Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Audi udoskonala serię A5. Ciesząca się dużą popularnością rodzina stanie się teraz jeszcze bardziej atrakcyjna. W modelach A5 Sportback, Coupé, Cabriolet i S5 zastosowano nowe rozwiązania, które uczynią je bardziej sportowymi i efektywnymi.

Modyfikacje dotyczą silników, napędu quattro i systemów Infotainment, a także stylistyki, która stała się jeszcze bardziej dynamiczna.

Osłona chłodnicy Singleframe, czarna i błyszcząca, ma teraz ukośnie ścięte górne narożniki. Jej poprzeczne listwy i pierścienie Audi wyglądają jak płaskorzeźby. Wloty powietrza w nowych zderzakach mają mocno zaznaczone poprzeczki, kratownica została zmodyfikowana, a reflektory przeciwmgielne są płaskie. Dzięki ostro wyprofilowanym krawędziom pokrywa komory silnika jest bardziej plastyczna. Cały przód sprawia wrażenie bardziej płaskiego i szerszego.

Zmodyfikowane zostały także reflektory: ich dolna krawędź tworzy falę, wnętrze ma nową strukturę. Przy opcjonalnych reflektorach ksenonowych ''plus'' diodowe światła do jazdy dziennej tworzą wąską, jednolitą klamrę obejmującą reflektor. Na życzenie Audi oferuje adaptive light z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów i pobocza. Tylne światła również otrzymały nowy kształt. Na życzenie mogą mieć formę ciągłych pasów diodowych.

Wprowadzone zmiany spowodowały wzrost długości zewnętrznej o milimetr. A5 Sportback ma teraz długość 4,71 m, Coupé i Cabriolet - 4,63 m. Zwolennicy jeszcze bardziej dynamicznego wyglądu mogą wybrać pakiet elementów zewnętrznych S line.

Karoserię rodziny A5 charakteryzują duża sztywność, doskonała odporność na zderzenia, wysoki komfort drgań i niewielka masa. Przednie błotniki wykonane są z aluminium, co korzystnie wpływa na rozkład obciążenia osi. Aerodynamiczne udoskonalenia obejmują między innymi zamknięty spód nadwozia.

Wnętrze modeli A5 w pełni odzwierciedla wysokie wymagania marki Audi dotyczące jakości. Teraz jest ono jeszcze bardziej eleganckie - z nowymi kierownicami, na życzenie ze spłaszczonym wieńcem, z nowymi dźwigienkami przy kierownicy i z wąskimi, chromowanymi obramowaniami elementów obsługowych.

Opcje ogrzewania i wentylacji siedzeń z trzystopniową regulacją można bezpośrednio obsługiwać przyciskiem. Zmieniony został również kluczyk zapłonu, dźwignia automatycznej skrzyni biegów, przycisk opcjonalnego systemu regulacji dynamiki jazdy Audi drive select oraz obsługa wysokowydajnych układów klimatyzacji a także kierownicy wielofunkcyjnej. Wszystkie wyświetlacze mają teraz podświetlenie w białym kolorze.

Osłony przy instrumencie kombi i na konsoli środkowej pokryte nowym lakierem. Także tapicerka i elementy dekoracyjne - z aluminium Trigon oraz drewna orzechowego i jesionowego - są nowe.
Kolejną atrakcyjną opcją jest pakiet sportowy S line. Spowija on wnętrze czernią i dodaje mu uroku eleganckimi aplikacjami. Pakiet uzupełnia sportowe zawieszenie obniżające nadwozie o 10 milimetrów oraz 18-calowe koła. Osoby lubiące niestandardowe rozwiązania znajdą w programie Audi Exclusive wiele propozycji indywidualizacji, w tym stylowo zestawioną opcję Audi exclusive line z dwukolorowymi siedzeniami.

Rodzina A5 wyznacza nowe standardy sportowego charakteru i efektywności. Wszystkie silniki mają doładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa i dysponują dużą siłą ciągu. Już najmniejszy silnik osiąga 320 Nm. System Start-Stop i rekuperacja są seryjne dla wszystkich jednostek napędowych. Oferta obejmuje trzy silniki benzynowe i cztery TDI. Emisja CO2 została obniżona nawet o 22 procent.

Już 1.8 TFSI, całkowicie zmodyfikowany, w pełni prezentuje kompetencję Audi w dziedzinie budowy silników. Innowacje, które znajdziemy w tej jednostce, to sterowanie zaworami i ich skokiem, innowacyjny system zarządzania temperaturą, nowe rozwiązania w układzie wtryskowym oraz turbosprężarce. W modelu A5 Coupé ten nowoczesny czterocylindrowy silnik zużywa średnio tylko 5,7 litra paliwa na 100 km (134 g CO2 na km), czyli o 21 procent mniej, niż dotychczas. Jest to najlepsza wartość w tej klasie jednostek. Moc 1.8 TFSI w A5 wynosi 125 kW (170 KM).

Silnik 2.0 TFSI dysponuje tak jak wcześniej mocą 155 kW (211 KM). Nowością w ofercie Audi A5 jest 3.0 TFSI - silnik V6 z doładowywany kompresorem i rozwijający moc 200 kW (272 KM).

Również jednostki wysokoprężne imponują swoją efektywnością; agregaty czterocylindrowe zostały poddane szeroko zakrojonym modyfikacjom. Silnik 2.0 TDI w wersji z manualną skrzynią biegów i mocą 130 kW (170 KM) zadowala się w A5 Coupé średnio 4,7 litrami paliwa na 100 km (122 g CO2 na km) i jest kamieniem milowym w segmencie coupé.

Ofertę uzupełniają trzy silniki wysokoprężne V6. Jednostka 3.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM) jest najoszczędniejszym sześciocylindrowym silnikiem w swojej klasie: w A5 Coupé z multitronic jego średnie spalanie wynosi 4,9 litra paliwa na 100 km (129 gramów CO2 na km). Trochę później pojawi się wyjątkowo czysta wersja clean diesel. A5 z tą jednostką będzie pierwszym coupé na rynku z silnikiem wysokoprężnym spełniającym wymagania normy Euro 6.

Dla każdej wersji silnika Audi oferuje idealny układ przenoszenia siły. Dla modeli z napędem na przednią oś do dyspozycji jest manualna przekładnia sześciobiegowa oraz bezstopniowa przekładnia multitronic. Warianty quattro mają przekładnię manualną lub błyskawicznie zmieniającą przełożenie siedmiobiegową S tronic. Wszystkie skrzynie biegów zachwycają komfortową i precyzyjną obsługą, wysokim stopniem sprawności i szerokim rozłożeniem stopni przełożenia, a długie przełożenie na górnych biegach obniża zużycie paliwa.

Przy stałym napędzie na wszystkie koła quattro rodzina A5 w połączeniu z przekładnią S tronic wykorzystuje środkowy mechanizm różnicowy z kołem koronowym i selektywnym sterowaniem momentami dla każdego koła. W normalnym trybie jazdy ten mechaniczny podzespół przekazuje większość sił na tylne koła. W razie potrzeby w ułamku sekundy zmienia rozdział sił – nawet 70 procent może być przekazywane na przednią oś, a na tylną oś – maksymalnie 85 procent. Układ rozdzielający moment na poszczególne koła zwiększa precyzję podczas manewrów poprzez odpowiednie niewielkie przyhamowanie.

Dla wszystkich wariantów quattro jako uzupełnienie dostępny jest sportowy mechanizm różnicowy, który gwarantuje A5 maksymalną precyzję i dobrą trakcję.

Systemy wspierające kierowcę w serii A5 wykorzystują różne technologie aby uczynić jazdę jeszcze przyjemniejszą i bezpieczniejszą. Niektóre z nich rozszerzono teraz o nowe funkcje. Do wyposażenia seryjnego należy nowy system informacji kierowcy zalecający przerwę na odpoczynek. Na podstawie ruchów kierownicy i innych parametrów system rozpoznaje zmęczenie prowadzącego pojazd i odpowiednio go ostrzega.

Audi side assist pomaga kierowcy przy zmianie pasa ruchu nadzorując przy użyciu radaru przestrzeń za samochodem. Nowy Audi active lane assist ułatwia pozostanie na właściwym pasie ruchu. Kamera rozpoznaje linie na jezdni i w razie potrzeby system lekko ingeruje w elektromechaniczny układ kierowniczy. Adaptive cruise control wykorzystuje technikę radarową aby utrzymać A5 w stałej odległości od jadącego z przodu pojazdu. Przy prędkości poniżej 30 km/h system ten aktywuje hamowanie z pełną siłą w razie zagrożenia uderzeniem w tył innego pojazdu.

Systemy Infotainment w A5 zostały znacznie udoskonalone. Seryjnie Audi montuje we wszystkich wariantach modeli z tej serii radio z odtwarzaczem CD i ośmioma głośnikami. Najbardziej rozbudowanym systemem, dostępnym jako opcja, jest MMI Navigation plus z dużym twardym dyskiem, siedmiocalowym kolorowym monitorem, grafiką 3D i odtwarzaczem DVD. Jego terminal obsługi został także udoskonalony – liczbę stałych przycisków zredukowano z ośmiu do czterech, pokrętło regulacji głośności otrzymało joystickową nasadkę ułatwiającą wybór odtwarzanych utworów. Kolejne modyfikacje dotyczą obsługi głosowej i cyfrowego odbioru radiowego. Jako dodatkowa opcja oferowany jest telefon samochodowy online Bluetooth. Funkcja Audi connect umożliwia korzystanie z interesujących usług w A5 – od wyszukiwania celów przy użyciu przeglądarki Google poprzez nawigację ze zdjęciami z Google Earth aż po hotspot WLAN, dzięki któremu pasażerowie mogą dowolnie surfować po Internecie i wysyłać maile. Kolejna usługa - informacja drogowa Audi online – dokładnie informuje kierowcę na bieżąco o natężeniu ruchu na wybranej trasie, o wiele lepiej, niż znany standard TMC. Aby korzystać z tych funkcji wystarczy karta SIM z opcją transmisji danych.

Najwyższe modele tej serii - S5 Sportback, Coupé i Cabriolet - również zostały udoskonalone. We wszystkich S5 montowany jest teraz silnik 3.0 TFSI o mocy 245 kW (333 KM), także w Coupé. W porównaniu z 4,2-litrowym V8, który został zastąpiony przez 3.0 TFSI, nowa, doładowywana kompresorem jednostka V6 zużywa średnio o 20 procent paliwa mniej. Średnie zużycie wynosi 8,1 litra na 100 km przy imponujących osiągach jezdnych: S5 Coupé przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,9 sekundy i rozwija ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h.

Zmodyfikowane modele ''S'' można rozpoznać po nowych światłach, nowych detalach nadwozia i nowych lakierach z efektem kryształowym. Interesujące zmiany zostały wprowadzone również do wnętrza. Najważniejsze nowości techniczne w Audi S5 to napęd quattro ze środkowym mechanizmem różnicowym z kołem koronowym oraz elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Specjalne zawieszenie sportowe ''S'' oraz seryjne 18-calowe koła odpowiadają za odpowiednią przyczepność.

Źródło: Audi

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej