Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Audi rozszerza rodzinę TT o nowy silnik: 1.8 TFSI. Ta czterocylindrowa jednostka napędowa o wysokim stopniu efektywności z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa uzyskuje 118 kW (160 KM) mocy i 250 Nm momentu obrotowego, gwarantując TT Coupé i Roadster doskonałe, sportowe osiągi jezdne.

Program uzupełnia druga nowość: silnik 2.0 TFSI jest teraz dostępny również ze stałym napędem na wszystkie koła quattro.

1.8 TFSI to agregat łączący w sobie wszystkie cechy nowoczesnych silników. Jest bardzo kompaktowy i ze swoją masą 135 kilogramów niezwykle lekki. Regulowany wałek rozrządu zaworów dolotowych poprawia stopień wypełnienia komór spalania, dwa wałki wyrównoważające gwarantują wysoką kulturę pracy. Pompa olejowa, dzięki swojej nowoczesnej technologii sterowania uzależnionego od zapotrzebowania zużywa niewiele energii i przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa. Pompa ta podaje tylko taką ilość oleju, jaka jest potrzebna silnikowi w danym momencie. Przy bezpośrednim wtrysku benzyny, w jaki wyposażono ten nowy, najmniejszy silnik w modelach TT, paliwo jest wtryskiwane do czterozaworowej głowicy cylindrów z zasobnika ciśnieniowego pod ciśnieniem 150 bar przez sześciootworkowe wtryskiwacze o nowej konstrukcji. Tam miesza się z powietrzem, które przez przepustnice w układzie dolotowym wprawiane jest w odpowiedni ruch wirowy.

Na jedną część paliwa przypada 14,7 części powietrza, dzięki czemu mieszanka jest jednolita. Parowanie wtryskiwanego bezpośrednio paliwa chłodzi komory spalania, co w połączeniu z turbodoładowaniem pozwala na osiągnięcie wysokiego stopnia sprężania. Dzięki temu maksymalny moment obrotowy jest uzyskiwany szybko i długo pozostaje na stałym, wysokim poziomie. Skutkuje to wysoką elastycznością we wszystkich zakresach prędkości obrotowych.

Źródło: Audi

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej