Nowy A5 Cabriolet to czteroosobowe auto z miękkim dachem. Samochód łączy sportowy charakter z emocjami, jakie daje jazda pod gołym niebem, doskonałym komfortem i wysoką użytecznością w życiu codziennym.
S5 Cabriolet wyposażono między innymi w nowy, trzylitrowy silnik V6 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny. Pierwsze kabriolety Audi A5 trafią do klientów w drugim kwartale 2009 roku.
Tak jak wszystkie otwarte modele Audi, także nowy A5 Cabriolet ma klasyczny miękki dach, który nadaje jego sylwetce zachwycającą, pełną dynamiki elegancję. Lekki softtop otwiera się w ciągu 15 sekund i zamyka w 17 sekund, jego w pełni automatyczny mechanizm należy do wyposażenia seryjnego.
Jako opcję Audi oferuje także dach izolowany akustycznie, który obniża odgłosy wiatru prawie do poziomu typowego dla limuzyn. Otwierany dach Audi A5 Cabriolet składa się w taki sposób, że zajmuje tylko niewiele miejsca w bagażniku, który po schowaniu dachu ma pojemność 320 litrów - największą w swojej klasie. Przy otwieraniu dachu schowek na dach samoczynnie opuszcza się.
Jest to tak samo praktyczne, jak tylna kanapa ze składanym oparciem i dużym otworem na długie przedmioty, która po złożeniu pozwala przewozić bagaż o objętości aż do 750 litrów.
We wnętrzu automatyczne podajniki pasów uzupełniają komfortowy charakter auta. Na życzenie Audi montuje ogrzewanie przestrzeni wokół głowy dla przedniej części kabiny. Specjalna powłoka skórzanych foteli – element wyposażenia dodatkowego - redukuje ich nagrzewanie się. W A5 Cabriolet mogą wygodnie podróżować cztery osoby. Szlachetny wystrój i wzorcowa wprost ergonomia wnętrza tworzą atmosferę sportowej elegancji.
Stal o najwyższej wytrzymałości i odpowiednio rozmieszczone wzmocnienia w nadwoziu zapewniają maksymalną sztywność i bezpieczeństwo w przypadku zderzenia.
A5 Cabriolet dostępny będzie z trzema silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi o mocy od 132 kW (180 KM) do 195 kW (265 KM). Wszystkie jednostki napędowe zaopatrywane są w paliwo przez bezpośredni wtrysk, cztery z nich mają turbodoładowanie. Za przenoszenie siły odpowiedzialna jest sześciobiegowa skrzynia manualna, bezstopniowa przekładnia multitronic lub niezwykle szybka siedmiobiegowa S tronic. Obok napędu na przednią oś Audi oferuje dla mocniejszych silników stały napęd na wszystkie koła quattro. Innowacyjny sportowy mechanizm różnicowy rozdziela siły napędowe w sposób zmienny między tylne koła.
Źródło: Audi