Abarth rzucił sobie wyzwanie, wprowadzając na drogi samochód, który, w granicach prawa, gwarantuje osiągi i wrażenia takie, jakie zapewnia 695 Assetto Corse, startująca w Pucharze Abarth na najbardziej prestiżowych torach Europy.
Aby to zagwarantować, założenia początkowe zawierały restrykcyjne wymagania, ukierunkowane na osiągnięcie technicznych celów i zapewnienie niezwykłych osiągów:
Silnik 1.4 T-Jet o mocy do 190 KM, najmocniejszy silnik, jaki kiedykolwiek został zamontowany w cywilnym Abarcie o mocy 139 KM/litr, absolutny rekord w tej kategorii silników;
- masa własna równa 997 kg, ze stosunkiem masy do mocy wynoszącym zaledwie 5.2 kg/KM;
- przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,9 sekundy;
- maksymalna prędkość 230 km/h;
- rekordowa sprawność dzięki ograniczonej masie, szerokiemu rozstawowi kół oraz kompaktowemu kształtowi nadwozia z krótkim rozstawem osi i krótkimi zwisami.
Te cele projektu mogły zostać osiągnięte tylko przy użyciu części i technologii przeniesionych ze świata wyścigów do samochodu cywilnego - znakomitego „DNA", które zrodziło się z doświadczenia nabytego na torach wyścigowych całego świata i które przyczynia się do tego, że Abarth 695 biposto jest uznawany za „najmniejszy wśród supersamochodów". Specyfikacja techniczna przewiduje powiększony intercooler, wysokiej jakości układ dolotowy BMC, układ wydechowy Abarth by Akrapovic z aktywnym zaworem, regulowane amortyzatory Extreme Shox, układ hamulcowy Brembo, 18 - calowe, ultra lekkie obręcze kół OZ oraz tytanowy pałąk bezpieczeństwa firmy Poggipolini.
Tak jak w autach wyścigowych, również wnętrze 695 biposto celowo pozostaje bazowe, w poszukiwaniu maksymalnej ergonomii jazdy i redukcji wagi. Dlatego wyposażenie standardowe przewiduje siedzenia Abarth Corsa firmy Sabelt z oparciami kadłubowymi z włókna węglowego, oprzyrządowanie z kolorowym ekranem TFT 7", „flat panel", typowe płaskie panele drzwi, aby podkreślić charakter 695 biposto.
Wyścigowa forma została również potwierdzona wyborem materiałów technologicznych do wykonania wsparcia dla stóp w przedniej części podłogi, gdzie dywanik, typowy dla samochodów cywilnych, ustępuje miejsca poszyciu z aluminium, temu samemu materiałowi, który został użyty do wykonania pedałów hamulca, sprzęgła, gazu oraz podnóżka kierowcy i pasażera.
Źródło: Abarth