Oto pierwsze oficjalne zdjęcia, które prezentują model BMW Serii 1 nowej generacji. Samochód zaprezentuje się szerokiej publiczności podczas jesiennych targów branżowych IAA we Frankfurcie.
Patrząc na samochód, nie mamy najmniejszych wątpliwości, że jest to Seria 1, jednak w porównaniu z poprzednikiem samochód został konstrukcyjnie gruntownie udoskonalony. Od strony stylistycznej auto najlepiej poznać po zmianach w wyglądzie przedniej części nadwozia.
Firma nie chciała wprowadzać w wyglądzie nowej Serii 1 zbyt radykalnych zmian, ponieważ klienci marki BMW polubili samochód, z którym firma tak udanie weszła do nowego dla siebie segmentu rynku. Do dziś skumulowana sprzedaż przekroczyła na rynku światowym już poziom miliona egzemplarzy.
W porównaniu z poprzednikiem nowe BMW Serii 1 jest o 85 mm dłuższe, natomiast rozstaw osi został zwiększony o 30 mm, co zapewni dodatkowo jeszcze wyższy komfort podróżowania dla pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach. Bagażnik ma teraz pojemność od 360 do maksymalnie 1200 litrów (po całkowitym złożeniu tylnej kanapy).
Podczas prac nad nowym modelem specjaliści BMW chcieli udoskonalić model, w którym koncepcja napędu na tylną oś oraz rozkład masy na przednią i tylną oś rozmieszczony w stosunku 50:50 pozwoliły zapewnić powszechnie chwalone właściwości jezdne.
Wszystkie jednostki napędowe w gamie Serii 1 (benzynowe i wysokoprężne) wykorzystują teraz nowe rozwiązania BMW TwinPower Turbo. Omawiana technologia pozwala czterocylindrowej jednostce na osiągnięcie mocy, która normalnie wymagałaby w silniku o zapłonie iskrowym większej liczby cylindrów oraz zdecydowanie wyższej pojemności skokowej. Czterocylindrowy silnik (z aluminiową skrzynką korbową oraz konstrukcją typu bedplate stosowaną na co dzień w samochodach wyścigowych) jest lżejszy i bardziej zwarty niż typowa jednostka sześciocylindrowa o porównywalnej mocy.
W gamie dostępne będą początkowo następujące wersje modelowe:
- BMW 118i
moc: 125kW/170 KM przy 4800 o/m
maksymalny moment: 250Nm w przedziale 1500-4500 o/m
przyspieszenie 0 do 100 km/h: 7,4 sekundy
prędkość maksymalna: 225 km/h
średnie zużycie paliwa: 5,8-5,9 l/100 km (tryb mieszany)
- BMW 116i
moc: 100kW/136 KM przy 4400 o/m
maksymalny moment: 220Nm w przedziale 1350-4300 o/m
przyspieszenie 0 do 100 km/h: 8,5 sekundy
prędkość maksymalna: 210 km/h
średnie zużycie paliwa: 5,5-5,7 l/100 km (tryb mieszany)
- BMW 120d
moc: 135kW/184 KM przy 4000 o/m
maksymalny moment: 380Nm w przedziale 1750-2750 o/m
przyspieszenie 0 do 100 km/h: 7,2 sekundy
prędkość maksymalna: 228 km/h
średnie zużycie paliwa: 4,5-4,6 l/100 km (tryb mieszany)
- BMW 118d
moc: 105kW/143 KM przy 4000 o/m
maksymalny moment: 320Nm w przedziale 1750-2500 o/m
przyspieszenie 0 do 100 km/h: 8,9 sekundy
prędkość maksymalna: 212 km/h
średnie zużycie paliwa: 4,4-4,5 l/100 km (tryb mieszany)
- BMW 116d
moc: 85kW/116 KM przy 4000 o/m
maksymalny moment: 260Nm w przedziale 1750-2500 o/m
przyspieszenie 0 do 100 km/h: 10,3 sekundy
prędkość maksymalna: 200 km/h
średnie zużycie paliwa: 4,3-4,5 l/100 km (tryb mieszany)
Źródło: BMW