Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Stylistyka doskonale podkreśla mocny charakter A6. Teraz seria ta otrzymała cały szereg nowych akcentów. Osłona chłodnicy Singleframe, zderzaki,wloty powietrza i reflektory przeciwmgielne mają nowy kształt.

Diodowe światła dzienne w opcjonalnych reflektorach ksenon ''plus'' tworzą poziomy pas złożony z 6 diod. Dostępne jako opcja adaptive light uzupełniono światłami doświetlającymi zakręty - razem z reflektorami ksenonowymi ''plus'' Audi oferuje na życzenie system samoczynnie włączający i wyłączający światła drogowe.
Z boku rozciąga się aluminiowa listwa i podkreśla dynamiczne prowadzenie linii A6. Pokaźne wymiary - długość 4,93 metra, szerokość 1,86 metra, wysokość 1,46 metra w przypadku limuzyny - pozostały prawie niezmienione.
Krawędź na pokrywie bagażnika, chromowana listwa na zderzaku oraz szeroki dyfuzor i proste rury wydechowe decydują o wyglądzie tylnej części nadwozia. Dwuczęściowe, diodowe światła tylne, mają nowy kształt - są płaskie i szerokie, w limuzynie zwężają się ku środkowi.
Przestronne wnętrze A6 z czystymi, eleganckimi liniami i perfekcyjnym wykończeniem jest typowe dla marki z czterema pierścieniami. Tylna kanapa gwarantuje doskonały komfort, jej zagłówki w formie litery L poprawiają widoczność kierowcy do tyłu. Na życzenie dostępna jest komfortowa kanapa z dwoma wyprofilowanymi pojedynczymi miejscami siedzącymi. Cały zestaw starannie przemyślanych, często niezwykle szczegółowych rozwiązań pozwolił na zmniejszenie prawie o połowę poziomu hałasu w najważniejszych zakresach częstotliwości. Poprawiona została grafika tablicy wskaźników. Eleganckie chromowane aplikacje, umieszczone również na ramionach kierownicy, podkreślają niepowtarzalną atmosferę wnętrza. Elementy dekoracyjne wykonano z aluminiowe, dostępne są także dekoracje z drewna.
Dla wyjątkowo dynamicznych klientów Audi przygotowało pakiet sportowy S line obejmujący takie elementy jak 18-calowe koła i sportowe zawieszenie, obniżające nadwozie o 30 milimetrów. Sportowe siedzenia oraz specjalne listwy dekoracyjne i tapicerki sprawiają, że czarne wnętrze staje się jeszcze szlachetniejsze. Jako uzupełnienie, pakiet stylistyki zewnętrznej S line oferuje kilka wyraźnych elementów wyróżniających nadwozie. Z kolei elementy z programu Audi exclusive są przeznaczone dla klientów A6 bardziej nastawionych na luksus i indywidualizm.
Jedną z najmocniejszych stron cieszącego się wielką popularnością modelu A6 jest szeroka oferta jednostek napędowych. Do wyboru nabywcy mają sześć silników benzynowych i cztery wysokoprężne z czterema, sześcioma i ośmioma cylindrami. Jako silniki z bezpośrednim wtryskiem wykorzystują one najnowocześniejsze technologie: FSI, TFSI i TDI. Ich moc przekazywana jest przez manualną skrzynię biegów, komfortową tiptronic lub wysoce efektywną multitronic, na przednie lub na wszystkie cztery koła.
Ofertę jednostek benzynowych otwiera silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem 2.0 TFSI o mocy 125 kW (170 KM), a zamyka najmocniejszy - 4.2 FSI V8 o mocy 257 kW (350 KM). Są dwie nowe wersje silników V6 - 2.8 FSI o mocy 140 kW (190 KM) oraz 162 kW (200 KM). Obie wyposażone w innowacyjny Audi Valvelift System (AVS), który zmienia dwustopniowo skok zaworów dolotowych, co zwiększa moment obrotowy i obniża spalanie. Średnie zużycie paliwa 2.8 FSI w A6 Limousine wynosi tylko 8,2 (190 KM, 6-biegowa skrzynia manualna) lub 8,4 litra (220 KM, skrzynia bezstopniowa multitronic) na 100 kilometrów. Wyjątkową nowością jest trzylitrowy silnik V6 o mocy 213 kW (290 KM). Audi stosuje w każdej jednostce napędowej optymalne dla niej rozwiązania, dlatego 3.0 TFSI jest doładowywany sprężarką. Od teraz ''T'' na tabliczce oznacza nie tylko ''turbo'', lecz ogólnie doładowanie. Zastosowanie sprężarki nie powoduje zwiększenia zużycia paliwa, ale dzięki krótkim drogom zasysania zapewnia szybką reakcję na pedał gazu. Silnik ten rozwija swoją moc już przy niskich prędkościach obrotowych, od 2.500 obr./min do 4.850 obr./min. Moment obrotowy utrzymuje się na wysokim poziomie 420 Nm.
3.0 TFSI współpracując ze skrzynią tiptronic i napędem quattro przyspiesza A6 Limousine do 100 km/h w 5,9 sekundy. Jego zdolność przyspieszania kończy się dopiero przy ograniczonej elektronicznie prędkości maksymalnej 250 km/h.

Źródło: Audi

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej