Śledź nas na:     

Marka:
Cena: 59.990 PLN - 131.578 PLN

Z pewnością większość z Was miała już styczność z SUV-em, a jeżeli nie to na pewno wiele o nich słyszeliście. SUV-y stają się coraz bardziej popularne na naszym europejskim rynku, dlaczego są tak lubiane? Dają nam poczucie bezpieczeństwa, komfort, łatwo się do nich wsiada i mamy bardziej przejrzysty widok na drogę.

  Koreańska marka nie szczyci się wielką popularnością w Polsce, więc potężny SUV tej marki nieczęsto gości na naszych ulicach. Chcąc przybliżyć Wam odświeżonego Rextona W, nasza redakcja zdecydowała się na test tego olbrzyma.  

  W bardzo ostatnimi czasy popularnym segmencie SUV pojawił się właśnie nowy gracz. Jest przestronny, komfortowy, a przede wszystkim najtańszy wśród bezpośrednich konkurentów. SsangYong Tivoli, bo o nim mowa, jest najmniejszym modelem tej południowokoreańskiej marki.  

  Rzadko spotykane auto na ulicy nazwiemy okazem. Zazwyczaj takie miano zyskują samochody, które są albo bardzo stare, ale za to utrzymane w nieziemsko dobrym stanie, albo samochody bardzo nowe, budzące podziw i pozostawiające za sobą bardzo nisko opuszczone szczęki u przechodniów i kierowców. Takiego przydomku nie otrzyma raczej samochód, który nie pozostanie w naszej pamięci na długo. No chyba, że robimy konkurs na wybitnie brzydkie auto. Ale to też tylko na chwilę. Z pewnością okazem nie jest SsangYong, który od początku budził kontrowersje swoim wyglądem. Identycznie jest teraz. Jaki model? Zapraszam dalej.  

Koreański Ssangyong nigdy nie miał w łatwego życia. Jego długa historia (rok powstania: 1954) obfituje we wzloty i upadki, mniej lub bardziej udane alianse, a nawet otarcia się o bankructwo. Z jednej strony możemy w niej znaleźć produkowanie terenowych Jeep'ów na zlecenie US Army czy modeli w dużej mierze opartych na konstrukcjach firmy Mercedes-Benz i podzespołach pochodzących z zachodnioeuropejskich firm. Z drugiej - nietrafioną współpracę z upadającym Daewoo, regularne bitwy pracowników fabryki z policją oraz zakończoną sądową ochroną przed wierzycielami kooperację z chińskim koncernem motoryzacyjnym Shanghai. Od 2009 roku marka należy do indyjskiej spółki Mahindra.

Po kilku latach przerwy koreańska firma SsangYong powraca na rynek europejski. Tym razem z naprawdę dobrym jakościowo i ładnym stylistycznie modelem Korando. Czy model ten odniesie sukces? Czas pokaże, choć osobiście zachęcam wszystkich do bliższego poznania tego auta.

  Witam serdecznie czytelników serwisu "Auto Testy". Nazywam się SsangYong Rodius i będę próbować zainteresować Państwa moją skromną osobą. Zapraszam więc, wszystkich do krótkiej przygody ze mną.

Firma SsangYong wprowadza na polski rynek coraz większą ofertę swoich aut. Od pewnego czasu najmniejszym autem w ofercie koreańskiej firmy jest Actyon i właśnie ten model niedawno trafił do mojej redakcji.

Najczęściej odwiedzane filmy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej


Samochody ekologiczne stają się coraz częstszym widokiem na naszych drogach. Jedną z przedstawicielek tego segmentu jest niepozorna z wyglądu Honda Civic Hybrid, która dysponuje pod maską niewielkim silnikiem benzynowym wspomaganym przez jednostkę elektryczną. Dzięki temu, zużycie paliwa jest mniejsze, a przede wszystkim emisja dwutlenku węgla do atmosfery wynosi zaledwie 109 g/km.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej