Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

W ostatni dzień karnawału, we wtorek 16 lutego w Warszawskim Studiu Tęcza należącego do Instytutu Chemii Przemysłowej odbyła się polska premiera najnowszego BMW serii 5 w wersji sedan. Jednocześnie była to również światowa premiera, ponieważ oficjalnie nowy model zostanie pokazany na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie.

Najnowsza seria 5 jest już szóstą generacją tego modelu bawarskiego koncernu. Produkowane jest nieprzerwanie od trzydziestu ośmiu lat. Seria 5 podbija wszystkie rynki światowe jako jedna z najbardziej sportowych limuzyn koncernu BMW. Nowe BMW Serii 5 to nic innego jak pełna elegancja nadwozia, niesamowity komfort podróżowania i niesamowitą przestrzenią we wnętrzu.
Wygląd najnowszej BMW Serii 5 charakteryzują przede wszystkim idealne proporcje nadwozia. Najbardziej charakterystyczne cechy BMW uwiecznione są w budowie maski silnika oraz w pionowej konstrukcji grilla atrapy chłodnicy, a także w stylowych i eleganckich liniach bocznych ciągnących się aż po muskularny tył.
Wnętrze to nowoczesna funkcjonalność w połączeniu z doskonałą atmosferą podróżowania, niepowtarzalnym stylem i dbałością o potrzeby kierowcy w strukturze kokpitu, co zapewnia wyjątkowe wrażenia jezdne.
Pod maską klienci mają do wyboru jeden z czterech silników benzynowych i dwóch jednostek wysokoprężnych. Podstawową jednostką to wysokoprężna, dwulitrowa jednostka napędowa o mocy 184 KM (model 520d). Benzyniaki to trzy rzędowe szóstki o pojemności 3 litrów i mocach 204 KM (model 523i), 258 KM (model 528i), 306 KM (model 535i). Najmocniejsza jest V8 z układem Twin Turbo o pojemności 4,4 i mocy 407 KM (model 550i). BMW Serii 5 wyposażone jest w ośmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów.
Ceny najnowszego modelu BMW w polskich salonach rozpoczynają się od 172 900 zł za wersje 520d. Najtańsza benzyna 523i to wydatek 195 900 zł, zaś najdroższą wersją jest 550i, które wyciągnie z naszego portfela aż 326 500 zł.

Dane techniczne:
BMW 550i
Silnik benzynowy BMW V8 z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection)
Pojemność: 4395 cm3,
moc maksymalna: 300 kW/407 KM przy 5500 - 6400 obr./min.
Maks. moment obrotowy: 600 Nm przy 1750 - 4500 obr./min.
Przyspieszenie: 0-100 km/h w 5,0 sekundy
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Średnie zużycie paliwa wg UE:
10,4 l/100 km
Emisja CO2 wg UE: 243 g/km,
zgodność z europejską normą emisji spalin Euro 5.

BMW 535i
Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem TwinPower Turbo, układem bezpośredniego wtrysku High Precision Injection i VALVETRONIC
Pojemność: 2979 cm3,
moc maksymalna: 225 kW/306 KM przy 5800 obr./min.
Maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1200 - 5000 obr./min.
Przyspieszenie: 0-100 km/h w 6,0 sekundy
(skrzynia automatyczna: 6,1 s)
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Średnie zużycie paliwa wg UE:
8,5 l/100 km (skrzynia automatyczna: 8,4 l)
Emisja CO2 wg UE: 199 g/km
(skrzynia automatyczna: 195 g),
zgodność z europejską normą emisji spalin Euro 5.

BMW 528i
Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy pracujący z tzw. ubogą mieszanką, z układem High Precision Injection
Pojemność: 2996 cm3,
moc maksymalna: 190 kW/258 KM przy 6600 obr./min.
Maks. moment obrotowy: 310 Nm przy 2600 - 5000 obr./min.
Przyspieszenie: 0-100 km/h w 6,6 sekundy
(skrzynia automatyczna: 6,7 s)
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Średnie zużycie paliwa wg UE:
7,8 l/100 km (skrzynia automatyczna: 7,6 l)
Emisja CO2 wg UE: 182 g/km
(skrzynia automatyczna: 178 g/km),
zgodność z europejską normą emisji spalin Euro 5.

BMW 523i
Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy pracujący z tzw. ubogą mieszanką, z układem High Precision Injection
Pojemność: 2996 cm3,
moc maksymalna: 150 kW/204 KM przy 6100 obr./min.
Maks. moment obrotowy: 270 Nm przy 1500 - 4250 obr./min.
Przyspieszenie: 0-100 km/h w 7,9 sekundy
Prędkość maksymalna: 238 km/h (skrzynia automatyczna 234 km/h)
Średnie zużycie paliwa wg UE:
7,6 l/100 km
Emisja CO2 wg UE: 177 g/km,
zgodność z europejską normą emisji spalin Euro 5.

BMW 530d
Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką ze zmienną geometrią turbiny i układem Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi,
maks. ciśnienie wtrysku: 1800 bar
Pojemność: 2996 cm3,
moc maksymalna: 180 kW/245 KM przy 4000 obr./min.
Maks. moment obrotowy: 540 Nm przy 1750 - 3000 obr./min.
Przyspieszenie: 0-100 km/h w 6,3 sekundy
Prędkość maksymalna: 250 km/h
średnie zużycie paliwa wg UE: 6,3 l/100 km
(skrzynia automatyczna: 6,2 l)
Emisja CO2 wg UE:
166 g/km (automatyczna skrzynia biegów 162 g/km), zgodność z normą emisji spalin Euro 5.

BMW 525d
Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką ze zmienną geometrią turbiny i układem Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi,
maks. ciśnienie wtrysku: 1600 bar
Pojemność: 2993 cm3,
moc maksymalna: 150 kW/204 KM przy 4000 obr./min.
Maks. moment obrotowy: 450 Nm przy 1750 - 2500 obr./min.
Przyspieszenie: 0-100 km/h w 7,2 sekundy
Prędkość maksymalna: 236 km/h
Średnie zużycie paliwa wg UE: 6,2 l/100 km
(skrzynia automatyczna: 6,1 l)
Emisja CO2 wg UE:
162 g/km (skrzynia automatyczna: 161 g/km),
zgodność z europejską normą emisji spalin Euro 5.

BMW 520d
Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką ze zmienną geometrią turbiny i układem Common Rail z wtryskiwaczami z zaworami elektromagnetycznymi,
maks. ciśnienie wtrysku: 1800 bar
Pojemność: 1995 cm3,
moc maksymalna: 135 kW/184 KM przy 4000 obr./min.
Maks. moment obrotowy: 380 Nm przy 1900 - 2750 obr./min.
Przyspieszenie: 0-100 km/h w 8,1 sekundy (dane tymczasowe),
Prędkość maksymalna: 227 km/h (skrzynia automatyczna: 225 km/h (dane tymczasowe)
Średnie zużycie paliwa wg UE: 5,0 l/100 km (skrzynia automatyczna: 5,2 l)
Emisja CO2 wg UE: 132 g/km (skrzynia automatyczna: 137 g/km) (dane tymczasowe),
zgodność z europejską normą emisji spalin Euro 5.










Tekst, fot. Artur Ławnik
Źródło: BMW
Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej