W scenerii hangaru polskich linii lotniczych LOT miała miejsce polska premiera BMW serii 5 w wersji Gran Turismo.
Zapraszamy do relacji
Najnowszy model bawarskiej firmy jest uzupełnieniem luki między serią 5 a X5. Firma BMW po raz kolejny definiuje zupełnie nowy segment rynku motoryzacyjnego. BMW Serii 5 Gran Turismo łączy w sobie elegancję, przestrzeń, komfort i różnorodność w prawdziwie unikalnym stylu. Będąc atrakcyjnym i zorientowanym na przyszłość rozwinięciem serii 5 Gran Turismo stanowi niezwykłe połączenie charakterystycznych cech limuzyny, nowoczesności i wszechstronności pojazdu klasy Sports Activity Vehicle oraz nowej interpretacji klasycznego Gran Turismo. BMW serii 5 Gran Turismo mimo zbliżonego wyglądu do auta typu coupe zapewnia bardzo komfortowe i wygodne podróżowanie dla czwórki lub piątki pasażerów, nie zapominając przy tym o bagażach. Pojemność bagażnika, standardowo wynosi równe 440 litrów. Jednak dzięki, możliwości aranżacji wnętrza przestrzeń tą można powiększyć nawet do 590 litrów. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest możliwość dwojakiego dostania się do przestrzeni bagażowej. Standardowo "piątka" Gran Turismo jest pięciodrzwiowym liftbackiem, zaś w miarę potrzeby w kilka sekund zamienia się w typowego sedana.
Pod maską klienci mają do wyboru jeden z dwóch silników benzynowych i jedną jednostkę wysokoprężną. Benzyniaki to: rzędowa szóstka o pojemności 3 litrów i mocy 306 KM (model 535i) i widlasta V8 4,4 o mocy 407 KM (model 550i). Podstawowym silnikiem jest wysokoprężna, trzylitrowa jednostka napędowa uzyskująca 246 koni mechanicznych (model 530d). BMW 5 GT wyposażone jest w ośmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów.
Ceny najnowszego modelu BMW w Polsce rozpoczynają się od 263 000 zł za wersje 530d. Odmiana 535i to wydatek rzędu 265 000 zł, zaś topowa odmiana 550i uszczupli nasz portfel o 350 000 zł.
Dane techniczne:
BMW 535i Gran Turismo: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem TwinPower Turbo, bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) i układem VALVETRONIC,
pojemność skokowa: 2979 cm3,
moc maksymalna: 225 kW/306 KM przy 5800 obr./min,
maks. moment obrotowy: 400 Nm przy obrotach 1200-5000 obr./min,
przyspieszenie (0-100 km/h): 6,3 s,
prędkość maksymalna: 250 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 8,9 l/100 km,
emisja CO2: 209 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5
BMW 550i Gran Turismo:
silnik benzynowy V8 z układem TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection),
pojemność skokowa: 4 395 cm3,
moc maksymalna: 300 kW/407 KM przy 5500-6400 obr./min,
maks. moment obrotowy: 600 Nm przy 1750-4500 obr./min,
przyspieszenie (0-100 km/h): 5,5 s,
prędkość maksymalna: 250 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 11,2 l/100 km,
emisja CO2: 263 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5
BMW 530d Gran Turismo:
sześciocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową i układem Common Rail 3 z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi,
maks. ciśnienie wtrysku: 1800 bar
pojemność skokowa: 2993 cm3,
moc maksymalna: 180 kW/245 KM przy 4000 obr./min,
maks. moment obrotowy: 540 Nm przy 1 750-3 000 obr./min
przyspieszenie 0-100 km/h: 6,9 s,
prędkość maksymalna: 240 km/h
średnie zużycie paliwa wg UE: 6,5 l/100 km,
emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 173 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5
Oprócz najnowszego modelu, BMW Polska zaproszonym dziennikarzom zaprezentował najmocniejszą odmianę wersji X6. Jest nią BMW X6 M o mocy aż 555 KM, które generowane są z benzynowego silnika V8 o pojemności 4,4 litrów. Ważące ponad dwie tony auto, potrafi rozpędzić się do pierwszych 100km/h w równe 4,7 sekundy.
Źródło: BMW