Śledź nas na:     

Marka:

  Niedawno świat obiegła nie lada wiadomość o nowym Volvo XC60. Nawiązująca do nowej linii stylistycznej karoseria szybko wpada w oko i na długo tam pozostaje. Jednak udało nam się jeszcze porwać w swoje niedopieszczone ręce Volvo XC60 I generacji po faceliftingu. Nuda? To słowo nie ma prawa być łączone z XC60 Polestar. Tak, dobrze czytacie. P-O-L-E-S-T-A-R! Ciekawi? Zapraszam na krótką chwilę.  

  Zastanawialiście się kiedyś, jak wygląda 11 mld dolarów? To 110 ton banknotów 100-dolarowych, które ułożone jeden na drugim utworzyłyby „stosik” o wysokości 11 km. Za taką kasę można kupić np. 28 najnowszych Airbusów A380. Albo niemal 3500 egzemplarzy najnowszego Bugatti Chiron (przy takim zamówieniu nabywca dostałby pewnie jeszcze gratis pociąg do przewiezienia zakupu do… hmm… garażu…?). Albo 440000 Fiatów 500 w porządnym „wypasie”. Albo, no nie wiem, odkupić od Forda szwedzkiego producenta aut – Volvo. Sześć razy.  

  Zgrabny, elegancki, kompaktowy SUV zyskał wielkie uznanie wśród odbiorców. Dlaczego? Stwierdziłem, że przyjrzę mu się bliżej i przedstawię w paru słowach, w czym tkwi ten fenomen.  

  Pierwsze Volvo XC90 zostało zaprezentowane w 2002 roku. Od tej pory, w praktycznie niezmienionej formie, produkowane było aż do połowy 2014 roku. Na całym świecie model ten znalazł w tym czasie ponad 636 tysięcy właścicieli. Dopiero po dwunastu latach producent zapowiedział całkowicie nową generację swojego flagowego SUV-a. Dokładnie 28 sierpnia 2014 roku szwedzko-chińska marka Volvo oficjalnie zaprezentowała nowe wcielenie XC90. Uderzenie było mocne – nikt się nie spodziewał, że „posypie się” aż tyle zamówień od klientów, którzy widzieli i wiedzieli o nowym modelu tylko tyle, ile zostało im przekazane podczas prezentacji. Postanowiliśmy więc na własnej skórze przekonać się, w czym tkwi fenomen tego modelu. I oto właśnie przed Państwem najnowsze Volvo XC90. Zapraszamy do lektury.  

  Samochody klasy kompaktowej to jedne z najpopularniejszych aut na świecie. Nie inaczej jest ze „szwedzkim” Volvo, które w swojej ofercie posiada bardzo ciekawy i coraz bardziej popularny model V40. I właśnie ten przedstawiciel Volvo, w limitowej wersji Volvo Ocean Race, spędził kilka dni w moich rękach.  

  Wszystkie modele Volvo w ostatnim czasie przeszły facelifting, który polegał na delikatnych modyfikacjach, szczególnie w przedniej części nadwozia. Nie ominęło to modelu V60, w którym producent dodał diodowe światła do jazdy dziennej oraz przeprojektował przedni pas wraz ze zderzakiem. Z tyłu zmianom uległ również zderzak, który w testowanej odmianie miał wkomponowane dwie końcówki układu wydechowego. Zapraszam serdecznie do artykułu, którego bohaterem jest najnowsze Volvo V60, z nie byle jakim silnikiem pod maską –  230-konnym dieslem!

Samochody z podwyższonym nadwoziem to coraz częstsi goście w polskich salonach. Już niemalże każda marka posiada w swojej ofercie takie auto. Nie inaczej jest z Volvo, które - owszem - słynie z aut tego typu jak np. XC70 Cross Country, ale nigdy nie miało swojego przedstawiciela w klasie aut kompaktowych. Projektanci koncernu jednak czujnie obserwują rynek i wyraźnie reagują na jego potrzeby, bo na bazie charakterystycznego, ale ładnego V40,stworzyli właśnie miejskiego crossovera, czyli model V40 Cross Country. O tym, czym się wyróżnia tą odmiana, opowiem w dalszej części artykułu. A więc zapraszam do lektury.

Samochody marki Volvo od lat są uznawane za przemyślane, praktyczne i przede wszystkim bardzo bezpieczne pojazdy. Szaleństwo i nieszablonowość są ostatnimi określeniami jakie pasują do tych grzecznych aut. Czy testowany przeze mnie model XC60 okaże się idealnym przykładem powyższego stwierdzenia czy może wręcz przeciwnie, pokaże rogatą duszę? Już od wielu lat Volvo dba o swój indywidualny charakter. Dla tych, dla których auta wielkiej niemieckiej trójcy czyli Audi, BMW i Mercedes wydają się zbyt oczywiste szwedzka marka staje się idealną alternatywą. Jak się okazuję osób, które doceniły zalety samochodów ze skandowani jest cała masa o czym świadczy chociażby fakt, że model XC60 jest najchętniej kupowanym SUV-em w klasie premium.

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej