BMW pokazało oficjalne zdjęcia nowego modelu Serii 5. Limuzyna niemieckiej marki zadebiutuje w salonach dealerskich w drugiej połowie marca, jednak na horyzoncie widać już kolejnego rywala, którym będzie przebudowane Audi A6.
Sportowy i elegancki wygląd, typowa dla marki BMW dynamika jazdy, wyjątkowa oszczędność oraz nowatorskie funkcje komfortu i bezpieczeństwa - tak można najkrócej scharakteryzować szóstą generację BMW Serii 5.
Wygląd pojazdu cechują przede wszystkim idealne proporcje. Typowe cechy BMW zawarte są w strukturze maski silnika oraz w pionowej konstrukcji grilla atrapy chłodnicy, a także w stylowych i eleganckich liniach bocznych ciągnących się aż po muskularny tył.
Oprócz dużego rozstawu osi, dłuższej i smuklejszej maski silnika oraz krótszych zwisów z przodu, kolejną zmianą jest przesunięta w tył kabina pasażerska oraz niska, wydłużona linia dachu, dzięki którym nowe BMW Serii 5 Limuzyna wyróżnia się wśród konkurencji.
We wnętrzu panuje nowoczesna funkcjonalność w połączeniu z doskonałą atmosferą, niepowtarzalnym stylem i dbałością o potrzeby kierowcy w strukturze kokpitu, co zapewnia wyjątkowe wrażenia jezdne.
Wrażenia jezdne: nadzwyczajna dynamika i komfort jazdy Najbardziej zaawansowane technologie układu napędowego i jezdnego gwarantują sportowe osiągi w połączeniu z jeszcze wyższym poziomem komfortu. Jednocześnie opcjonalny układ kontroli dynamiki jazdy (Dynamic Driving Control) pozwala dostosować ustawienia zawieszenia do indywidualnych preferencji. Nowe BMW Serii 5 limuzyna może być również wyposażone jest w układ Adaptive Drive obejmujący układ dynamicznej kontroli amortyzatorów (Dynamic Damper Control) oraz dynamicznej kontroli stabilności (Dynamic Drive stability control), a także zintegrowany aktywny układ kierowniczy.
Nowe BMW Serii 5 limuzyna debiutuje z jednym silnikiem ośmiocylindrowym oraz trzema sześciocylindrowymi silnikami benzynowymi, a także z dwiema sześciocylindrowymi jednostkami wysokoprężnymi. Paletę silników uzupełnia czterocylindrowa jednostka z turbodoładowaniem, z aluminiową skrzynią korbową i układem bezpośredniego wtrysku. BMW 520d o maksymalnej mocy 135 kW/184 KM, wyposażone standardowo w funkcję automatycznego włączania i wyłączania silnika, ustanawia nowe standardy w swym segmencie pojazdów. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE (Euro 5) wynosi 5,0 l na 100 km, a emisja CO2 132 g na kilometr (dane tymczasowe).
Najwyższą wersją silnika jest jednostka ośmiocylindrowa z układem TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) w BMW 550i, rozwijająca maksymalną moc 300 kW/407 KM.
Montowany w BMW 535i sześciocylindrowy silnik rzędowy z układem BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection i Valvetronic dostarcza 225 kW/306 KM mocy, natomiast dwa sześciocylindrowe silniki rzędowe wyposażone w układ High Precision Injection i pracujące z tzw. ubogą mieszanką rozwijają 190 kW/258 KM w BMW 528i i 150 kW/204 KM w BMW 523i.
Zaawansowane technologicznie sześciocylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne pozwalają BMW 530d uzyskiwać maksymalnie 180 kW/245 KM, a BMW 525d równie imponujące 150 kW/204 KM mocy. Wyposażone w opcjonalną technologię BMW BluePerformance BMW 530d jest zgodne z wymogami normy emisji Euro 6. Nie trzeba też chyba wspominać, że wszystkie wersje nowego BMW Serii 5 limuzyna spełniają wymagania europejskiej normy emisji spalin Euro 5.
Wszystkie wersje nowego BMW Serii 5 imuzyna dostępne są opcjonalnie z nową ośmiobiegową przekładnią automatyczną. BMW 550i wyposażone jest standardowo w zoptymalizowaną pod kątem wydajności skrzynię automatyczną oraz w unowocześniony dla wszystkich modeli elektryczne wspomaganie kierownicy.
Standardowe rozwiązania z zakresu BMW EfficientDynamics obejmują w zależności od modelu: odzysk energii hamowania Brake Energy Regeneration, wskaźnik zmiany biegów, aktywne sterowanie klapami powietrza czy sterowanie agregatami pomocniczymi, jak np. odłączaną sprężarką klimatyzacji, w zależności od faktycznego zapotrzebowania. W konstrukcji drzwi, maski silnika, przednich ścian bocznych i elementów zawieszenia zastosowano inteligentną technologię lekką na bazie aluminium.
Innowacyjne systemy wspomagania w BMW ConnectedDrive Systemy wspomagania kierowcy, oferowane po raz pierwszy w ramach BMW ConnectedDrive, obejmują asystenta parkowania, funkcję Surround View, ostrzeganie o kolizji z aktywacją hamulców, a także tempomat aktywny, funkcję Stop & Go oraz nową funkcję Speed Limit Device. Dostępne są ponadto takie funkcje jak ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, Speed Limit Info, wyświetlacz Head-Up, BMW Night Vision z rozpoznawaniem osób oraz kamera cofania.
Połączona produkcja BMW Serii 5 limuzyna oraz BMW Serii 7 w zakładach BMW w Dingolfing, a także wszechstronne zastosowanie wspólnych podzespołów, zapewnia wydajność i doskonałą jakość procesu produkcyjnego w oparciu o najwyższe standardy rynkowe.

Źródło: BMW