Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Audi przedstawiło swój kolejny sportowy model sygnowany logo RS. Tym razem jest to RS5 w wersji Cabriolet. Auto napędzane jest przez 450-konny silnik V8, zaś pierwsze egzemplarze trafią do salonów z początkiem 2013 roku.

Po premierze sportowych modeli S6, S8, a także RS4, tym razem Audi postanowiło przedstawić szybkie auto z otwartym dachem. Z zewnątrz, model RS5 wyróżnia się za sprawą sześciokątnej osłony chłodnicy Singleframe, którą otacza obramowanie w kolorze matowego aluminium. Kratownica osłony posiada strukturę plastra miodu, a kolejnym akcentem znanym z pozostałych modeli RS są powiększone wloty powietrza w przednim zderzaku. Nakładki na progach i poszerzone wnęki kół dominują w bocznej części pojazdu. Obudowy bocznych lusterek są w kolorze aluminium - to kolejny element charakterystyczny dla sportowych modeli producenta z Ingolstadt.

Podobnie jak w przypadku pozostałych modeli A5 Cabriolet, również odmiana RS posiada dach wykonany z brezentu. Izolację od zewnętrznych szumów zapewnia specjalna warstwa piankowa. Dach otwiera się i zamyka półautomatycznie, za pomocą przycisku w czasie odpowiednio 15 i 17 sekund, również podczas jazdy, jeśli prędkość nie przekracza 50 km/h. Po rozłożeniu, dach ujmuje 60 z 380 litrów pojemności bagażnika. Oparcia tylnych siedzeń są podzielone i można je złożyć.

Z tyłu natomiast uwagę przyciąga dużych rozmiarów dyfuzor i eliptyczne rury wydechowe. Znajdujący się na pokrywie bagażnika delikatny spojler, wykonany z matowego włókna węglowego, zwiększa docisk aerodynamiczny. Na życzenie, spojler lakierowany jest w kolorze samochodu.

Audi RS5 Cabriolet ma 4649 mm długości, 1860 mm szerokości i 1380 mm wysokości, a rozstaw jego osi to 2751 mm. Do wyboru mamy osiem kolorów - jeden kolor uniwersalny, cztery kolory metaliczne lub z efektem perłowym oraz trzy lakiery z efektem kryształowym. Dach dostępny jest w kolorze czarnym, szarym, czerwonym lub brązowym. Na życzenie, Audi dostarcza pakiet z ozdobnymi detalami w kolorze matowego aluminium oraz pakiet stylistyczny z elementami wykończenia komory silnika wykonanymi z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Współczynnik oporu aerodynamicznego nowego Audi RS5 Cabriolet wynosi 0,34.

We wnętrzu także czuć sportowy charakter auta. Element charakterystyczny modelu RS5 - trójramienna kierownica o spłaszczonym u dołu wieńcu - pokryto perforowaną skórą. Obsługa wielofunkcyjnych przycisków i innych elementów sterujących w Audi RS5 Cabriolet jest intuicyjna. Do obsługi terminalu oferowanego opcjonalnie systemu nawigacji MMI Navigation plus, służy zaledwie sześć przycisków, a sterowanie systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select odbywa się za pomocą tylko jednego przycisku.

Sportowe siedzenia są regulowane elektrycznie. Ponadto fotele mają zintegrowane zagłówki, podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa i wysuwane podparcie ud. Tapicerkę stanowi kombinacja naturalnej skóry i Alcantary. Opcjonalnie dostępne są też obicia ze skóry Feinnappa w kolorach czarnym lub srebrnym. Wszystkie rodzaje skóry posiadają specjalny pigment, redukujący nagrzewanie się obić w wyniku działania promieni słonecznych. Alternatywą dla foteli sportowych, są ręcznie regulowane siedzenia kubełkowe oraz komfortowe, klimatyzowane siedzenia z funkcją przewietrzania.

O odpowiednią dawkę emocji podczas jazdy dba ośmiocylindrowy wysokoobrotowy silnik V8 o zapłonie iskrowym z wtryskiem bezpośrednim FSI. Ma on pojemność 4163 cm3 i przy obrotach 8250 1/min, generuje moc 450 KM. Jego maksymalny moment obrotowy 430 Nm dostępny jest w zakresie od czterech do sześciu tysięcy obrotów. Silnik 4.2 FSI z lakierowaną na czerwono pokrywą głowicy silnika, składany jest ręcznie w zakładach w Gyõr na Węgrzech. Jednostka osiąga moc 79,5 kW (108,1 KM) na jeden decymetr sześcienny pojemności skokowej. Każdy koń mechaniczny musi wprawić w ruch tylko 4,267 kg ciężaru pojazdu. Pozwala to przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 s. Prędkość maksymalna RS5 Cabriolet ograniczono do 250 km/h. Na życzenie klienta można ją podwyższyć do 280 km/h. Samochód zużywa 10,9 l paliwa na 100 km.

Silnik V8 współpracuje z dwusprzęgłową przekładnią S tronic. Sprawność zastosowanej tutaj skrzyni dodatkowo zwiększono dzięki ostatniemu biegowi o długim zakresie. Kierowca może wybrać między dwoma trybami działania przekładni S tronic: trybem D i trybem S - automatycznie, za pomocą dźwigni zmiany biegów lub za pomocą łopatek przy kierownicy. Przydatnym systemem wsparcia kierowcy jest funkcja Launch control. Dzięki włączaniu biegów przy zoptymalizowanej liczbie obrotów, zapewnia ona perfekcyjne przyspieszenie przy ruszaniu - z pełną siłą i minimalnym poślizgiem opon. Napęd przekazywany jest na wszystkie cztery koła.

Ceny tego modelu w Polsce nie są jeszcze znane.

Źródło: Audi

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej