Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Piąta generacja BMW serii 7 całkowicie nowa interpretacja stylu, luksusu i właściwości jezdnych. Premiera rynkowa w trzech wersjach silnikowych: BMW 750i, BMW 740i oraz BMW 730d. Dodatkowe wersje karoserii tej luksusowej limuzyny dostępne w modelach BMW 750Li oraz BMW 740Li, w których rozstaw osi rozszerzono o 140 milimetrów i znacznie poprawiono komfort jazdy w tylnej części kabiny pasażerskiej.

Stylistyka nowego BMW serii 7 odznacza się naturalnością, wyjątkowym sportowym zacięciem i precyzyjną elegancją. Cechy pojazdu odzwierciedla nowoczesny, progresywny wygląd w połączeniu z całkowicie nową gamą silników gwarantujących najwyższy standard BMW EfficientDynamics. Lekkie technologie konstrukcyjne i innowacyjne technologie zawieszenia zapewniają dynamiczne właściwości jezdne niespotykane dla pojazdów tej klasy. Systemy wspomagania i typowe dla BMW funkcje komfortowe dają podstawy do uzyskania prawdziwie fascynujących wrażeń jezdnych.
Niepowtarzalny wygląd wyraża tak typowy dla BMW, sportowy charakter w najbardziej eleganckiej formie. Cechy stylistyczne, takie jak dynamiczne proporcje pojazdu, obniżona i wydłużona linia boczna, muskularne powierzchnie, obszerny, nowoczesny i nisko osadzony grill atrapy chłodnicy oraz wyraziste linie poziome w części tylnej wyrażające czystą moc i przestronność, tworzą wyjątkowy charakter pojazdu.
Poprzez stylistykę wnętrza BMW serii 7 stanowi niezwykle nowoczesną interpretację czystego luksusu. Nowoczesna koncepcja wnętrza z wyraźnie rozmieszczonymi funkcjami jazdy i komfortu tworzy wyjątkowe poczucie ekskluzywności. Wyrafinowana atmosfera wnętrza zaprasza do środka. Łagodne, opływowe kształty, wysokogatunkowe materiały oraz więcej miejsca i komfortu nadają wnętrzu harmonijny, przestronny i luksusowy charakter. Kokpit zorientowany na kierowcę, z wyjątkowym wyświetlaczem wykonanym w nowoczesnej technologii czarnych paneli, elektroniczna dźwignia zmiany biegów w standardowej przekładni automatycznej umieszczona na konsoli środkowej w pobliżu sterownika Dynamic Driving i BMW iDrive, a także kierownica wielofunkcyjna z rozszerzoną paletą funkcji zapewnia niespotykane dotąd wrażenia z jazdy.

Nowa gama silników: silnik benzynowy V8 z technologią Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) jako wersja najwyższa (300 kW/407 KM), sześciocylindrowy silnik rzędowy o zoptymalizowanej mocy, z układem Twin Turbo i High Precision Injection (240 kW/326 KM), nowy sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z turbosprężarką i układem Common Rail 3 (180 kW/245 KM). Wszystkie wersje silnika charakteryzują się niskimi poziomami zużycia paliwa i emisji spalin.

Gama silników:

BMW 750i: silnik benzynowy V8 z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection)
Pojemność: 4395 cm3
Moc maksymalna: 300 kW/407 KM przy 5500–6400 obr./min, maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 1750–4500 obr./min.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 5,2 s (BMW 750Li: 5,3 s)
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Średnie zużycie paliwa wg UE: 11,4 l/100 km (BMW 750Li: 11,4 l/100 km)
Emisja CO2 wg UE: 266 g/km (BMW 750Li: 266 g/km)

BMW 740i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection)
Pojemność: 2979 cm3
Moc maksymalna: 240 kW/326 KM przy 5800 obr./min.
Maks. moment obrotowy: 450 Nm przy 1 500–4500 obr./min.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 5,9 s (BMW 740Li: 6,0 s)
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Średnie zużycie paliwa wg UE: 9,9 l/100 km (BMW 740Li: 10,0 l/100 km)
Emisja CO2 wg UE: 232 g/km (BMW 740Li: 235 g/km)

BMW 730d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem (zmienna geometria turbiny) i układem Common Rail trzeciej generacji
Pojemność: 2993 cm3
Moc maksymalna: 180 kW/245 KM przy 4000 obr./min.
Maks. moment obrotowy: 540 Nm przy 1750-3000 obr./min.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 7,2 s
Prędkość maksymalna: 245 km/h
Średnie zużycie paliwa wg UE: 7,2 l/100 km
Emisja CO2 wg UE: 192 g/km

Źródło: BMW

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej