Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Audi odnosi kolejny sukces w tworzeniu zrównoważonych, syntetycznych paliw. Jej kooperacyjny partner, firma Global Bioenergies, wyprodukowała pierwszą partię Audi e-benzyny.

 

Audi e-benzyna to produkt syntetyczny produkowany bez użycia ropy naftowej. Składa się w 100 procentach z izooktanu i ma wysoką wartość oktanową ROZ 100. Audi e-benzyna nie zawiera siarki ani benzenu i dlatego spala się bardzo czysto. Jest to więc paliwo wysokiej jakości pozwalające na uzyskanie wyższego stopnia sprężania, a w związku z tym na zwiększenie wydajności. Nowy surowiec napędowy Audi testowany będzie w laboratoriach i w silnikach doświadczalnych. Koncern z Ingolstadt, razem z firmą Global Bioenergies, ma zamiar tak zmodyfikować proces jego produkcji, aby mógł się on odbywać bez biomasy - wtedy wystarczy woda, wodór, CO2 i światło słoneczne.

 

Reiner Mangold, kierownik ds. rozwoju zrównoważonych produktów w Audi AG podkreśla, że Audi bardzo się zaangażowało w rozwój niekopalnych, neutralnych pod względem CO2 paliw. „Global Bioenergies udowodniło żywotność pomysłu Audi e-benzyny i wdrożyło ją do produkcji. To milowy krok w naszej strategii Audi e-fuels.” Cztery pierścienie produkują już w dużych ilościach syntetyczny e-gaz dla swoich klientów. Projekty badawcze z różnymi partnerami zajmują się Audi e-etanolem, Audi e-dieslem i Audi e-benzyną.

 

Global Bioenergies S.A. we francuskim Pomacle koło Reims prowadzi zakład doświadczalny produkcji izobutylenu, podstawowego budulca Audi e-benzyny. Izobutylen powstaje tam nie z ropy naftowej, ale z surowców odnawialnych. Innym partnerem Audi, z którym prowadzone są prace projektowe, jest Centrum Procesów Chemiczno-Biotechnologicznych Fraunhofer (CPB) w Leunie (Saksonia-Anhalt). Naukowcy przy pomocy wodoru przekształcają tam izobutylen w stanie gazowym w płynny izooktan. Firma Global Bioenergies buduje teraz w Centrum Fraunhofer instalację doświadczalną, która od 2016 r. ma produkować większe ilości tej substancji.

 

Źródło: Audi Polska

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej