Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Sportowa stylistyka Audi Q5 z płaskim dachem została teraz odświeżona i zyskała jeszcze bardziej wyrazisty charakter. Górne narożniki dużej osłony chłodnicy Singleframe zostały ukośnie ścięte, a jej chromowane, pionowe listwy i pierścienie w logo Audi wymodelowano tak, że wyglądają niczym wyrzeźbione. Nowy jest też zderzak, wloty powietrza i reflektory przeciwmgielne.

Audi właśnie odświeżyło swój model Q5

 

Opcjonalnie dostępne są reflektory ksenonowe Xenon plus, wewnątrz których biegnie wąski pas diodowych świateł do jazdy dziennej. Podobny wygląd nadano światłom tylnym. Na życzenie, Audi Q5, dzięki pakietowi sportowemu S line i wyrazistym akcentom pakietu offroad, może zyskać jeszcze bardziej dynamiczny wygląd. Dużą pokrywę bagażnika, typową cechę modeli Q oraz maskę silnika, wykonano z aluminium. Swą stosunkowo niedużą wagę auto zawdzięcza hartowanym stopom stali najwyższej jakości, jakie zastosowano przy budowie przestrzeni pasażerskiej. Są one ekstremalnie wytrzymałe i równocześnie lekkie.

Sportowy, atrakcyjny i wszechstronny - zaawansowany technologicznie SUV Audi Q5 o doskonałych osiągach, to samochód klasy średniej, który nie ma sobie równych w Europie. Teraz, dzięki nowym rozwiązaniom z dziedziny stylistyki, systemów infotainment, systemów informacji kierowcy oraz silników, auto jest jeszcze doskonalsze. Audi Q5 hybrid quattro łączy w sobie moc samochodu sześciocylindrowego z ekonomią jazdy auta czterocylindrowego, a nowe Audi SQ5 TDI - pierwszy model S z silnikiem diesla o mocy 230 kW (313 KM) nadaje dynamicznego charakteru całej linii modelowej.

W zmodernizowanym Audi Q5 zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 15 procent, a jednocześnie większość silników zyskała dodatkową moc. Wszystkie trzy oferowane jednostki napędowe TDI, jak i oba silniki TFSI, łączą w sobie zalety bezpośredniego wtrysku i turbodoładowania. System Start-Stop należy do wyposażenia standardowego.

Silnik 2.0 TDI dostępny jest w dwóch wariantach. Wersja o mocy 105 kW (143 KM) zużywa średnio tylko 5,3 l oleju napędowego na 100 km. Bardziej zaawansowany technologicznie silnik 3.0 TDI generuje moc 180 kW (245 KM) i moment obrotowy 580 Nm. Wyposażone w tę jednostkę napędową Audi Q5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6,5 s.

Wśród jednostek napędowych dostępnych dla modelu Q5 wyróżnia się również dwulitrowy silnik TFSI, który skonstruowano praktycznie od nowa. W tej benzynowej jednostce zastosowano nowatorskie rozwiązania - system sterowania zaworami, innowacyjny system zarządzania termicznego, turbosprężarkę, kolektor wylotowy wbudowany w głowicę silnika oraz system Common Rail, umożliwiający dodatkowy wtrysk do kolektora dolotowego.

Silnik 2.0 TFSI generuje moc 165 kW (225 KM). W połączeniu z automatyczną przekładnią tiptronic zużywa średnio tylko 7,9 l na 100 km. Jeszcze lepsze osiągi ma nowy silnik 3.0 TFSI V6. Dzięki turbosprężarce generuje moc 200 kW (272 KM) i moment obrotowy 400 Nm. Prędkość 100 km/h osiąga w 5,9 s.

Do każdego silnika, Audi oferuje odpowiednio dobraną skrzynię biegów. W jednostkach czterocylindrowych standardem jest manualna skrzynia sześciobiegowa. W autachz silnikiem 3.0 TDI standardowo montuje się sportową, siedmiostopniową przekładnię automatyczną S tronic. Ta sama skrzynia w samochodach z silnikiem 2.0 TDI o mocy 130 kW (177 KM) jest dostępna na życzenie. W modelu z silnikiem 2.0 TFSI montuje się opcjonalnie komfortową przekładnię tiptronic z ośmioma biegami. W wersji z silnikiem 3.0 TFSI jest ona elementem wyposażenia seryjnego.

W wersjach czterocylindrowych skrzynie biegów są zintegrowane z systemem zarządzania temperaturą silnika, co znacznie skraca fazę ich rozgrzewania.

Standardowo montowany jest stały napęd quattro (na cztery koła), z selektywnym rozkładem napędu na poszczególne koła. Jedynie model 2.0 TDI o mocy 105 kW (143 KM) zjeżdża z taśmy produkcyjnej z napędem wyłącznie na przednią oś.



Audi Q5 ma sportowe proporcje. Jego karoseria z opływowymi liniami i atletycznie wytłoczonymi powierzchniami zdaje się stanowić jedną, wymodelowaną całość. Linia "tornado", przebiegająca poniżej bocznych okien, tworzy nad kołami wyraziste załamanie. Pokrywa bagażnika wygląda jakby po bokach obejmowała karoserię, jest to typowa cecha wszystkich modeli Q Audi.

Linia dachu tworzy płaski, szybko opadający łuk, słupki A i C są mocno pochylone. Wokół okien lśnią ozdobne akcenty pakietu "wysoki połysk", a spoiler wydłuża optycznie linię dachu. Reling dachowy z anodowanego aluminium (opcjonalnie w kolorze czarnym) i bagażnik są elementami wyposażenia seryjnego. Unowocześnienie w niewielkim stopniu wpłynęło na wymiary. Audi Q5 ma 4629 mm długości, 1898 mm szerokości i 1627 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2812 mm, a zwisy są krótkie.

Charakter wielu detali stylistycznych wyostrzono. Przód auta zdaje się być bardziej płaski i szerszy. Lśniąca czernią osłona chłodnicy Singleframe ma teraz sześć narożników,a jej chromowane pionowe listwy i pierścienie w logo Audi wymodelowano tak, że wyglądają niczym wyrzeźbione. Nowy zderzak został zintegrowany z wlotami powietrza, zaopatrzonymi w czarne, błyszczące nakładki. Montowane seryjnie światła przeciwmgielne ujęte są w chromowane obręcze.

Nowe reflektory nadają Audi Q5 zdecydowany wygląd. W dostępnych opcjonalnie reflektorach ksenonowych Xenon plus, wysoce wydajne diody świateł do jazdy dziennej tworzą wąską linię. Jej kształt zbieżny jest z linią konturu zewnętrznego. Na życzenie, Audi Q5 może zostać wyposażone w funkcję dynamicznego doświetlania zakrętów adaptive light.

Tylne światła nie są podzielone. W kombinacji z reflektorami ksenonowymi Xenon plus posiadają okalający je pas diod. Ponieważ światła tylne nie są widoczne po otworzeniu pokrywy bagażnika, Audi Q5 ma dodatkowe światła w zderzaku. Nową formę ma również strefa dyfuzora. Wyloty rur wydechowych są zaopatrzone w chromowane nakładki, a ich dolna część jest spłaszczona. W dwulitrowym modelu z silnikiem diesla, wyloty znajdują się po lewej stronie. W pozostałych wersjach silnikowych rozmieszczono je po obu stronach.

Ceny nowego modelu Q5 rozpoczynają się od 134 800 zł za wersję z najmniejszą 143 KM wysokoprężną jednostką o pojemności 2,0 TDI.

JUŻ WKRÓTCE ZAPRASZAMY NA PEŁNOWYMIAROWY TEST NAJNOWSZEGO AUDI Q5 Z SILNIKIEM 3,0 TDI V6 245KM S-LINE


Artur Ławnik/Audi

Zdjęcia Artur Ławnik

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej