Aż cztery nagrody otrzymała marka Alfa Romeo dla nowego modelu 4C oraz historycznego 6C 1750 GS szóstej serii z roku 1933 w prestiżowym, datującym się od 1929 roku konkursie samochodów zabytkowych Concorso di Eleganza w Villa d'Este.
Aż cztery nagrody otrzymała marka Alfa Romeo dla nowego modelu 4C oraz historycznego 6C 1750 GS szóstej serii z roku 1933 w prestiżowym, datującym się od 1929 roku konkursie samochodów zabytkowych Concorso di Eleganza w Villa d'Este.
Oprócz wyróżnienia Concorso d'Eleganza Best of Show, przyznanego przez międzynarodowe jury oraz równie cennej nagrody publiczności, Alfa Romeo 6C 1750 GS zdobyła także Złoty Puchar Coppa d'Oro przyznany w wyniku głosowania zgromadzonej publiczności.
Jest to szczególnie rzadki egzemplarz coupe wystylizowany przez wytwórcę nadwozi Figioniego i zaprezentowany po raz pierwszy w roku 1933 na wystawie w Paryżu, a także uczestnik kilku ówczesnych konkursów elegancji.
Lekka wersja wyścigowa 6C 1750 GS wystartowała w roku 1935 w 24-godzinnym wyścigu LeMans, zajmując pierwsze miejsce w swej kategorii.
W latach 1929-1933 Alfa Romeo wylansowała serię samochodów sportowych do jazdy drogowej oraz wyczynowej oznaczonych jako właśnie 6C 1750, czyli napędzanych rzędowym silnikiem sześciocylindrowym o pojemności 1752 cm3. Zaprojektowany przez genialnego Vittorio Jano, samochód Alfa Romeo 6C 1750 pokazany został publicznie po raz pierwszy w Rzymie w roku 1929, a w ciągu następnych czterech lat był stale ulepszany i modernizowany w ramach sześciu kolejnych serii produkcyjnych.
Pojazdy te były z reguły oferowane jako kompletne podwozia z zespołami napędowymi, przeznaczone do zabudowy przez specjalistyczne firmy nadwoziowe (w dużej części w formie otwartych karoserii dwumiejscowych).
Również zgromadzona publiczność w Villa d'Este zadecydowała o przyznaniu wyróżnienia Design Award for Concept Cars & Prototypes (nagroda za design samochodów koncepcyjnych i prototypów) całkowicie już współczesnej Alfie Romeo 4C.
Jako efekt doświadczeń zebranych w trakcie projektowania samochodów Alfa Romeo 8C Competizione oraz 8C Spider (oba z napędem na koła tylne), model 4C reprezentuje esencję prawdziwie sportowego ducha w myśl najlepszych wartości markowych Alfa Romeo, na które składają się znakomite osiągi, niepowtarzalny włoski styl oraz doskonałość techniczna dla maksimum przyjemności z jazdy w poczuciu pełnego bezpieczeństwa.
Koncepcyjny 4C stanowi przykład klasycznej formuły dwumiejscowego coupe z silnikiem centralnym napędzającym koła tylne, o długości nadwozia w granicach 4 metrów i rozstawie osi poniżej 2,4 metra. Wymiary te podkreślają kompaktowy charakter samochodu, akcentując jednocześnie jego wrodzoną zwinność i zacięcie sportowe.
Źródło: Alfa Romeo