Śledź nas na:     

Marka:

  Lexus CT200h jest kolejnym w historii Lexusem, w którym zrezygnowano z napędu na tylną oś i zastosowano przeniesienie momentu obrotowego na przednie koła. Kolejną nowością jest fakt przynależności tego auta do klasy kompakt, co niektórych mocno zaskoczyło! Zapraszam do artykułu.  

  Najnowszy IS jest coraz częściej spotykanym sedanem Premium na naszych drogach. W sumie nie ma co się dziwić - jego wygląd jest więcej, niż ciekawy. Pokaźnych rozmiarów atrapa silnika, która otoczona jest niewielkimi, bi-ksenonowymi reflektorami, pod którymi usytuowano diodowy pas świateł do jazdy dziennej w kształcie strzały. Natomiast z tyłu znajdziemy ciekawie zaprojektowane lampy, zwężające się ku klapie bagażnika oraz dwie owalne końcówki układu wydechowego. To wszystko powoduje, że obok tego auta na pewno nie przejdziesz obojętnie. Zapraszam do artykułu o IS-ie z ostatnim z niewielu prawdziwych silników benzynowych w układzie V6.  

Wydaje się, że gdy ktoś kupuje auto za ponad 600 tysięcy złotych, nie myśli raczej o oszczędzaniu czegokolwiek, w szczególności paliwa. A jednak LS 600h - ekskluzywna, hybrydowa limuzyna oferowana przez japońskiego Lexusa, sprzedaje się o wiele lepiej, niż jej czysto benzynowy odpowiednik. Dlaczego tak jest? Czyżby przyszła moda na oszczędzanie, nawet wśród najbardziej zamożnych osób? Postaram się w moim artykule odpowiedzieć na te pytania.

Nowy Lexus IS to model, który opracowano całkowicie od nowa, wprowadzając wielki zamęt w klasie niewielkich sedanów klasy Premium. Nie dość, że będzie dostępny tylko z silnikami benzynowymi i po raz pierwszy w ofercie znajdzie się odmiana hybrydowa, to jeszcze ten model jest po prostu znacznie lepszy, niż jego poprzednik.

Będąc biznesmenem i mając odpowiednio dużo pieniędzy na koncie, zaczynasz się zastanawiać w co można zainwestować? Kilka domów już jest, co roku wakacje w egzotycznych miejscach. Pora pomyśleć o reprezentacyjnej i na pewno bardzo drogiej limuzynie, aby bez wstydu można było się pokazać wśród innych nowobogackich. Większość takich osób jeździ niemieckimi limuzynami ze znaczkiem Audi, BMW lub Mercedesa. Ty chcesz się wyróżniać, więc te marki nie wchodzą raczej w grę. Może więc coś japońskiego? Bohaterem dzisiejszego artykułu jest Lexus LS 460. Czy sprawdzi się jako alternatywa dla europejskich limuzyn wyższej klasy? Zapraszam do lektury.

Lexus to luksusowa marka należąca do japońskiego koncernu Toyota Motor Company. Od początku istnienia (1989r.) jest synonimem luksusu, wygody, prestiżu, mocy, ale również bardzo dużej pracy włożonej w ochronę środowiska. Właśnie Lexus po raz pierwszy w historii zastosował w swoim SUV napęd hybrydowy. Jednak na tym nie poprzestał i w chwili obecnej każdy model tej marki może być wyposażony w taki rodzaj napędu. Przykładem tego są dziś prezentowane auta: GS 450h oraz RX 450h.

Japońska marka Lexus w tym roku rozpoczęła systematyczne odświeżanie swojej palety aut. Na początek pod młotek poszedł średni model, jakim jest GS. Do jego poprzednika miałem i mam nadal wielką słabość. Jakie jest najnowsze wcielenie Lexusa GS? Postaram się pokrótce opowiedzieć w dzisiejszym artykule. Do mojej dyspozycji oddano wersję z nowym silnikiem benzynowym. Mowa jest o najsłabszej w ofercie, 2,5-litrowej jednostce V6 o mocy 209KM. Czy ten silnik jest wystarczający aby napędzać pokaźnych rozmiarów limuzynę? Odpowiedź znajdziecie w tekście.

Kiedy cztery lata temu miałem po raz pierwszy styczność z najmocniejszym ówcześnie Lexusem, długo nie mogłem dojść do siebie. Długo przeżywałem czas oddania kluczyków do tego wspaniałego, bezkompromisowego, tylnonapędowego sedana. Czasem jednak marzenia spełniają się dwukrotnie. Tak właśnie było w tym przypadku, kiedy w moje ręce ponownie trafił Lexus IS-F z 5-litrowym silnikiem V8. A więc pora zacząć kolejną przygodę z "japońskim samurajem".

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej