Już poprzednie generacje allroad quattro z roku 2000 i 2006 cieszyły się dużym powodzeniem wśród klientów. Trzecia generacja z pewnością odniesie taki sam sukces. Nowe Audi A6 allroad quattro dzięki swoim uniwersalnym zdolnościom rozszerza możliwości wykorzystania A6 Avant: dojedzie nawet tam, gdzie nie ma już asfaltowych dróg. W porównaniu z poprzednim modelem jego osiągi poprawiły się a zużycie paliwa spadło nawet o 20 procent.
Nowe A6 allroad quattro ma długość 4,94 metra, szerokość 1,90 metra i wysokość 1,47 metra i jest o kilka milimetrów większe od A6 Avant. Jego nadwozie wykonano w około 20 procentach z aluminium zgodnie ze znaną z limuzyny zasadą lekkiej konstrukcji Audi ultra. W porównaniu z poprzednim modelem nowe A6 allroad quattro waży nawet o 70 kilogramów mniej.
Audi A6 allroad quattro ma sportową sylwetkę i wyważone proporcje. Ostro wykreślone krawędzie dzielą pełne napięcia płaszczyzny, a linia dachu kończy się mocno pochylonym słupkiem D. Reflektory i tylne światła dostępne są opcjonalnie w innowacyjnej technologii LED. Dla świateł ksenonowych plus można wybrać system adaptive light, oświetlający drogę odpowiednio do sytuacji.
Nadwozie nowego A6 allroad quattro jest podniesione sześć centymetrów wyżej, niż nadwozie A6 Avant. Szczegółami różniącym allroad quattro od „normalnego” wariantu są progi ze specjalnymi nakładkami, szersze błotniki i osłona chłodnicy Singleframe z pionowymi listwami. Podwozie z przodu i z tyłu chronione jest przez osłony ze stali nierdzewnej. Układ wydechowy kończy się dwiema dużymi, spłaszczonymi końcówkami rur.
Krawędzie nadkoli, zderzaki i progi pokryte są lakierem w kontrastowym kolorze. Na życzenie Audi oferuje także pełną powłokę lakierniczą w połączeniu z pakietem Aluminium Exterieur. Kolor lakieru brązowy Java został zarezerwowany wyłącznie dla nowego A6 allroad quattro.
Nowe A6 allroad quattro opuszcza zakład produkcyjny z jednym z czterech mocnych i spokojnie pracujących silników V6 – jednym benzynowym TFSI i trzema TDI. Wszystkie jednostki napędowe mają pojemność trzech litrów, bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Wykorzystują one technologie z Modułowego Zespołu Efektywności Audi: system Start-Stop oraz innowacyjny system zarządzania temperaturą. Zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 20 procent w porównaniu z poprzednim modelem.
Silnik 3.0 TFSI z mechanicznym kompresorem rozwija moc 228 kW (310 KM) i moment obrotowy 440 Nm. Przyspiesza A6 allroad quattro do 100 km/h w 5,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,9 l/100 km.
Silniki 3.0 TDI rozwijają moc 150 kW (204 KM), 180 kW (245 KM) i 230 kW (313 KM), momenty obrotowe wynoszą odpowiednio 450, 580 i 650 Nm. Najmniejsza wersja zużywa średnio tylko 6,1 litra paliwa (159 g CO2/km).
Silnik wysokoprężny o mocy 180 kW (245 KM) będzie wkrótce dostępny także w wersji clean diesel. Silnik 3.0 TDI o mocy 230 kW (313 KM) z bi-turbo to mocna jednostka o pełnym brzmieniu. Przyspiesza A6 allroad quattro od zera do 100 km/h w 5,6 sekundy, prędkość maksymalna jest również ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Najmocniejszy TDI przekazuje swoją moc przez miękko i szybko zmieniającą biegi ośmiostopniową skrzynię tiptronic, trzy pozostałe silniki współpracują ze sportową przekładnią dwusprzęgłową - siedmiobiegową S tronic. Automatyczne przekładnie ze swoim szerokim rozstawem przełożeń znacznie poprawiają efektywność A6 allroad quattro. Kierowca może sterować przekładnią manualnie przy użyciu opcjonalnych przełączników na kierownicy.
Stały napęd na wszystkie koła quattro rozdziela siły napędowe indywidualnie na każde z kół. Przy dynamicznej jeździe na zakrętach przyhamowuje odciążone koła wewnętrzne zanim jeszcze zaczną się ślizgać, przez co poprawia trakcję i stabilność. Na życzenie sportowy mechanizm różnicowy rozdziela w sposób płynny siły między tylne koła.