Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Bestseller stał się jeszcze atrakcyjniejszy: Audi zmodyfikowało serię A4. Z nowymi rozwiązaniami w dziedzinie efektywności, dynamiki jazdy i Infotainment oraz z jeszcze bardziej atrakcyjną stylistyką Audi A4 Limousine, A4 Avant, A4 allroad quattro oraz S4 są jednoznacznym świadectwem przewagi dzięki technice. Kilka dni temu odbyła się polska premiera odświeżonej gamy Audi A4.

A4 jest najchętniej kupowanym Audi i to już od 39 lat. Łącznie marka sprzedała dziesięć milionów egzemplarzy tego modelu w ośmiu generacjach. A4 z eleganckim, sportowym i budzącym emocje wyglądem jest centralnym punktem w ofercie marki Audi. Stylistyka wszystkich modeli - limuzyny, Avanta, allroada quattro i S4 - jest niepowtarzalna.

Poziome linie przodu nadwozia zostały mocniej podkreślone. Maska silnika jest bardziej wysklepiona, górne narożniki osłony chłodnicy Singleframe zostały ścięte, poprzeczne żebra i pierścienie Audi sprawiają wrażenie trójwymiarowych. Osłona chłodnicy jest szara w wersjach sześciocylindrowych, a w połączeniu z pakietem S line exterieur - czarna z połyskiem. Wzrok przyciągają ostro zarysowane wloty powietrza, ich zmodyfikowane kratownice oraz płaskie reflektory przeciwmgielne w nowych zderzakach. A4 allroad quattro różni się od pozostałych wariantów osłoną chłodnicy z poziomymi, chromowanymi listwami oraz okrągłymi reflektorami przeciwmgielnymi.

Reflektory również wyglądają teraz inaczej. Ich dolna krawędź ma kształt lekkiej fali, we wnętrzu zastosowano nowy podział. Na życzenie Audi montuje reflektory ksenonowe plus, w których diodowe światła do jazdy dziennej tworzą wąski, optycznie homogeniczny pas a obszar soczewki świateł ksenonowych jest otwarty. Na życzenie można otrzymać system adaptive light z funkcją statycznego i dynamicznego doświetlania zakrętów. Tylne światła naśladują swoją formą światła przednie. W przypadku reflektorów ksenonowych plus także z tyłu zastosowano homogeniczne pasy diodowe.

Zderzak z wkładem dyfuzora otrzymał nowy kształt, a układ wydechowy zakończony jest zawsze dwoma końcówkami.

Oferta lakierów obejmuje 15 kolorów, w tym cztery zupełnie nowe. Dla Limousine i Avant można wybrać pakiet S line exterieur, który w przypadku wersji Avant obejmuje także spojler na krawędzi dachu.

Modyfikacje spowodowały tylko niewielkie zmiany wymiarów. A4 limuzyna i Avant mają długość 4,70 m, A4 allroad quattro i S4 - 4,72 m. Rozstaw osi wynosi we wszystkich modelach 2,81 m, szerokość 1,83 lub 1,84 m. Wysokość w zależności od wersji nadwozia to 1,41 m lub 1,50 m.

W ramach modyfikacji rodziny A4 po raz kolejny udoskonalone zostało także wnętrze. Nowa, jednoczęściowa osłona wskaźników pokryta jest wysokiej jakości lakierem w szarym kolorze. Osłona konsoli środkowej pokryta jest czarnym lakierem o wysokim połysku.

W wersji wyposażenia Attraction aplikacje dekoracyjne pokryte są połyskującym, stalowo-szarym lakierem, w wersji Ambition lakier ma kolor brązowy Moor. Na życzenie Audi oferuje specjalne materiały - Aluminium Trigon (seryjne w wersji Ambiente) i drewno orzechowe ciemnobrązowe i jesionowe brązowe. Bardzo ciekawie prezentują się aplikacje z warstwowego forniru dąb Beaufort.

Styliści wnętrza Audi dobrali także nową paletę kolorów. Prawie wszystkie kolory podsufitki, wykładziny, tablicy rozdzielczej, tapicerki w drzwiach i tapicerki siedzeń są nowe, z wyjątkiem koloru czarnego. W zależności od modelu Audi oferuje odcień szary, brązowy Kastanien, srebrny Mond, brązowy Moor, beżowy Pashmina, beżowy Samt, czarny i tytanowo-szary.

Siedzenia pokryte są seryjnie tkaniną. Jako wyposażenie dodatkowe dostępna jest skóra Milano i - z oferty Audi exclusive - skóra Feinnapa, która zastąpiła skórę Valcona. W tej wersji tapicerki także podłokietniki w drzwiach obszyte są skórą. Ofertę uzupełniają pakiety skórzane Audi exclusive.

Kolejna opcja to pakiet sportowy S line, dostępny dla limuzyny i Avanta w wersji Ambition. W tym przypadku wnętrze utrzymane jest w czarnym kolorze i zaakcentowane szarymi szwami kontrastowymi na sportowych siedzeniach, dywanikach, sportowej skórzanej kierownicy i dźwigni zmiany biegów. Aplikacje dekoracyjne wykonane są z matowego, zczotkowanego aluminium. Pakiet, który można połączyć z wieloma innymi elementami opcjonalnymi, uzupełnia sportowe zawieszenie S line, obniżające nadwozie o 30 mm, 18-calowe obręcze kół oraz logo na nadwoziu i listwach progowych. W ofercie Audi exclusive znajdują się kolejne możliwości indywidualizacji, zarówno pod względem kolorów, jak i materiałów i elementów obsługi.

Audi oferuje dla modeli A4 - cztery benzynowe silniki TFSI i sześć jednostek TDI, które stanowią wzorcowe połączenie sportowego charakteru i efektywności. Wszystkie jednostki napędowe odzwierciedlają filozofię downsizingu Audi: są to doładowane silniki z wtryskiem bezpośrednim o dużej sile ciągu. Już podstawowa jednostka czterocylindrowa dysponuje momentem 230 Nm. System start-stop stanowi seryjne wyposażenie wszystkich silników. Emisja CO2 liczona dla wszystkich jednostek zmniejszyła się średnio o jedenaście procent, a maksymalnie nawet o 19 procent. Jednocześnie wzrosły osiągi.

Już najmniejszy pod względem pojemności skokowej silnik - 1.8 TFSI, prezentuje pełną kompetencję Audi. Inżynierowie gruntownie zmodyfikowali czterocylindrową jednostkę napędową i zastosowali nowe rozwiązania. Rezultatem tych działań jest wysoka wydajność i zdumiewająco niskie zużycie paliwa.

Ten nowoczesny silnik czterocylindrowy posiada podobną krzywą momentu obrotowego jak TDI. Swój maksymalny moment obrotowy 320 Nm osiąga już przy 1.400 1/min i utrzymuje go na stałym poziomie do 3.700 obrotów. Już przy 3.800 1/min rozwija pełną moc 125 kW (170 KM).

1.8 TFSI przyspiesza limuzynę Audi A4 od zera do 100 km/h w 8,1 sekundy, prędkość maksymalna to 230 km/h. Średnie zużycie paliwa tej jednostki napędowej wynosi tylko 5,7 litra na 100 km - emisja CO2 134 gramy na 1 km. W porównaniu z poprzednim silnikiem o mocy 118 kW (160 KM), zużycie paliwa zmniejszyło się o 18 procent.

Dużą innowację w 1.8 TFSI stanowi dodatkowy wtrysk pośredni. Jako uzupełnienie bezpośredniego wtrysku benzyny FSI, jest on aktywny w zakresie obciążeń częściowych; redukuje zużycie paliwa i obniża emisję cząstek stałych. Bezpośredni wtrysk FSI wkracza do działania podczas rozruchu silnika i przy wyższych obciążeniach. Dwa wałki są przestawiane w zależności od potrzeb; ponadto po stronie zaworów wydechowych działa system Audi valvelift, który zmienia skok zaworów aby zminimalizować straty wymiany ładunku.

Kolejną nowość stanowi innowacyjny system zarządzania temperaturą: dwa zawory suwakowo-obrotowe regulują przepływ cieczy chłodzącej. Dbają o to, aby olej silnikowy po rozruchu silnika szybko osiągał temperaturę roboczą i ustawiają temperaturę wody zależnie od fazy pracy silnika od 85 do 107 stopni Celsjusza. W ten sposób pozwalają osiągnąć, w każdych warunkach obciążenia i obrotów silnika, najlepszy kompromis między minimalnym tarciem i wysoką sprawnością termodynamiczną. Kolektor wydechowy tego kompaktowego silnika czterocylindrowego zintegrowano z głowicą cylindrów i jest tam omywany przez wodę rozwiązanie to obniża temperaturę spalin. Również turbosprężarka stanowi nową konstrukcję; jej najważniejszą innowacją jest elektryczny nastawnik zaworu upustowego (wastegate), który reguluje ciśnienie doładowania wyjątkowo szybko i precyzyjnie, poprawiając w ten sposób szybkość reakcji silnika.

Pomimo tych wszystkich nowych technologii i zwiększonej mocy silnika inżynierowie Audi zredukowali ciężar 1.8 TFSI ze 135 do 131,5 kilograma. Znacznie zmniejszyło się również tarcie wewnętrzne - dzięki nowemu rodzajowi powłoki płaszczy tłoków i łożyskom walcowym obu wałków wyrównoważających, które zapewniają spokojną pracę silnika. Regulowana pompa oleju potrzebuje do swojej pracy tylko niewiele energii, bardzo precyzyjny system elektryczny realizuje chłodzenie tłoków przez natrysk oleju na spód denka.

ZAPRASZAMY DO GALERII ZDJĘĆ UDOSTĘPNIONEJ PRZEZ FIRMĘ AUDI


Ceny odświeżonego modelu A4 rozpoczynają się od 126 900 zł za wersję z najmniejszą 180 KM benzyną o pojemności 1,8 TFSI.

Artur Ławnik/Audi

Zdjęcia Audi

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej