Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


Kilka miesięcy temu moja rodzina powiększyła się i od tej chwili zupełnie inaczej spoglądam na rynek motoryzacyjny. Teraz liczy się komfort, przestrzeń, bezpieczeństwo i stosunkowo mocny silnik pod maską. Te wymagania idealnie spełnia niedawno testowane Audi A6 Avant.

Opis

Trzecia generacja
Pierwsze egzemplarze limuzyny klasy średniej-wyższej zjechały z taśm fabryki Audi w 1994 roku. Model A6, od początku dostępny był jako 4-ro drzwiowa limuzyna i kombi. Produkcja tej odmiany zakończyła się w 1997, wtedy została zastąpiona kolejną generacją auta wytwarzanego przez 7 lat. W 2004 roku w salonach pojawiła się następna nowość, a pod koniec ubiegłego roku klientom zaproponowano całkowicie nowy model Audi A6 Sedan. Prezentowana dziś odmiana Avant (kombi), pozostała na dzień dzisiejszy bez zmian od 2008 roku, kiedy przeszła face-lifting.

Dostojne kombi
Przód to typowe Audi z Ingolstadt, czyli spora chromowana, atrapa silnika z logiem marki. Łączy ona całkowicie poziomie lampy ksenonowe wyposażone w ledowe światła do jazdy dziennej. Linia boczna, to typowe nadwozie kombi, ale o pięknych i zgrabnych sportowych liniach. A6 Avant osadzone jest na 17-sto calowych alufelgach, które mogą wydawać się zbyt małe, ale są bardziej praktyczne w codziennym użytkowaniu.

Tył to zgrabne i eleganckie światła w technologii LED. Dobrze dopasowane dwie owalne końcówki układu wydechowego, nie zakłócają idealnych proporcji tyłu.

Komfort dla rodziny
Wnętrze prezentowanego dziś auta to komfort i luksus. Owszem, pierwsze wrażenie to szarość, jednak po chwili zapoznania się zmieniamy zdanie i zauważamy ciekawe elementy. Pierwszym jest umiejscowienie najważniejszych przycisków, wokół lewarka skrzyni biegów, oprócz tych z klimatyzacją. Ciekawy pomysł, a przy dłuższym użytkowaniu okazuje się niesamowicie praktyczny. Kolejnym "smaczkiem" są czytelne i przejrzyste, a w dodatku miło podświetlone zegary. Można zauważyć minimalne podobieństwo do tych z R8.

Kwintesencją całości są komfortowe i rewelacyjnie wyprofilowane fotele. Każdy, w nich odnajdzie idealną pozycję do podróżowania i nikomu nie zabraknie w nich miejsca. Podobnie jest z tyłu, gdzie do dyspozycji mamy obszerną trzyosobową kanapę na której bez problemu zasiądą trzy dorosłe osoby. Z bagażami również nie będzie kłopotu, bo mamy olbrzymią przestrzeń, którą już w standardzie wynosi aż 565 litrów. Załadowanie tej powierzchni nie stanowi problemu, dzięki niskiemu progowi załadunkowemu i całkowicie płaskiej podłodze.

Kończąc opisywanie wnętrza, pora spojrzeć na jakość wykonania, która jest bardzo dobra, a plastiki są miłe w dotyku i perfekcyjnie spasowane.

Prezent dla tatusia
Prezentowane Audi A6 Avant, posiada pod maską najmocniejszego diesla z całej gamy silników. Jest nim 3 litrowa jednostka napędowa V6 o mocy 240 KM. Silnik ten posiada wysoką kulturę pracy, choć brakuje prawdziwego dźwięku widlastej szóstki, która dobiegałaby do naszych uszu z dwóch, owalnych końcówek układu wydechowego. Choć powiedzmy sobie szczerze nie samym dźwiękiem żyjemy, bo liczą się też osiągi. A te mamy tutaj zagwarantowane! Już po 7 sekundach na prędkościomierzu ujrzyjmy pierwsze 100 km/h i na tym nie koniec. Według producenta maksymalna prędkość jaką możemy uzyskać, to aż 245 km/h!

Elastyczność również jest bardzo dobra, a zapewnia nam to 500 Nm momentu obrotowego, który dostępny jest w stosunkowo szerokim jego zakresie obrotów od 1500 do 3000 obr./min.

Dodatkowym atutem bardzo dobrej elastyczności jest napęd, przekazywany na obie osie za pomocą słynnego napędu Quattro i 6-cio biegowa, automatyczna skrzynia biegów o bardzo dobrze dobranych przełożeniach. Połączenie tego wszystkiego, to po prostu niemiecki majstersztyk i niesamowita przyjemność z jazdy.

Układ kierowniczy, jak przystało na Audi jest precyzyjny i bardzo dokładny a kierowca ma zawsze pewność panowania nad samochodem. Poczucie bezpieczeństwa dają też liczne systemy elektroniczne, wspomagające bezpieczne prowadzenie samochodu.

Zawieszenie to połączenie komfortu i sportu, choć bardziej nastawione jest na sport. Resorowanie nierówności drogowych jest bardzo dobre i nie wzbudza moich zastrzeżeń. Przemieszczenie się na dystansie 500-1000 km nikomu z podróżujących nie sprawi dyskomfortu, a dla kierowców o sportowych ambicjach da wiele przyjemności w pokonywaniu, nawet ostrych zakrętów.

Koszty
Zacznijmy od codziennej eksploatacji. W mieście 3-litrowy "potwór" potrafi spalić sporo, bo nawet 12 l oleju napędowego. Jednak ta wartość jest uśredniona, ponieważ wszystko zależy od kierowcy. Na trasie zużycie oscyluje w granicy 8,5 l, zaś średnio podczas trwania testu A6 Avant, potrzebował na każde 100 km około 10,5 litrów. Taki wynik pozwala na pełnym baku przejechać około 800 kilometrów.

Opisałem koszty podróżowania, teraz pora przyjrzeć się dokładniej cennikowi jaki Audi nam oferuje. Cena podstawowego modelu A6 Avant z trzylitrowym dieslem to 233 100 zł. Jednak moja testówka została doposażona za równowartość auta miejskiego (36 630 zł). W zamian dostajemy m.in. perłowy lakier metalik, skórzano-alkantarową tapicerkę, światła do jazdy dziennej w technologii LED oraz ksenony, czy rewelacyjny system audio sygnowany firmą Bose.

Idealne dla rodziny
Prezentowane Audi A6 Avant to auto posiadające pod maską dynamiczny i niezbyt oszczędny silnik, ale to nieważne. Zapewnia niesamowicie dużo frajdy z jazdy dla głowy rodziny, zaś dla pozostałych komfort i olbrzymią przestrzeń, którą w dowolny sposób możemy zagospodarować. Podsumowując krótko samochód można uznać za niemalże idealny!

Plusy
Dynamiczny silnik
Napęd Quattro
Przestronne wnętrze
Jakość wykonania

Minusy
Cena

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 2967 ccm turbodiesel Common Rail
Liczba cylindrów/zaworów: V6/24
Moc: 240 KM przy 4000-4400 obr./min
Moment obr.: 500 Nm przy 1500-3000 obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa, automatyczna-sekwencyjna
Napęd: 4x4
0-100km/h: 7,0 sek.
Vmaks: 245 km/h
Zużycie paliwa: 9,3/5,8/7,1 (11,9/8,4/10,5 w teście) (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Pojemność baku: 80 litrów
Teoretyczny zasięg: około 800 kilometrów
Wymiary: 4933/1855/1463 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach)
Waga: 1845 kg
Ładowność: 630 kg
Pojemność bagażnika: 565/[b.d.] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5
Emisja CO2 : 189g/km
Gwarancja mechaniczna: 2 lata
Okresy międzyprzeglądowe co: według wskazań komputera

Wyposażenie: wersja Quattro Tiptronic

dodatkowe wyposażenie: lakier metalik (+ 5 270 zł), Pakiet promocyjny "Comfort" reflektory ksenonowe plus z układem zmywania, klimatyzacja automatyczna plus (z wyświetlaczem LCD), ogrzewanie foteli przednich tapicerka skóra-alkantara, kanapa tylna z dzielonym i składanym oparciem, fotele przednie z elektryczną regulacją, autoalarm fabryczny z czujnikami przechyłu (+ 11 870 zł), Pakiet promocyjny "Technology" Audi music interface, Audi parking system plus (przód/tył), przygotowanie do montażu telefonu w podłokietniku, system nagłaśniający BOSE Surround Sound, system nawigacji satelitarnej MMI Navigation plus z obsługą głosową (+ 17 400 zł), Kierownica wielofunkcyjna, 4-ramienna (+ 1 310 zł), Pakiet obowiązkowy (+ 780 zł)

Cena: 233 100 zł (wersja podstawowa) 269 730 zł (wersja testowana)

AUTOR (Tekst+fot.): Artur Ławnik

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej