Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Pierwsze Audi Avant zjechało z taśm zakładów w Ingollstadt w 1977 roku. Kilka dni temu uczestniczyliśmy w polskiej premierze rasowego Avanta 6 generacji. I sport i prestiż, czyli A6 Avant w już w salonach.

Z nadwoziem o lekkiej konstrukcji i wieloma innowacjami, zarazem, sportowy komfortowy A6 Avant szóstej generacji będzie z pewnością kontynuował historię sukcesów tego modelu - mówił Leszek Kempiński, szef PR Audi. I coś w tym jest. Auto wygląda rewelacyjnie. I tak samo jeździ... Już na pierwszy rzut oka Audi A6 Avant, teoretycznie auto rodzinne a więc z założenia spokojne i wyważone wygląda bardzo dynamicznie. Jego proporcje są sportowe i eleganckie, niska linia dachu przechodzi w pochylone słupki D. Widoku dopełnia wygląd tyłu. Zderzak części tylnej wykonano tak, że nawet w najbardziej "cywilnej" wersji wygląda jak sportowy dyfuzor.

Z założenia, auto ma wyznaczać standardy w swoim segmencie rynkowym. Jego nadwozie składa się w około 20 procentach z aluminiowych podzespołów. W porównaniu z poprzednim modelem ciężar całkowity obniżył się około 70 kilogramów.



Wnętrze, identyczne jak w A7 czy A8 powala wprost jakością wykonania i bogatym wyposażeniem Do opcjonalnych elementów z najwyższej półki należy wyświetlacz head-up, przednie fotele z funkcją wentylacji i masażu oraz cały zestaw elementów Infotainment. Na jego czele stoi system MMI Navigation plus z twardym dyskiem i obsługą przy użyciu panelu dotykowego oraz Advanced Sound System firmy Bang & Olufsen. Niestety, srodze zawiodą się ci, którzy spodziewali się konwencjonalnego wejścia USB. Nie ma i nie będzie, twierdza przedstawiciele koncernu. Zamiast zwykłego USB2.0, jest skomplikowany system gubiących się ciągle kabelków z wieloma rodzajami wejść audio. Niepraktyczne, skomplikowane i w tej klasie auta, po prostu bez sensu

Za to, we współpracy z Google w aucie dostępne są specjalne usługi online, w tym sterowana głosowo funkcja wyszukiwania celów specjalnych. Hotspot WLAN umożliwia pasażerom swobodne surfowanie po sieci i wysyłanie wiadomości. Na minus za to wyjątkowo niesympatyczna panienka dyrygująca nami z samochodowej nawigacji. W jej wykonaniu komendy brzmią jak komendy. Wolelibyśmy jednak nieco milszy głos. Nowością w ofercie Audi jest system ułatwiający parkowanie "Audi parking system Plus" z czterema małymi kamerami obserwującymi bezpośrednie otoczenie samochodu. Obraz otoczenia z różnych perspektyw jest wyświetlany na dużym monitorze pokładowym. Super, że system wreszcie się pojawił, bo konkurencyjne BMW czy Infiniti miały go od dawna.



Bagażnik nowego A6 Avant ma pojemność 565 litrów. Po złożeniu oparć pojemność rośnie do 1.680 litrów. W opcji znalazła się sterowana czujnikami, automatycznie otwierająca się klapa bagażnika: gdy kierowca stojąc za samochodem wykona ruch poniżej tylnego zderzaka zgodny z odpowiednim wzorcem, bezdotykowe czujniki zainicjują otwarcie klapy.



Audi docelowo przeznaczyło do A6 Avant 8 różnych silników. Póki co, na rynku jest ich 5. Dwa z nich to motory benzynowe a trzy kolejne, to jednostki TDI. Mają one moc od 130 kW (177 KM) do 220 kW (300 KM). Trochę później pojawi się 3.0 TDI z doładowaniem biturbo, o mocy 230 kW (313 KM). W zależności od silnika Audi wyposaża nowe A6 Avant w różne układy przeniesienia napędu: sześciobiegową skrzynię manualną, bezstopniową przekładnię multitronic, zoptymalizowaną pod kątem szybkiej zmiany biegów ośmiostopniową tiptronic lub sportową siedmiobiegową przekładnię S tronic. Obok napędu na przednią oś dostępny jest także stały napęd na wszystkie koła quattro. Na życzenie sportowy mechanizm różnicowy rozdziela zmiennie siły między tylne koła.

Nowoczesne zawieszenie łączy w sobie sportową dynamikę i luksusowy komfort. System Audi drive select wraz z trybem "efficiency" należy do wyposażenia seryjnego wszystkich modeli z silnikami turbo, nowe elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego pracuje z maksymalną wydajnością. W wariantach z napędem na przednie koła system stabilizacji toru jazdy ESPz elektroniczną blokadą poprzeczną znacznie zwiększa precyzję jazdy. Jako opcję Audi oferuje pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension, a nieco później także dynamiczny układ kierowniczy.

Artur Balwisz

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej