Audi wstawia w bloki startowe nowy sportowy samochód – wczesną wiosną u dealerów pojawi Audi TTS – najwyższy model z serii TT. Jego dwulitrowy silnik TFSI jest typowym silnikiem wyczynowym i osiąga 200 kW (272 KM) mocy. Ta moc pozwala na przyspieszenie TTS Coupé od zera do 100 km/h w 5,2 sekundy i rozpędzenie go do ograniczonej elektronicznie prędkości maksymalnej 250 km/h.
Audi TTS jest dostępny jako coupé (z 2+2 miejscami siedzącymi) i jako roadster.
Modelem TTS, skierowanym szczególnie do młodych, dynamicznych ludzi, marka z czterema pierścieniami określa najnowszy stan swojej przewagi dzięki technice. W silniku TFSI obie technologie Audi – bezpośredni wtrysk benzyny i turbodoładowanie – tworzą idealne połączenie. Ten kompaktowy i lekki czterocylindrowy silnik imponuje nie tylko mocą 200 kW (272 KM), lecz także maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm, dostępnym w zakresie od 2.500 do 5.000 obr./min.
Znana z innych modeli jednostka napędowa o pojemności dwóch litrów, napędzająca Audi TTS, została znacznie zmodyfikowana i wzmocniona. Dzięki wysokiej efektywności ten TFSI o głębokim brzmieniu w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów zużywa w coupé tylko 8 litrów paliwa na 100 km, w roadsterze natomiast 8,2 litra. Z dostępną - jako opcja - dwusprzęgłową przekładną S-tronic wartości te spadają odpowiedni o 0,1 i 0,2 l/100 km.
Współpracująca z dwoma sprzęgłami skrzynia S-tronic błyskawicznie zmienia biegi również przy dużym obciążeniu i przy wysokich prędkościach obrotowych; w coupé i roadsterze czas potrzebny na przyspieszenie do 100 km/h skraca się o dalsze dwie dziesiąte sekundy.
Seryjny stały napęd wszystkich kół - quattro przenosi siły na drogę bez żadnych strat.
TTS wyposażony w quattro przyspiesza szybciej i bardziej stabilnie, niż jego rywale.
Sercem całego systemu jest hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe, które teraz, dzięki nowemu zasobnikowi ciśnienia, pracuje jeszcze szybciej, niż dotychczas.
TTS wyposażono seryjnie w jeszcze jedno nowoczesne rozwiązanie techniczne – półaktywne zawieszenie Audi magnetic ride. Kierowca może wybrać jedną z dwóch charakterystyk tłumienia drgań. W trybie normalnym TTS zachowuje się bardzo komfortowo. W trybie Sport ujawniają się możliwości jego sportowego zawieszenia, obniżającego nadwozie o 10 milimetrów i pozwalającego na bezkompromisowo dynamiczną jazdę. Jego przednie zawieszenie składa się w większości z elementów aluminiowych, a czuły elektromechaniczny układ kierowniczy dzięki swojej efektywnej technice znacznie minimalizuje zużycie paliwa. Wyczynowy układ hamulcowy z 17-calowymi tarczami gwarantuje wysoką skuteczność hamowania.
Kolejnym elementem czyniącym z TTS niezwykły samochód jest jego hybrydowe nadwozie. Z tyłu zastosowano stal, przednią i środkową część karoserii wykonano z lekkiego aluminium. Tak zwana technologia ASF (Audi Space Frame) optymalizuje rozkład obciążenia osi i obniża ciężar całkowity. Coupé z manualną skrzynią biegów waży tylko 1.395 kg, co odpowiada jednostkowemu obciążeniu mocy 5,1 kg/KM.
Już na pierwszy rzut oka można rozpoznać, że TTS to dynamiczny, najwyższy model z serii TT. Elementami stylistyki, które zwracają na siebie uwagę są seryjne 18-calowe aluminiowe obręcze kół oraz reflektory – bi-ksenonowe, o nowym kształcie i z diodowymi światłami dziennymi. We wnętrzu czekają na pasażerów głęboko zamontowane sportowe fotele pokryte skórą i Alcantarą. Jako opcja, siedzenia mogą być pokryte skórą nappa o jedwabistym połysku w czterech kombinacjach kolorystycznych. Instrumenty na popielatym tle i wielofunkcyjna kierownica stanowią kolejne, interesujące elementy stylistyczne.
TTS roadster wyposażono w elektrohydrauliczny napęd składanego dachu oraz elektrycznie przesuwaną osłonę przeciwwiatrową. Otwór w tylnej kanapie pozwalający na przewożenie większych przedmiotów zwiększa wygodę korzystania z tego auta w codziennym życiu. W coupé można złożyć oparcie tylnich siedzeń, dzięki czemu pojemność bagażnika wzrasta z 290 do 700 litrów.
Źródło: Audi