Na Paryskim Salonie Samochodowym Audi przedstawiło studyjny model A1 Sportback concept: po trzydrzwiowym Audi A1 project quattro z roku 2007 teraz pojawiła się koncepcyjna wersja pięciodrzwiowego, czteroosobowego samochodu z klasy ''subcompact'' - ze wszystkimi cechami prawdziwego Audi.
To auto o długości 3,99 metra i szerokości 1,75 metra łączy w sobie nowoczesne, dynamiczne linie z optymalną ekonomią przestrzeni i najwyższą jakością wykonania. Jednocześnie wizjonerskie rozwiązania techniczne w sposób również typowy dla Audi wskazują nowe drogi dla efektywności, dynamiki i przyjemności jazdy.
Przedstawiając jednostkę napędową A1 Sportback concept Audi prezentuje kolejny wariant innowacyjnej technologii hybrydowej. Pod maską pracuje silnik TFSI o pojemności 1,4 litra i mocy 110 kW (150 KM), którego siła przenoszona jest na przednią oś przez dwusprzęgłową przekładnię S tronic. Włączony w układ napędowy silnik elektryczny o mocy 20 kW (27 KM) w fazach przyspieszenia dokłada swoje 150 Nm dodatkowego momentu obrotowego. Jednoczesne wykorzystanie silników TFSI i elektrycznego podczas sportowej jazdy gwarantuje doskonałe przyspieszenie. Sprawdzony napęd na przednią oś, wzbogacony nową aktywną, sterowaną przez ESP poprzeczną blokadą przedniej osi optymalnie przenosi moc silników na drogę.
Silnik elektryczny może samodzielnie napędzać samochód, na przykład w terenie zabudowanym, nie emitując przy tym żadnych szkodliwych substancji. Baterię można naładować z każdego normalnego gniazdka elektrycznego. Dzięki automatycznej funkcji start/stop, rekuperacji i fazom czysto elektrycznego napędu zużycie paliwa i emisje szkodliwych substancji przez Audi A1 Sportback concept obniżają się o prawie 30 procent w porównaniu z wykorzystaniem wyłącznie silnika spalinowego. Mimo sportowych osiągów z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy i maksymalną prędkością 200 km/h Audi A1 Sportback concept spala tylko 3,9 litra benzyny na 100 km, a emisja dwutlenku węgla wynosi 92 g/km.
Źródło: Audi