Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Na polskim rynku debiutuje trzecia generacja Audi TT Roadster. Pierwsze wcielenie tego kompaktowego, sportowego samochodu ze składanym, tkaninowym dachem pojawiło się na rynku w roku 1999, a w roku 2007 r. zadebiutował jego następca. Nowe Audi TT Roadster oraz TTS Roadster to ikony sportowego stylu i pionierskich rozwiązań technicznych.

Najnowsze Audi TT Roadster można już zamawiać w polskich salonach Audi. Czysto sportowy charakter tego samochodu ujawnia się tuż po zajęciu miejsca za jego kierownicą. W momencie otwarcia drzwi ożywia się Audi virtual cockpit – cyfrowa tablica rozdzielcza. Jej innowacyjność polega na tym, że wszystkie wyświetlane na niej informacje, począwszy od opcjonalnej mapy nawigacji aż po duży, centralnie umiejscowiony obrotomierz w wersji TTS Roadster, to wysokiej jakości obraz wyświetlany na cyfrowym ekranie. Innowacyjna jest też koncepcja obsługi MMI, dająca możliwość swobodnego wyszukiwania tekstowego i sterowania głosowego.

Nowe Audi TT Roadster to prawdziwa maszyna do jazdy – mocna, wydajna i konsekwentna. Prowadzi się je bardzo sportowo. Dzięki precyzyjnie działającemu, progresywnemu wspomaganiu układu kierowniczego o bezpośrednim przełożeniu, samochód spontanicznie wchodzi w zakręty.

Nowo zaprojektowany stały napęd na cztery koła quattro daje wiele radości z jazdy i stabilizuje auto. Elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe, w które wyposażono ten model, zależnie od sytuacji na drodze, właściwości nawierzchni i typu kierowcy, optymalnie rozdziela momenty napędowe między przednią i tylną oś.

Audi TT Roadster z jednostką napędową 2.0 TDI oznaczono jako „ultra“. Jego spalanie to jedynie 4,3 litra oleju napędowego na 100 km. Z kolei poziom emisji dwutlenku węgla, to zaledwie 114 g na km. To nowy rekord w segmencie samochodów sportowych.

Cena wyjściowa Roadstera w wersji z silnikiem 2.0 TFSI i z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów to 173 840 PLN. Już w tym wariancie znajdziemy rozbudowany pakiet bezpieczeństwa, reflektory ksenonowe plus, system Audi active lane assist czy funkcję Start-Stop. Samochód standardowo wyposażony jest także we wspomniany Audi virtual cocpit, MMI radio z odtwarzaczem CD i ośmioma głośnikami oraz pięcioramienne, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich.

Nowe Audi TT Roadster

Koncepcja, stylistyka zewnętrzna, karoseria i dach
- dwumiejscowy roadster: długość 4,18 m, rozstaw osi 2,51 m, krótkie zwisy, masa własna od 1320 kg, pojemność bagażnika 280 litrów
- atletyczna, czysto sportowa stylistyka będąca reminiscencją pierwszej generacji modelu TT
- na życzenie dostępne są reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix
- karoseria wykonana zgodnie z założeniami Audi Space Frame (ASF)
- w standardzie lekki akustyczny dach tkaninowy z napędem elektrycznym

Stylistyka wnętrza, obsługa i wyposażenie
- płynny i lekki przebieg linii, nowa paleta kolorów i materiałów
- konsekwentna koncentracja na potrzebach kierowcy, nowo zaprojektowane sportowe fotele
- obsługa klimatyzacji w nawiewach
- cyfrowy Audi virtual cockpit, nowa koncepcja obsługa MMI, efektywne sterowanie głosowe
- najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie infotainment
- w ofercie m. in. nawigacja MMI Navigation plus, system Audi connect z modułem LTE i sprzęt nagłaśniający Bose Surround Sound System
– na życzenie dostępne są najnowocześniejsze systemy wsparcia kierowcy

Napęd
- dwa silniki czterocylindrowe o mocy od 135 kW (184 KM) do 169 kW (230 KM)
- jednostka 2.0 TDI ultra zużywa zaledwie 4,3 litra oleju napędowego na 100 km (114 g CO2 na km)
- sześciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic dostępna z silnikiem benzynowym
- stały napęd na cztery koła quattro dostępny dla wersji z silnikiem TFSI, nowo zaprojektowane sprzęgło wielopłytkowe, zapewniające najwyższą radość z jazdy i bezpieczeństwo

Podwozie
- złożone zawieszenie kół, czterowahaczowe zawieszenie osi tylnej
- progresywne wspomaganie układu kierowniczego w wyposażeniu seryjnym
- na życzenie system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select i adaptacyjny, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride
- odłączany system stabilizacji toru jazdy ESC z selektywnym rozkładem napędu na poszczególne koła
- lekkie koła o średnicy 17 cali, opcjonalnie dostępne obręcze do średnicy 20 cali

Źródło: Audi Polska

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej