Śledź nas na:     

Marka:

W latach 80-tych XX wieku auta osobowe marki Volvo kojarzyły się dość jednoznacznie. Skandynawia, kanciaste kształty, ponadprzeciętna trwałość i, oczywiście, legendarny wręcz poziom bezpieczeństwa. Szczególnie zasługi firmy w zakresie ochrony podróżnych i pieszych budzą respekt. Jak wiadomo, to właśnie Volvo jako pierwsze montowało seryjnie pasy bezpieczeństwa (model Amazon z 1956 roku). Ale to tylko wierzchołek góry lodowej. Szwedzi mają na swoim koncie znacznie więcej rozwiązań, mniej lub bardziej przełomowych i popychających temat bezpieczeństwa jazdy do przodu - klejone szyby, zagłówki przednich foteli, zabezpieczenia drzwi przed otwarciem przez dzieci, ideę "trzeciego światła stop" i wiele innych.

  Czy może być coś lepszego niż połączenie reprezentacyjnej limuzyny o sportowym zacięciu i osiągach oraz umiarkowanego apetytu na paliwo? Według większości osób takie połączenie jest idealne. Dlatego bogatsi klienci, lubiący tego typu pojazdy, bardzo często konfigurują swoje niewielkie limuzyny klasy niższej średniej, aby wzbudzały zachwyt osób patrzących na nie, a podczas jazdy dawały właścicielom tyle przyjemności, co jazda prawdziwym autem sportowym. I właśnie takie auto miałem okazję niedawno testować. Jest nim Volvo S60 z pakietem stylistycznym R-Design, które pod maską posiada 230 koni mechanicznych pochodzących z wysokoprężnej jednostki o pojemności 2,4 litra. Zapewniam, że emocje są gwarantowane.

Kombi o podwyższonym nadwoziu, wyposażone w napęd na obie osie, to coraz częstszy widok w ofertach producentów aut. Przykładem mogą być Audi A6 Allroad, czy Skoda Octavia Scout. Volvo również od dawna posiada w swojej ofercie taki model. Jest nim XC70, który dziś chciałbym państwu przybliżyć w limitowej wersji Volvo Ocean Race, stworzonej z okazji najsłynniejszych regat żeglarskich dookoła świata.

  Czy tylko silniki benzynową mogą zagwarantować frajdę z jazdy? Kilkanaście lat temu nie byłoby podstaw zadawać takie pytanie, ponieważ ówczesne "ropniaki" nie oferowały nic prócz niskiego zużycia paliwa. A i z tym różnie bywało. Obecnie zdarza się, że wysokoprężna jednostka może zapewnić lepsze osiągi i frajdę z jazdy niż nie jedna benzyna. Przykładem może być prezentowane dziś Volvo C30 R-Design z najmocniejszym, 177-konnym dieslem pod maską.

Jest najstarszy w rodzinie, ale niczego mu nie brakuje. Ma ciekawą i ładną linię typowego sedana klasy średniej, którym na pewno nie będziemy się wstydzić jeździć. Kolejnym atutem jest dynamiczny a zarazem oszczędna jednostka napędowa. O jakim aucie jest mowa? Otóż, bohaterem dzisiejszego artykułu jest Volvo S40.

Pod koniec ubiegłego roku poznaliśmy Volvo S60, zaś tydzień temu miałem okazję sprawdzić odmianę bardziej rodziną, czyli V60. Jednak od razu zaznaczam, że trudno określić, czy to prawdziwe kombi, czy może po prostu "sportwagon". Sprawdźcie sami dlaczego.

Świat motoryzacji coraz częściej zaskakuje różnymi kooperacjami, czy nowymi układami. Bardzo dobrym przykładem jest tegoroczna nowość, która już nie jest szwedzka, ani amerykańska tylko chińska! Tak, marka Volvo, bo o niej mowa należy do Chińczyków i pierwszym ich dziełem jest piękne i smukłe S60, produkowane w belgijskiej fabryce tej marki. Czy zabieg ten zaszkodził? Przekonamy się na końcu artykułu. Zacznijmy jednak od początku, czyli krótkiej historii modelu.

Przestronne, komfortowe, bogato wyposażone z mocnym silnikiem dieslowskim pod maską, to najmłodsze dziecko szwedzkiego koncernu Volvo. Właśnie dziś, chciałbym zaprezentować Państwu, najnowsze nowinki techniczne zapakowane w piękne i smukłe nadwozie XC60, najmniejszego SUV-a.

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej