Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

W scenerii hali warszawianki w poniedziałek miała miejsce polska premiera odświeżonego modelu BMW X5.

Nowe BMW X5, bardziej dynamiczne, wydajne i luksusowe niż kiedykolwiek, niezmiennie umacnia swoją pozycję lidera w konkurencyjnym środowisku samochodów klasy premium z napędem na cztery koła. Selektywne modyfikacje konstrukcji autentycznie wyrażają uwypuklone, sportowe właściwości samochodu, a całkiem nowa paleta silników łączy najwyższy stopień radości z jazdy z bezprecedensową wydajnością. Optymalnie zmodyfikowana inteligentna technologia napędu na cztery koła BMW xDrive zapewnia lepszą dynamikę zarówno podczas jazdy na drogach, jak i w terenie. Poszerzony asortyment dostępnych systemów asystujących oraz usługi BMW ConnectedDrive podkreślają innowacyjny charakter nowego BMW X5. Dzięki swoim wszechstronnym zaletom samochód stanowi nowoczesną i aktualną postać dalszego rozwoju koncepcji Sports Activity Vehicle, która powstała w 1999r. wraz z wprowadzeniem na rynek BMW X5 pierwszej generacji. Konstrukcja nadwozia BMW X5 charakteryzuje się harmonią proporcji, wyrażających zarówno pełną elegancję, jak i zwinność pojazdu. Nową interpretację konstrukcji zastosowano przy elementach typowych dla modeli BMW X, czyli przede wszystkim w strukturze przedniego pasa i ułożeniu standardowych reflektorów przeciwmgielnych oraz przebudowanym tylnym pasie, przyjmującym strukturę przodu. Wzrost procentowego udziału powierzchni czoła i tyłu pojazdu, pokrytej lakierem w kolorze karoserii, akcentuje właściwości jezdne BMW X5, odzwierciedlając tym samym lepszą, sportową charakterystykę samochodu. Całkowicie zmieniony asortyment silników dostępnych dla BMW X5 sprawia, że samochód ten niezmiennie umacnia swoją pozycję lidera wśród najdynamiczniejszych samochodów w swoim segmencie.

Paleta silników obejmuje V8 i sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo oraz wtryskiem bezpośrednim oraz dwie wersje sześciocylindrowych silników wysokoprężnych najnowszej generacji. Zakres mocy wyjściowej sięga od 180 kW/245 KM aż do 300 kW/407 KM. Mimo znacznego wzrostu mocy zużycie paliwa i poziom emisji spalin są nawet o 10% niższe w porównaniu do poprzednich modeli. Ośmiobiegowa skrzynia automatyczna dodatkowo przyczynia się do wzrostu wydajności, dynamiki i komfortu prowadzenia nowego BMW X5.
Paletę modelową uzupełnia BMW X5 M, wyjątkowy samochód na tle konkurencji dzięki jego koncentracji na uzyskiwaniu maksymalnych osiągów. Model zawdzięcza to technologii M TwinPower Turbo. Wszystkie wersje nowego BMW X5 spełniają wymagania normy emisyjności Euro 5 w Europie i odpowiednio normy ULEV II w USA. Inteligentny układ napędu na cztery koła BMW xDrive jest gwarancją charakterystycznej dynamiki jazdy na drogach utwardzonych oraz doskonałej przyczepności w terenie. Technologia xDrive zintegrowana w nowym BMW X5 jeszcze intensywniej wspomaga dynamiczny styl jazdy dzięki poprawionemu rozdziałowi momentu obrotowego. Aktywny układ kierowniczy i Adaptive Drive z elektronicznie sterowanymi tłumikami oraz układem dynamicznej kontroli stabilności to opcje dostępne również dla BMW X5. BMW X5 M jest wyposażone w charakterystyczną dla modeli M konstrukcję zawieszenia, obejmującą również pakiet Adaptive Drive. Ponadto samochód jest wyposażony w układ Dynamic Performance Control jako standardową funkcję xDrive. Nie tylko wysokie ułożenie siedzeń, lecz całe luksusowe wnętrze przyczynia się do wyraźnego przeżywania radości z jazdy, dostarczanej przez BMW X5. Dodatkowo wnętrze wyróżnia się wysokim stopniem różnorodności. Część bagażową można zwiększyć z pojemności 620 litrów do maksymalnie 1750 litrów. Dzięki trzeciemu rzędowi siedzeń w BMW X5 można zmieścić nawet 7 osób.

Innowacyjne systemy asystujące BMW ConnectedDrive.

Dla nowego BMW X5 dostępne jest rozszerzone spektrum funkcji oferowanych w ramach BMW ConnectedDrive, obejmujące systemy asystujące takie jak tempomat aktywny z funkcją Stop Go, system ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu, informację o ograniczeniu prędkości oraz system kamer przednich - Side View. Dodatkowo dostępny jest wyświetlacz Head-up, reflektory adaptacyjne, podążające za ruchem skrętu, asystent świateł mijania, czujniki parkowania (Park Distance Control) oraz kamera cofania z górnym widokiem.

Ceny modelu po zmianach rozpoczynają się od 259 900 zł za wersję xDrive35i 3,0i (306KM) oraz xDrive30d 3,0d (245KM). Odmiana xDrive50i 4,4i (407KM) uszczupli portfel o 335 000 zł. Wersja dieslowska oznaczona xDrive40d dysponująca mocą 306KM kosztuje 279 900 zł. Najdroższa a zarazem najmocniejszą odmianą jest X5 M posiadającą pod swoją maską aż 555 KM to wydatek 469 000 zł.

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej