie koła BMW xDrive.

Układ jezdny BMW serii 6 Gran Coupe obejmuje oś przednią z podwójnym wahaczem poprzecznym, zespoloną oś tylną, a także układ elektromechanicznego wspomagania kierownicy i wysokowydajny układ hamulcowy. Oprócz funkcji Servotronic na wyposażeniu standardowym jest również układ dynamicznej kontroli amortyzatorów.

W ramach wyposażenia dodatkowego dostępne są zintegrowany aktywny układ kierowniczy oraz układ Adaptive Drive.

Seria 6 Gran Coupe zjeżdża z taśm produkcyjnych w zakładzie BMW w Dingolfing, gdzie oprócz odmian Serii 6 Coupe i Cabrio oraz modeli Serii 5 powstają również luksusowe limuzyny Serii 7.

Źródło: BMW

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej