Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Audi prezentując elektrycznie napędzane A2 concept na 64. IAA we Frankfurcie pokaże, jak mogą wyglądać elektryczne pojazdy przyszłości. Studyjne auto ma klasyczną koncepcję rozplanowania przestrzeni na poziomie premium, zapewniającą wygodę czterem podróżującym osobom.

Audi A2 concept ma tylko 3,80 metra długości, 1,69 metra szerokości i 1,49 metra wysokości, mimo to jego sylwetka jest elegancka, sportowa i dynamiczna. Czysta stylistyka skupia na tym, co najważniejsze, detale nie dominują w całości, a mimo to wywierają założone wrażenie. Ciemny szklany dach białego prototypu można zmienić na przezroczysty wciskając odpowiedni przycisk.

W reflektorach Audi prezentuje kolejną generację technologii LED, zwaną Matrix Beam. Wiązka diod i mikroreflektorów generuje intensywne, a jednocześnie nie oślepiające światła drogowe. Filigranowe włókna świateł dziennych otaczają diodowy moduł świateł mijania. Inteligentne światła tylne dostosowują swoją jasność do warunków pogodowych. Tylne światło przeciwmgielne, generowane przez laserowe diody, jest widoczne podczas mgły jako strumień światła i wyświetla na drodze czerwony trójkąt ostrzegawczy.

Spojrzenie na Audi A2

Od przodu do tyłu, poniżej krawędzi okien przebiega dynamic light – pas świateł, który spełnia wiele nowych, dynamicznych funkcji oświetlenia. Wbudowane czujniki zbliżeniowe rozpoznają właściciela. Jeżeli wykona on określoną sekwencję ruchów, drzwi zostaną odblokowane. Podczas jazdy dynamic light działają jako światła obwodowe. Po włączeniu kierunkowskazu przez cały pas świateł przebiegają świetlne impulsy.

Ponadto przy hamowaniu czerwony pas świateł przesuwa się od świateł tylnych ku przodowi i w sposób intuicyjny informuje innych uczestników ruchu o sile hamowania.

Dynamic light, podzielona na dwa oddzielne łuki, znajduje swoje odzwierciedlenie w obrębie kokpitu studyjnego modelu. Tak jak całe wnętrze, także tablica przyrządów zaskakuje lekkością i czystością. Jej obsługa jest w pełni intuicyjna. Kierowca steruje wieloma funkcjami przy użyciu przycisków dotykowych w środkowej części kierownicy. Ponadto w momencie uruchomienia silnika z prawej strony kierownicy wysuwają się dwa kolejne panele obsługowe. Kolumna kierownicy wykonana jest jako otwarty profil, na jego końcu znajduje się siedmiocalowy wyświetlacz i dwa wyświetlacze dodatkowe.

Audi A2 concept ma wewnątrz płaską podłogę. Do fotela kierowcy zamontowana jest konsola środkowa, tylna część konsoli wyrasta z tyłu nadwozia między siedzeniami. Cztery pojedyncze fotele mają lekką konstrukcję, pod podnoszonymi poduszkami siedzisk znajdują się schowki. Między tylnymi siedzeniami zmieści się rower miejski ze zdjętym przednim kołem. Bagażnik ma dwa poziomy, górny poziom tworzy rama z funkcjonalnymi siatkami.

Kolory i materiały wnętrza podkreślają wrażenie lekkości i funkcjonalności. Duże powierzchnie w drzwiach zostały pokryte nowym materiałem na bazie poliuretanu, przypominającym w dotyku neopren. Na środku podłogi ułożony jest żebrowany materiał z poliestru pochodzącego z recyklingu. Skorupy foteli wykonane są z wydmuchiwanego tworzywa sztucznego. W kokpicie rozmieszczono aluminiowe aplikacje stanowiące interesujące akcenty optyczne.

Źródło: Audi

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej