Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Audi A8 hybrid, które trafi do sprzedaży wiosną, jest najbardziej wydajną hybrydową limuzyną w klasie luksusowej na świecie, a także jedyną w Europie pełną hybrydą w segmencie.

Audi A8 hybrid łączy osiągi silnika sześciocylindrowego ze zużyciem paliwa jednostki czterocylindrowej. 2.0 TFSI i silnik elektryczny generują moc 180 kW (245 KM) mocy. Przy tym flagowy okręt marki zadowala się średnio jedynie 6,3 litra paliwa na 100 km. Na tak niskie spalanie ogromny wpływ ma karoseria pojazdu zbudowana w technologii ultra, opartej na wykorzystaniu lekkich materiałów.

Audi A8 hybrid jest hybrydą równoległą - koncepcją wysokiej wydajności. Silnik 2.0 TFSI o mocy 155 kW (211 KM) oraz silnik elektryczny, zostały zamontowane bezpośrednio jeden za drugim i w razie potrzeby mogą współpracować. Moc systemu wynosi 180 kW (245 KM), maksymalny moment obrotowy to 480 Nm. Napęd kierowany jest na przednie koła poprzez zmodyfikowaną ośmiobiegową przekładnię tiptronic. Akumulator litowo-jonowy znajdujący się z tyłu pojazdu zapewnia 1,3 kWh energii. Jest wyposażony w zaawansowany dwustopniowy system chłodzenia powietrzem.

Audi A8 hybrid łączy wydajność silnika sześciocylindrowego ze zużyciem paliwa jednostki czterocylindrowej. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje tylko 7,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. W cyklu standardowym, ta duża limuzyna zadowala się średnio jedynie 6,3 litra paliwa na 100 km (147 g CO2 na km). Jest to najlepszy wynik wśród konkurencji.

Napęd elektryczny pozwala Audi A8 hybrid na pokonanie około trzech kilometrów przy prędkości 60 km/h. Prędkość maksymalna przy użyciu wyłącznie napędu elektrycznego wynosi 100 kilometrów na godzinę. Kierowca może wybierać między trzema programami jazdy. Hybrydowy menedżer, będący jednostką sterującą układu przeniesienia napędu, wybiera najbardziej odpowiedni z pięciu trybów pracy.

Masa własna wynosząca 1870 kg sprawia, że Audi A8 hybrid jest zdecydowanie najlżejszą limuzyną hybrydową w swojej klasie. Świetny wynik to efekt zarówno niskiej wagi dodatkowych komponentów hybrydowych (ok. 130 kg), jak i ultra-lekkiej karoserii. Wykonana w technologii ASF (Audi Space Frame) z aluminium, waży tylko 231 kg.

Również układ jezdny modelu A8 hybrid powstał w oparciu o wiedzę inżynierów Audi dotyczącą konstruowania pojazdów z lekkich materiałów. Łączy on w sobie doskonały komfort jazdy, ze sportową precyzją sterowania. Wahacze zostały wykonane ze stopów metali lekkich, układ kierowniczy korzysta ze specjalnego elektromechanicznego napędu. System regulacji dynamiki jazdy Audi drive select oraz zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension z regulowanym systemem tłumienia należą do wyposażenia standardowego. Duże 19-calowe koła noszą cechy szczególne hybrydowej stylistyki.

Źródło: Audi

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej