Wnętrza stylowej restauracji Boathouse przyjęły pod swój dach polską premierę BMW X1. Przyjęcie najnowszego auta bawarskiej firmy postanowiło uczcić pogodą... zasypując śniegiem Warszawę.
Zapraszamy do krótkiej relacji
Nowy model niemieckiej firmy z Monachium jest poszerzeniem gamy najpopularniejszego segmentu typu SUV, czyli X3, X5 i X6, lecz tym razie po raz pierwszy w segmencie kompaktowych aut klasy premium. BMW X1 stylistycznie ukazuje bardzo pewną siebie elegancję i wszechobecną linię sportową.
Wnętrze BMW X1 jest nacechowane funkcjonalnością i nowoczesnością. Typową dla BMW deskę rozdzielczą skierowano ku kierowcy. We wnętrzu wykorzystano najwyższej jakości materiały, zaś naturalna kolorystyka podkreśla młodzieńczy charakter samochodu.
BMW X1 jest bardzo komfortowym i wygodnym samochodem oferującym sporo przestrzeni dla czwórki pasażerów. Jednocześnie nie zapomniano o bagażach. Bagażnik dysponuje możliwością składania siedzeń w proporcji 40/20/40 i pojemnością 420 litrów, które bez problemu możemy do 1350 litrów.
Jak zapewnia BMW "Nowoczesna technologia napędu pozwala BMW X1 na nieprzeciętne osiągi i maksymalną wydajność. W zależności od wersji oferowane są mocne, ekonomiczne i niskoemisyjne silniki benzynowe i wysokoprężne, inteligentny system napędu na cztery koła xDrive oraz bogaty pakiet elementów BMW EfficientDynamics wraz z odzyskiem energii hamowania, funkcją Auto Start Stop i wskaźnikiem zmiany biegu. Wybitnie wydajne jest BMW X1 sDrive18d z napędem tylnym o średnim zużyciu paliwa według cyklu pomiarowego UE 5,2 l/100 km i emisji CO2 wynoszącej 136 g/km."
Klienci pod maską mają do wyboru jeden silnik benzynowy i trzy jednostki wysokoprężne. Benzyniak to: rzędowa szóstka o pojemności 3 litrów i mocy 258 KM (model X1 xDrive28i). Podstawowym silnikiem jest wysokoprężna, dwulitrowa jednostka napędowa uzyskująca 177 koni mechanicznych (model X1 sDrive20d) i napędem na tylną oś sDrive.
Ceny najnowszego modelu BMW w Polsce rozpoczynają się od 131 800 zł za wersje X1 sDrive20d. Topową odmianą jest X1 xDrive28i i uszczupli nasz portfel o 188 000 zł. Na dzień dzisiejszy nie znamy jeszcze cen wersji X1 sDrive18d i X1 xDrive18d, które zadebiutują w późniejszym czasie.
Dane techniczne:
BMW X1 xDrive28i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z zespoloną magnezowo-aluminiową skrzynią korbową, układem VALVETRONIC i Double Vanos,
pojemność: 2996 cm3,
moc: 190 kW / 258 KM przy 6600 obr./min,
maks. moment obrotowy: 310 Nm przy 2600-3000 obr./min,
przyspieszenie (0-100 km/h): 6,8 s,
prędkość maksymalna: 205 km/h (230 km/h w opcjonalnej konfiguracji do dużych prędkości),
średnie zużycie paliwa wg UE: 9,4 / 100 km,
emisja CO2 wg UE: 219 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5
BMW X1 xDrive23d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, BMW TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem Common Rail,
pojemność: 1995 cm3,
moc: 150 kW / 204 KM przy 4400 obr./min,
maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 2000-2500 obr./min,
przyspieszenie (0–100 km/h): 7,3 s,
prędkość maksymalna: 205 km/h (223 km/h w opcjonalnej konfiguracji do dużych prędkości),
średnie zużycie paliwa wg UE: 6,3 / 100 km,
emisja CO2 wg UE: 167 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5
BMW X1 xDrive20d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką o zmiennej geometrii wlotu i bezpośrednim wtryskiem Common Rail,
pojemność: 1995 cm3,
moc: 130 kW / 177 KM przy 4000 obr./min,
maks. moment obrotowy: 350 Nm przy 1750-3000 obr./min,
przyspieszenie (0-100 km/h): 8,4 s,
prędkość maksymalna: 205 km/h (213 km/h w opcjonalnej konfiguracji do dużych prędkości),
średnie zużycie paliwa wg UE: 5,8 / 100 km,
emisja CO2 wg UE: 153 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5
BMW X1 sDrive20d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką o zmiennej geometrii wlotu i bezpośrednim wtryskiem Common Rail,
pojemność: 1995 cm3,
moc: 130 kW / 177 KM przy 4000 obr./min,
maks. moment obrotowy: 350 Nm przy 1750-3000 obr./min,
przyspieszenie (0-100 km/h): 8,1 s,
prędkość maksymalna: 205 km/h (218 km/h w opcjonalnej konfiguracji do dużych prędkości),
średnie zużycie paliwa wg UE: 5,3 / 100 km,
emisja CO2 wg UE: 139 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5
BMW X1 xDrive18d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką o zmiennej geometrii wlotu i bezpośrednim wtryskiem Common Rail,
pojemność: 1995 cm3,
moc: 105 kW / 143 KM przy 4000 obr./min,
maks. moment obrotowy: 320 Nm przy 1750-2500 obr./min,
przyspieszenie (0-100 km/h): 10,1 s,
prędkość maksymalna: 195 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 5,7 / 100 km,
emisja CO2 wg UE: 150 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5
BMW X1 sDrive18d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką o zmiennej geometrii wlotu i bezpośrednim wtryskiem Common Rail,
pojemność: 1995 cm3,
moc: 105 kW / 143 KM przy 4000 obr./min,
maks. moment obrotowy: 320 Nm przy 1750-2500 obr./min,
przyspieszenie (0-100 km/h): 9,6 s,
prędkość maksymalna: 200 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 5,2 / 100 km,
emisja CO2 wg UE: 136 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5