Audi rozszerza rodzinę TT o nowy silnik: 1.8 TFSI. Ta czterocylindrowa jednostka napędowa o wysokim stopniu efektywności z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa uzyskuje 118 kW (160 KM) mocy i 250 Nm momentu obrotowego, gwarantując TT Coupé i Roadster doskonałe, sportowe osiągi jezdne.
Program uzupełnia druga nowość: silnik 2.0 TFSI jest teraz dostępny również ze stałym napędem na wszystkie koła quattro.
1.8 TFSI to agregat łączący w sobie wszystkie cechy nowoczesnych silników. Jest bardzo kompaktowy i ze swoją masą 135 kilogramów niezwykle lekki. Regulowany wałek rozrządu zaworów dolotowych poprawia stopień wypełnienia komór spalania, dwa wałki wyrównoważające gwarantują wysoką kulturę pracy. Pompa olejowa, dzięki swojej nowoczesnej technologii sterowania uzależnionego od zapotrzebowania zużywa niewiele energii i przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa. Pompa ta podaje tylko taką ilość oleju, jaka jest potrzebna silnikowi w danym momencie. Przy bezpośrednim wtrysku benzyny, w jaki wyposażono ten nowy, najmniejszy silnik w modelach TT, paliwo jest wtryskiwane do czterozaworowej głowicy cylindrów z zasobnika ciśnieniowego pod ciśnieniem 150 bar przez sześciootworkowe wtryskiwacze o nowej konstrukcji. Tam miesza się z powietrzem, które przez przepustnice w układzie dolotowym wprawiane jest w odpowiedni ruch wirowy.
Na jedną część paliwa przypada 14,7 części powietrza, dzięki czemu mieszanka jest jednolita. Parowanie wtryskiwanego bezpośrednio paliwa chłodzi komory spalania, co w połączeniu z turbodoładowaniem pozwala na osiągnięcie wysokiego stopnia sprężania. Dzięki temu maksymalny moment obrotowy jest uzyskiwany szybko i długo pozostaje na stałym, wysokim poziomie. Skutkuje to wysoką elastycznością we wszystkich zakresach prędkości obrotowych.
Źródło: Audi