Śledź nas na:     

Marka:

  Na rynku motoryzacyjnym aż roi się od dużych, przestronnych aut, które ze spokojem pomieszczą liczną rodzinę. Często dodatkowe miejsca nie są tylko imitacją pełnowymiarowych foteli, bo komfort podróżowania w nich nie odbiega od pozostałych siedzisk. Jednym z koncernów, który oferuje tego pokroju auto jest Opel. Zafira Tourer wydaje się być bezkompromisowa względem klienta oraz względem konkurencji. Czy i czym rzuca na kolana? Jakie wrażenie pozostawia? Przekonacie się czytając dalej.  

  Jeśli można mówić o marce kompletnej, która oferuje pełny wachlarz wyboru aut, to przykładem takie marki może być bez wątpienia Opel. Koncernowi jednak wciąż jest mało i ostatnio wzbogaca ofertę w segmentach, w których posiada już przedstawiciela. Dążenie do doskonałości? Może, w każdym model Karl to drugi po Adamie przedstawiciel segmentu A.  

  Wydaje się, że za punkt honoru producenci postawili sobie stworzenie małego auta, które będzie się wyróżniało na tle innych nie tylko wyglądem, ale i osiągami. Jednak rynek hot-hatchy jest bardzo mocno obsadzony. W walce małych, rozpalonych do czerwoności aut udział bierze prawie każda europejska marka. Wśród Francuzów znajdziemy Peugeota 208 GTI, Renault Clio RS i DS3 Racing. Niemcy wystawili silną konkurencję w postaci Mini Coopera S, Audi S1 oraz VW Polo GTI. Włosi walczyli Fiatem Grande Punto, a Hiszpanie walczą Seatem Ibiza Cupra. Nie sposób też pominąć silnego zawodnika zza oceanu w postaci Forda Fiesta ST. Reprezentację Niemiec jakiś czas temu zasilił natomiast Opel Corsa OPC. Poradzi sobie z tak solidną konkurencją?  

  Zażarta walka w segmencie B trwa na dobre. Co rusz na rynku pojawia się nowa odsłona dobrze znanego modelu. W tej bitwie udział bierze także Opel, który wypuścił swojego doświadczonego zawodnika w postaci odświeżonej Corsy. Producent z Rüsselsheim nie może pozwolić sobie nawet na chwilę oddechu, bo silna konkurencja czyha za jego plecami.  

  Insignia w Polsce źle się kojarzy wielu kierowcom - Wydział Ruchu Drogowego polskiej Policji użytkuje ten model jako swoją tajną broń do łapania piratów drogowych. Jednak zaprezentowana ostatnio wersja dla tych, co lubią zjechać z utwardzonych dróg i podróżować po leśnych i polnych drogach, nie powinna wzbudzać aż tak negatywnych emocji.  

W obecnym czasie poszukując auta, wielu potencjalnych kupców kieruje się konkretnymi wytycznymi. Samochód przede wszystkim ma być przestronny, wygodny, niezawodny i charakteryzować się niskim spalaniem. I chyba właśnie do takich klientów producenci Opla skierowali swoją Astrę Sports Tourer. Postanowiliśmy sprawdzić jak spisze się połączenie fabrycznej instalacji LPG z silnikiem o pojemności 1.4 l i mocy 140KM. Zwłaszcza, że mówią o niej, że im więcej nią jeździsz tym więcej oszczędzasz. Ciekawe, koniecznie trzeba to sprawdzić.  

  Kiedyś była Vectra, która na wiele lat podbiła serca miłośników motoryzacji dając odzwierciedlenie w ilości sprzedanych aut. W 2003 roku Opel wprowadził na rynek model Signum, który początkowo miał być następcą dobrze znanej Omegi. Jednak zabieg ten się nie powiódł i na szczęście Opel postanowił pójść o kilka kroków do przodu. W 2008 roku na rynku pojawił się Opel Insignia, który zastąpił wspomnianą Vectre i Signum. Jak na tym wyszło GM? Sam za siebie mówi fakt, że Insignia została wybrana na samochód roku 2009. A czy wersja po faceliftingu też osiągnie podobny sukces? Czas pokaże, a teraz przyjrzę się bliżej nowej Insigni.

Świat się zmienia, upodobania się zmieniają, jednym słowem wszystko to co dzieje się dookoła zaczyna mnie coraz bardziej zaskakiwać. Za modą staram się podążać, zresztą jak każdy młody człowiek, ale nawet dla mnie wszystko to nabrało takiego rozpędu, że powoli zostaję z tyłu. Tak samo jest w świecie motoryzacji. Nie dość, że popadam ze skrajności w skrajność podziwiając z jednej strony olbrzymie auta, które mi się podobają, a z drugiej strony wodzę wzrokiem za minimalizmem czyli za Mini Cooperem albo za Fiatem 500. Teraz do tego grona upodobań dorzucili mi Opla Adama. Można zwariować.

Najczęściej odwiedzane filmy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej


Samochody ekologiczne stają się coraz częstszym widokiem na naszych drogach. Jedną z przedstawicielek tego segmentu jest niepozorna z wyglądu Honda Civic Hybrid, która dysponuje pod maską niewielkim silnikiem benzynowym wspomaganym przez jednostkę elektryczną. Dzięki temu, zużycie paliwa jest mniejsze, a przede wszystkim emisja dwutlenku węgla do atmosfery wynosi zaledwie 109 g/km.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej