Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Cztery silniki - po dwa na przedniej i tylnej osi - napędzają koła i czynią to studyjne auto prawdziwym ''quattro''. Z mocą 230 kW (313 KM) i momentem obrotowym 4.500 Nm ten dwuosobowy samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy, na przyspieszenie od 60 do 120 km/h potrzebuje 4,1 sekundy!

Litowo-jonowa bateria dysponuje rzeczywistą użytkową pojemnością energetyczną 42,4 kilowatogodzin i pozwala na przejechanie około 248 kilometrów! Osiągi w żadnym wypadku nie są jedynym dowodem konsekwentnej i całościowej strategii. Już stylistyka świadczy o przynależności modelu e-tron do najwyższej ligi samochodów sportowych a całość uwzględnia specyficzne cechy samochodu elektrycznego: bateria umieszczona bezpośrednio za kabiną pasażerską gwarantuje optymalne położenie punktu ciężkości i odpowiedni rozdział obciążenia osi. E-tron może rozdzielać duże momenty obrotowe swoich czterech silników elektrycznych między koła w zależności od potrzeb. Tak zwany torque vectroring umożliwia uzyskanie znakomitej dynamiki i wprost nieprawdopodobnej zwrotności i precyzji na zakrętach.
W przypadku wielu podzespołów technicznych Audi podążyło nowymi, czasami rewolucyjnymi drogami. Pompa ciepła służy do efektywnego ogrzewania wnętrza. Napęd, elektronika mocy i bateria są sterowane innowacyjnym układem regulacji temperatury. Układ ten ma decydujący wpływ na osiągnięcie dużego zasięgu bez rezygnacji z wysokiego komfortu wewnątrz. Połączenie w sieć elektroniki samochodu z otoczeniem - tak zwana komunikacja Car-to-X - otwiera nowy wymiar optymalizacji efektywności, bezpieczeństwa i komfortu.

Źródło: Audi

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej