Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Smukłe linie nadwozia eleganckiego sedana. Bogato wyposażone wnętrze i małolitrażowy, benzynowy silnik pod maską. To wszystko oferuje nam nowość ze stajni z Ingolstadt - Audi A3 Limousine z silnikiem 1,4 TFSI o mocy 140 KM.

Opis

Sedan o pięknych liniach – to możliwe     

Istnieje stereotyp twierdzący, że auta z nadwoziem typu sedan nie grzeszą urodą i że rzadko udaje się producentom uzyskać smukłą i piękną sylwetkę swoich limuzyn. Jeśli faktycznie jest to reguła, to właśnie prezentujemy od niej wyjątek. Stylistom z Audi sylwetka nowego sedana z serii A3 udała się bezbłędnie. Zresztą sami to oceńcie oglądając naszą galerię.

Większy bagażnik

Przednie fotele są bardzo wygodne i rewelacyjnie wyprofilowane. Dodatkowo posiadają całkiem przyzwoite trzymanie boczne, które docenimy podczas ostrzej pokonywanych zakrętów. Miejsca z przodu nie powinno nikomu zabraknąć, ponieważ przestrzeni nad głową oraz na nogi jest w zupełności wystarczająco dużo. Tylna kanapa również jest wygodna i zapewnia wystarczająco dużo miejsca na nogi oraz nad głowami dla dwójki dorosłych osób.

W porównaniu do wersji hatchback, bagażnik w sedanie oferuje olbrzymią wręcz przestrzeń bagażową o pojemności 425 litrów. Jest ona stosunkowo łatwa do zagospodarowania dzięki całkowicie płaskiej podłodze. Jednak, jak to w sedanach bywa, ogranicza ją niezbyt duży otwór klapy bagażnika.

Konsola środkowa składa się z centralnie wysuwanego, 7-calowego wyświetlacza obsługującego system zarządzania funkcjami auta zwany MMI. Pod owalnymi nawiewami wlotów powietrza znajduje się kilka przycisków oraz panel sterowania dwustrefową, automatyczną klimatyzacją. Na samym dole wygospodarowano dwa uchwyty na kubki. Między fotelami, wokół lewarka skrzyni biegów, umieszczono sterowanie systemem zarządzania MMI.

Zegary są typowe dla marki. Składają się z dwóch większych analogowych wskaźników (prędkościomierz i obrotomierz) połączonych z mniejszymi, informującymi o temperaturze silnika oraz poziomie paliwa. Rozdzielone są wyświetlaczem komputera pokładowego.

Idealny

Turbodoładowana benzynowa jednostka Audi dodatkowo wyposażona jest w system odłączania dwóch cylindrów w czasie spokojnej jazdy. Zabieg ten pozwala nie tylko na ulżenie zanieczyszczonej atmosferze, ale również ułatwia obniżanie zużycia paliwa. Jednak o tym później. Auto do "setki" rozpędza się w niecałe 8,4 sekundy, zaś maksymalnie możemy nim osiągnąć 214 km/h.

Auto napędzane jest na przednie koła za pomocą 7-biegowej, automatycznej skrzyni biegów S-tronic. Skrzynia ta idealnie spisuje się w każdych warunkach i niezależnie od stylu jazdy kierowcy. Pracuje bardzo płynnie, nie pozwalając sobie na szarpnięcia nawet po mocnym wciśnięciu pedału gazu przez kierowcę

Zawieszenie jest zestrojone kompromisowo, czyli komfortowo ale i z zacięciem sportowym. Zabieg ten pozwala pasażerom podróż w wygodnych warunkach a kierowcy poczucie pewnego i bezpiecznego prowadzenia auta.

System odłączania cylindrów nawet pomaga

Wcześniej wspomniany system odłączania cylindrów pracuje w sposób niedostrzegalny dla kierowcy. Żadnego spadku mocy, nawet dźwięk silnika się nie zmienia. Trudno powiedzieć, na ile faktycznie obniża on spalanie, trzeba przyznać, że ale nowe A3 oszczędnie obchodzi się z zawartością swojego baku. W mieście spalanie wyniosło 6,5 litrów benzyny. Poza obszarem zabudowanym jest jeszcze lepiej i Audi potrafi zużywać w czasie płynnej jazdy zaledwie 5 litrów. Średnio podczas całego testu "trójka" zadowalała się 5,7 litra na każde 100 kilometrów. Niezły wynik!

Podsumowując:         

Osoby ceniące sobie luksus i wygodę w niewielkim (gabarytowo) rozmiarze auta na pewno docenią Audi A3 Limousine, które zapewnia maksimum luksusu i wygody w pięknie skrojonym opakowaniu kompaktowego sedana.  

Dane techniczne

Dane techniczne:

Silnik: R4, benzynowy (turbo)
Pojemność silnika: 1395 ccm
Moc: 140 KM przy 5000 obr./min
Moment obr.: 250 Nm przy 1500-3500 obr./min
Skrzynia biegów: S-tronic
Napęd: przedni
0-100km/h: 8,4 sek.
Vmaks: 217 km/h
Zużycie paliwa: 5,9/4,1/4,7 (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Zużycie paliwa testowe: 6,5/5,0/5,7 (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Pojemność baku: 50 litrów
Teoretyczny zasięg: 877 kilometrów
Wymiary: 4456/1796/1416 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach)
Waga: 1250 kg
Ładowność: 550 kg
Pojemność bagażnika: 425/(b.d.) l (po rozłożeniu siedzeń)
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 4/5
Emisja CO2: 109 g/km
Opony: 225/45R17
Wersja wyposażeniowa: Ambition
Cena wersji podstawowej: 122 600 PLN
Cena wersji testowanej: 158 620 PLN
 
AUTOR (Tekst+fot.): Artur Ławnik


Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej