Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Ekstremalne możliwości i nadzwyczajna dynamika – nowe Audi RS6 Avant jest wyczynowym samochodem klasy business. Wprowadza on do pojazdów przeznaczonych do jazdy po drogach technologie, które zapewniły Audi szereg zwycięstw na torach wyścigowych.

Z nowym silnikiem V10 z bezpośrednim wtryskiem FSI oraz doładowaniem „biturbo” a także ze stałym napędem na wszystkie koła quattro nowe RS6 Avant wyprzedza wszystkich konkurentów. Moc 426 kW (580 KM) i moment obrotowy 650 Nm pozwalają w niepowtarzalny sposób poczuć siłę i dynamikę. A przy tym Audi RS6 Avant zapewnia bezkompromisowy komfort i wygodę w codziennym użytkowaniu.

Silnik biturbo V10 przyspiesza Audi RS 6 Avant od zera do 100 km/h w 4,6 sekundy. Jest to wartość na poziomie supersportowych samochodów. Jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h, lecz na życzenie ograniczenie to może być przesunięte do 280 km/h. Sześciostopniowa skrzynia tiptronic należy do nowej generacji przekładni automatycznych umożliwiających bardzo dynamiczną jazdę. Przekładnia przekazuje niezwykle wysokie momenty obrotowe silnika do napędu quattro, który swoim lekkim „podkreśleniem” tylnej osi pozwala na uzyskanie jeszcze większej dynamiki.

Sportowe zawieszenie pod każdym względem spełnia wymagania, jakie stawia mu moc silnika V10 FSI. System wykorzystujący mechanikę płynów, zwany Dynamic Ride Control DRC, w ułamkach sekund dobiera odpowiednie ustawienie amortyzatorów. W sportowym zawieszeniu „plus” kierowca może wybrać jedną z trzech charakterystyk zawieszenia. Aluminiowe koła o średnicy 19 cali należą do wyposażenia seryjnego, jako opcja dostępne są felgi 20-calowe. Za obręczami kryją się potężne hamulce wywodzące się z samochodów wyścigowych. Na życzenie oferowane są ceramiczne tarcze hamulcowe na przednich i tylnych kołach.

Tak jak wszystkie modele Audi RS skonstruowane i wyprodukowane przez quattro GmbH, także nowe RS6 Avant jest ucieleśnieniem sportowego charakteru, siły i eleganckiej stylistyki, ekskluzywności wyposażenia i perfekcyjnej jakości wykonania. Przy tym stało się już tradycją, że Audi łączy dynamikę modeli RS z wysokim poziomem praktycznej użyteczności samochodu kombi:
Pierwszy RS2 z roku 1993 był produkowany wyłącznie w wersji Avant i ta elegancka a zarazem funkcjonalna forma nadwozia nadal cieszy się wielkim powodzeniem wśród klientów.

Także nowe Audi RS6 będzie oferowany najpierw tylko jako Avant z wyjątkową kombinacją 426 kW (580 KM) mocy i pojemnością bagażnika do 1.660 litrów.

Źródło: Audi

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej