Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Audi, twórca TDI, wytycza trendy w dziedzinie konstrukcji silników. Podczas 27 Wörtherseetour pod koniec maja w Karyntii marka z czterema pierścieniami zaprezentowała, na przykładzie spektakularnego modelu studyjnego, potencjał tkwiący w tej technologii.

Dwulitrowy TDI w Audi A3 TDI clubsport quattro uzyskuje moc 165 kW (224 KM) i aż 450 Nm momentu obrotowego, czyli siłę, jaką dysponują samochody sportowe. Ten samochód studyjny rozpędza się do 100 km/h w 6,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h.

Audi A3 TDI clubsport quattro nie ukrywa swojej siły - sygnalizuje ją akustycznie pełnym mocy brzmieniem układu wydechowego oraz optycznie - całym szeregiem specjalnych elementów w nadwoziu i we wnętrzu.
Elementy zewnętrzne, takie jak duże skrzydło w stylu DTM i mocowane śrubami rozszerzenia nadkoli podkreślają jego dynamikę. We wnętrzu uwagę zwracają wyścigowe fotele kubełkowe i otwarta osłona dźwigni zmiany biegów z aluminium.

Przedstawione auto jest samochodem sportowym wyposażonym w najnowocześniejsze technologie. Sześciobiegowa przekładnia i napęd na obie osie quattro przekazują siłę na 20-calowe koła. Sześciotłoczkowe zaciski hamulców i ceramiczne tarcze na przedniej osi zapewniają skuteczność hamowania. System poprawiający dynamikę jazdy Audi drive select pozwala kierowcy zmieniać charakterystykę reakcji na pedał przyspieszenia, brzmienie układu wydechowego, wspomaganie kierownicy, progi ingerencji systemu stabilizacji toru jazdy ESP oraz sposób działania amortyzatorów.
W amortyzatorach zastosowana została technologia Audi magnetic ride, umożliwiająca błyskawiczną reakcję na aktualny sposób jazdy i rodzaj nawierzchni.

Źródło: Audi

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej